سلطانی: ریاست عارف بر کمیسیون آموزش مجلس منفعلانه بود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به عملکرد محمدرضا عارف در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ ریاست عارف بر کمیسیون آموزش مجلس منفعلانه بود.

سلطانی: ریاست عارف بر کمیسیون آموزش مجلس منفعلانه بود

صالح سلطانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ریاست یک‌ساله محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ریاست آقای عارف بعد از یکسال بر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رای اعضای آن به پایان رسید. درباره عملکرد وی در مقام رئیس کمیسیون ابهامات و نکات فراوانی وجود دارد اما به طور کلی و خلاصه می‌توان گفت آقای عارف در این مسئولیت هم مثل سایر مسئولیت‌های سال‌های اخیرش دچار نوعی از انفعال بود.

* عارف نتوانست با عملکردش از حقوق دانشجویان دفاع کند

سلطانی تصریح کرد:‌ در سالی که گذشت نظام آموزش عالی کشور درگیر مسائل و مشکلات زیادی بود اما در برخی از این مسائل کمیسیون آموزش و تحقیقات و در راس آن آقای عارف، کنش‌هایی حداقلی داشت و نتوانست با عملکردش از حقوق دانشجویان دفاع کند. برای مثال در بحث مطالبات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و عدم افزایش حقوق آن‌ها، متاسفانه کنش موثری از جانب آقای عارف دیده نشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: البته تعدادی از اعضای کمیسیون درباره این موضوع فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند اما از شخص آقای عارف کنش موثری دیده نشد. آقای عارف حتی نسبت به مشکلات موجود در دانشگاه خودش یعنی دانشگاه صنعتی شریف، هم کنش‌گری موثری نداشت و برای مثال در بحث امنیت دانشجویان دانشگاه شریف ندیدیم واکنشی نشان دهد یا تلاشی برای حل مشکل دانشجویان داشته‌ باشد.

* در بحث دستگیری استاد دانشگاه تربیت‌مدرس در آمریکا حرکتی از عارف دیده نشد

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اخیرا در بحث دستگیری یکی از اساتید دانشگاه تربیت‌مدرس در آمریکا هم متاسفانه حرکتی از آقای عارف دیده نشد. این مقدار از بی‌واکنشی آن هم از سوی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عجیب به نظر می‌رسد.

وی گفت: نمونه دیگر، ابهاماتی است که در سال گذشته پیرامون دفاع دکترا و مدرک تحصیلی برادر رئیس جمهور ایجاد شد و در حالی که گروهی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و رسانه‌ها با جدیت پیگیر بررسی این ابهامات بودند، آقای عارف از کنار این موضوع با بی تفاوتی عبور کردند.

* عارف جز یکی‌دو جلسه با دانشجویان اصلاح‌طلب، در جمع‌های دانشجویی حضور دیگری نداشت

سلطانی تاکید کرد:‌ یک مساله مهم دیگر درباره‌ آقای عارف، عدم حضور در جمع‌های دانشجویی است. ایشان در طی این یک سال جز یکی‌دو جلسه با دانشجویان اصلاح‌طلب، در جمع‌های عمومی و علنی دانشجویی حضور دیگری نداشت و به نظر می‌رسد چندان تمایلی به پاسخگویی در جمع دانشجویان ندارند. شاید بخش مهمی از این عدم حضور به دلیل انتقادات گسترده‌ی دانشجویان از طیف‌های مختلف سیاسی نسبت به عملکرد ایشان باشد که باعث شده حضور آقای عارف در جمع‌های دانشجویی به حداقل برسد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف گفت: به هر صورت پس از یک سال ریاست آقای عارف بر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لازم است تا عملکردش توسط تشکل‌های دانشجویی واکاوی شود و نقاط قوت و ضعف آن مورد تحلیل قرار گیرد‌.

وی ادامه داد: طبیعتا انتظارات از آقای عارف به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و نامزد ریاست مجلس بسیار بالاتر از سایر نمایندگان است. وی به عنوان فردی در تراز ریاست قوای مجریه و مقننه به ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات انتخاب شد و توقع این بود در این کمیسیون منشا اثر باشد؛ اما عملکردش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حتی مورد رضایت همکارانش در این کمیسیون هم نبود و این نمایندگان به تمدید ریاست آقای عارف رای ندادند.

سلطانی در خاتمه با اشاره به انتخاب محمدمهدی زاهدی به عنوان رئیس جدید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: امیدوارم آقای زاهدی در یک سال باقی‌مانده از عمر مجلس دهم، خاطره‌ خوشی از کمیسیون آموزش و تحقیقات این مجلس در ذهن دانشجویان و اساتید به جا بگذارند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها