انتقاد «حاجی‌دلیگانی» از اجرایی نشدن قانون بهبود فضای کسب و کار

نماینده شاهین‌شهر در تذکری از اجرایی نشدن قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار انتقاد کرد.

انتقاد «حاجی‌دلیگانی» از اجرایی نشدن قانون بهبود فضای کسب و کار

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی ضمن قدردانی از رئیس مجلس برای پیگیری موضوع معیشت و حقوق مردم تاکید کرد که باید موضوع مهم دیگری یعنی بهبود وضعیت کسب و کار هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اصول ۳، ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی گفت: مجلس مصوبه‌ای برای بهبود وضعیت فضای کسب و کار را تصویب کرد که در آن وزرای اقتصادی دولت موظف به اجرای آن شدند. بدان معنا که باید ضمن شناسایی موانع فضای کسب و کار انحصارات را رفع کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. نمونه آن انحصار در موضوع فارغ‌التحصیلان رشته حقوق یا آموزش پزشکی تخصصی است که در هیچکدام از موارد اقدامی انجام نشده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از شما می‌خواهم در جلساتی که صبح‌ها با دولت برگزار می‌کنید، درباره شکستن فضای انحصار در کسب و کار هم موضوعاتی را مطرح کنید تا شاهد رونق تولید باشید. قطعاً نتیجه این موضوع ایجاد اشتغال برای مردم خواهد بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ما حتماً این موضوع را در هیأت رئیسه پیگیری می‌کنیم از آقای فولادگر هم می‌خواهیم که در این باره در کمیسیون ویژه متن منقح را تهیه کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها