قیمت مسکن ۱۰۵ درصد بالا رفت؛ اجاره‌بها چقدر بالا می‌رود؟

آمار رسمی حکایت از آن دارد که اجاره‌بها در تهران ۲۳ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد نسبت به اردیبهشت سال قبل افزایش داشته است.

قیمت مسکن ۱۰۵ درصد بالا رفت؛ اجاره‌بها چقدر بالا می‌رود؟

در همین رابطه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی (یکشنبه ۱۹ خرداد) مهمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و او در این نشست از راه‌اندازی موسسات اجاره‌داری که بازار را ساماندهی کند، خبر داد.

مصطفی قلی خسروی افزود: قیمت اجاره‌بهای مسکن به میزان منطقه، نوع ساخت و ساز و امکانات بستگی دارد. برخی دستگاه‌های دولتی میانگین قیمت خانه را ۱۱ میلیون تومان برآورد کرده‌اند، در این شریط اعلام چنین رقم‌هایی منجر به سوبرداشت می‌شود.

قیمت مسکن ۱۰۵ درصد بالا رفت؛ اجاره‌بها چقدر بالا می‌رود؟

او اظهار کرد: در حالی برخی کارشناسان معتقدند که قیمت اجاره‌بها ۱۱ میلیون تومان است که هنوز در مناطق تهران هر متر خانه به قیمت چهار تا هفت میلیون تومان یافت می‌شود. همین ارائه قیمت‌ها باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود. در کل معتقدیم که چنانچه قیمت مسکن ۱۰۵ درصد افزایش یافته قطعا قیمت اجاره به این میزان افزایش نخواهد یافت.

رئیس اتحادیه املاک تهران با اشاره به ثبات قیمت مسکن اظهار کرد: در سال ۹۱ به یک‌باره قیمت دلار سه برابر شد؛ این در حالی است که سال ۹۲ قیمت این کالای سرمایه‌ای به یک باره متوقف شد. درحال حاضر با تلاش مسئولان و وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار دستگاه آپارتمان و ارائه تسهیلات وضعیت قیمت مسکن در سال ۹۸ ثابت باقی می‌ماند.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ددد
    0

    آقای قلی خسروی ، داداش تو رو چه به این حرفها ، داداش تو برو به معاملات ملکی های خودت برس .

  • ف.ص
    0

    هر وقت گفتین فلان چیز درست میشه دقیقا برعکس شد .میشه کلا هیچ کاری نکنین و حرف هیچیو نزنین قیمتا ثابت بمونه!!دیگه خودتون با خودتون معامله کنین بخرین وبفروشین ،مردم از دورخارج شدن با این قیمتای نجومی خوابشم نمیبینن خونه داربشن .خدا انشالله تلافیه این همه ناجوانمردی رو بده.

  • مرجان جواهری سروش
    0

    آقای قلی خسروی شما از دل مردم بدبخت خبر داری .چرا هیچ قانون و قاعده ای برای اجاره وجود نداره هرکی هر قیمتی دلش میخواد اجاره میده صاحب خونه ها پول پیش نمیخوان ولی اجاره های بالا میخوان اخه من با دوتا بچه چجوری ماهی دو میلیون و پانصد اجاره بدم الان یکماه دنبال خونه میگردم پیدا نمیکنم اخه خدارو خوش نمیاد??

  • ملت
    0

    اقا زاده ها اربابان با ارز۴۰۰۰تومانی خونه هایی خریدن که خودشون اجاره رو بالا بردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها