فیاض: چرا مداحان صبح تا شب در صداوسیما برنامه دارند/به جای بسیج، مارکسیست‌ها شعار عدالت‌طلبی می‌دهند

یک استاد جامعه شناسی تاکید دارد: حاکم شدن نظام سرمایه داری فضا را به سمتی پیش برده که دانشجوها به تفکرات مارکسیستی و روشنفکری گرایش پیدا کردند که انتهای آن هم احتمالا به رادیکالیسم و بحران‌های اجتماعی کشیده می‌شود.

فیاض: چرا مداحان صبح تا شب در صداوسیما برنامه دارند/به جای بسیج، مارکسیست‌ها شعار عدالت‌طلبی می‌دهند

ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز تفکرات وابسته به دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه خریداری ندارد، گفت: امروز در دانشگاه نه بسیج دانشجویی و نه تشکل های اصلاح‌طلبی اثری ندارند، شعارهای انسان گرایانه و عدالت طلبانه در بسیج دانشجویی و تشکل‌های اصلاح طلبی و اصولگرایی مطرح نیست بلکه مارکسیست ها در این زمینه پرچمدار هستند.

بسیج دانشجویی در حال پیوستن به نظام سرمایه‌داری است

فیاض با بیان اینکه مارکسیست‌ امروز مارکسیست ۴۰ سال پیش نیست، ادامه داد: مارکسیست امروز حتی ممکن است برای شما مذهبی هم حرف بزند و مارکسیست تند گذشته نیست. واقعیت آن است که حاکم شدن نظام سرمایه داری فضا را به سمتی پیش برده که دانشجوها به تفکرات مارکسیستی و روشنفکری گرایش پیدا کردند که انتهای آن هم احتمالا به رادیکالیسم و بحران‌های اجتماعی کشیده می‌شود. نمونه آن اقدام اخیر دانشجویان چپ مارکسیست بود که تجمع کردند و ضد حجاب شعار دادند، خب در این شرایط بچه های بسیج دانشجویی می خواهند از چه دفاع کنند؟ از اسلام سرمایه داری حاکم؟ واقعیت این است که بسیج دانشجویی اصولگرایی که دارای تفکرات خیلی تند بود امروز در حال پیوستن به نظام سرمایه داری است چون این سیاست دنبال می شود.

چرا مداحان صبح تا شب در صداوسیما برنامه دارند

این استاد دانشگاه تهران با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به رشد اسلام سرمایه داری و آمریکایی در کشور، تاکید کرد: هر بار که بخواهیم در این باره هشدار دهیم مانع می شوند حتی صدا و سیما کسانی که راجع به این موضوعات واکنش نشان می دهند را بایکوت کرده و حتی یک نشست درباره اسلام شناسی واقعی برگزار نمی شود این در حالی است که مداحان صبح تا شب در صدا و سیما برنامه دارند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کبیر
    0

    با نظریه ارائه شده موافق هستم متاسفانه حاکمیت از جمله صدا و سیما در اختیار مارکسیست هاست و حضور مداحان بیسواد که همه را خصوصا نسل جوان را از اسلام گریزان کرده نتیجه حضور مارکسیست ها در بدنه فرهنگی حاکمیت است گویا عمدی در کار است.

  • رنجبر
    0

    هرچی حدواندازه داره خداوند تمام مخلوقات وانسانهاراباشایط اعتدال خلق کرده عزا.شادی گریه تفریح کار استراحتو...مادرعزاوشادی هم گریه مکنیم فکرنمیکنیم معصومین هم بر ایقدر عزاداری بیحد رازی باشند (ی حساب سرانگشتی بکنید درسال چندبارسرمقدس امامحسین رامیبرید ؟یابدن مطهرعلی اکبررا ارباً اربا میکنی؟و...)ببیندچندتاشون چقدحدیث و...بلدنو...سین سین سین ومردمو تشویق به محکم زدن به سروسینه میکنند که بنظرآثارش عواقب دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها