اروپا مجری برنامه‌های آمریکاست/ می‌توانیم صادرکننده فناوری هسته‌ای باشیم

یک فعال سیاسی گفت: مطلقا از اروپایی‌ها نباید انتظار جوانمردی و وفای به عهد را سراغ داشت که بخواهند به تعهدات خود عمل کنند.

اروپا مجری برنامه‌های آمریکاست/ می‌توانیم صادرکننده فناوری هسته‌ای باشیم

اروپا مجری برنامه های آمریکاست محمدعلی رامین با اشاره به گذشت یک ماه از فرصت ۶۰ روزه ایران به اروپا و تعلل آنان در این مسئله گفت: تا زمانی که اروپا، آمریکا و هم‌پیمانانشان مانند اسرائیل و آل‌سعود ما را در موضع ضعف و عقب نشینی ببینند هرگز از گستاخی علیه ما دست نخواهند کشید. درحال حاضر هم اتحادیه اروپا عملا متعاقب تصمیمات ترامپ عمل کرده و عملا مجری برنامه‌های آمریکاست.

وی ادامه داد: امروز نیز دولت ایران با تأخیر یک ساله مجددا به آن‌ها فرصت دو ماهه‌ای را اعطا کرده است، اما هیچ چشم اندازی در این حرکت ندیده و مطلقا از اروپایی‌ها نباید انتظار جوانمردی و وفای به عهد را سراغ داشت که آنان بخواهند به تعهدات خود عمل کنند. البته آن‌ها تلاش‌هایی انجام داده اند تا دولت ما را به دنبال خود کشانده، زمان خریده و سایر فرصت‌ها را نیز از ما بگیرند.

رامین درباره واکنش مناسب ایران در برابر نقض عهد‌ طرف‌های غربی گفت: ما در کشورمان امکانات فراوانی داریم و آن چنان دستمان پر است که کاملا می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم، اما کجاست همتی که از امکانات این مملکت به درستی بهره ببرد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم منطبق بر اساس نامه آژانس انرژی هسته‌ای به همه کشورهای دنیا اعلام کنیم که حاضریم دانش هسته‌ای خود را صادر نماییم.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد قطعا غرب به انفعال کشیده می شود و همه دنیا اعتراف خواهد کرد که نه تنها ایران مانند غرب انحصار طلب نیست؛ بلکه در برابر آن قرار داشته و طالب گسترش علم و صنعت در عرصه فناوری در تمامی جهان است؛ بنابراین به طور قطع اگر کسی جرئت و همت طرح این ایده را داشته باشد اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها