شروط موفقیت دریافت مالیات از خانه های خالی چیست؟

برخی کاربران درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی عنوان می‌کنند که این طرح به شرطی اثرگذار است که برای دور زدن قانون، جرایم سخت و پشیمان‌کننده برای آن در نظر بگیرند.

شروط موفقیت دریافت مالیات از خانه های خالی چیست؟

با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بها در سایه رکود خرید و فروش، در حال حاضر پیشنهاداتی در خصوص دریافت مالیات بر عایدی مسکن، دریافت مالیات از خانه‌های خالی و تشویق مالیاتی که قراردادهای دو ساله امضا کنند، از سوی کارشناسان ارائه شده است. در این شرایط، این سوال مطرح است که آیا دریافت مالیات از خانه‌های خالی که طرحی با قدمت بیشتر از سایر طرح‌هاست، می‌تواند بحران رشد لجام‌گسیخته اجاره‌بها را برطرف کند؟ کاربران در این خصوص دیدگاه جالبی داشتند.

یکی از کاربران در این خصوص نوشت: «کسی دیگر در مسکن سرمایه‌گذاری نمی‌کند. »

کاربر دیگری که نام خود را «صاحب‌خانه» عنوان کرده، تصریح کرد: «بنده صاحب‌خانه هستم و اگر قرار باشه، مالیات بدم هیچ مشکلی ندارم. فقط این مالیات رو می‌کشم رو پول پیش و یا کرایه مستاجر؛ به همین سادگی. در هر صورت این پول مالیات نهایت از جیب مستاجر تامین می‌شه. »

«وحید» در واکنش به اظهارنظر این کاربر متذکر شد: «برادر وقتی خونه‌ات رو اجاره بدی، دیگه لازم هم نیست مالیات بدی براش. وقتی مالیات می‌دی که خالی باشه! چیو می‌کشی رو اجاره خونه؟ »

«مازیار» نیز عنوان کرد: «شما لطف کنید مالیات را بکشید رو ودیعه و اجاره، باز مالیات بیشتری باید در سال آینده پرداخت کنید. »

«مریم» یکی از کاربران یادآور شد: «شما اجاره رو زیاد می‌کنی قصاب محلم می‌گه اجاره زیاده می‌کشه رو قیمت گوشت. نانوا می کشه رو قیمت نان. حقوق بگیر میکشه رو قیمت حقوقش و الی آخر. آخر سر دودش تو چشم خودت هم میره. خیلی خوشحال نباش که مثلا می‌تونی هرکاری می‌خوای بکنی و کسی جلودارت نیست. آخرش همه ضررها به خودت هم برمی‌گرده دوست عزیز. »

شروط موفقیت دریافت مالیات از خانه های خالی چیست؟

یکی از کاربران نوشت: «عزیزم چی را می‌کشی روی کرایه خونه. نکنه از اون آدم‌ها هستی طبقه طبقه میسازن با وام پارتی بعد نگه میدارن بشه قبرشون و کرایه نمی‌دن. خون‌تون را اجاره بدید ما هم به اندازه توانمون دنبال مورد هستیم. نه اینکه پس‌اندازش کنید. »

کاربری عنوان کرد: «مگر شما فکر می‌کنید مملکت بی‌قانون است. از طریق چک کردن حساب‌ها و سایر فامیلانت و کسر مالیات حالت را می‌گیرند. از طریق سیستم می‌شود کامل شما را خلع سلاح کرد. ۲۰ در صد باید دست افراد بماند سود خالص و در طی زمان‌های سپری شده است. »

«محسن» کاربر متذکر شد: «راه‌حل؛ ایجاد چند خط مترو سریع‌السیر و بدون ایستگاه از مرکز شهر مثل انقلاب به اطراف تهران و ایجاد شهرک‌های جدید در اطراف شهر. اگر با مترو بدون ایستگاه بین راه بتوان به مدت ۲۰ دقیقه به مرکز شهر رسید، بخش عمده مردم زندگی در شهرک‌های با تراکم کم، آلودگی کم و ارزان را به زندگی در تهران ترجیح می‌دن. »

یکی از کابران نوشت: «این چه انتظاری هست که همه از موجر می‌خوانند قیمت اجاره‌ها رو خیلی کم زیاد کنند. وقتی تا سال پیش پراید ۲۰ میلیون تومان بود، الان ۵۵ میلیون شده است. آیا کسی که مثلا خانه رو ۵۰ میلیون تومان رهن داده، باید بیاد ۷۰ میلیون تومان رهن بده یا ۱۰۰ میلیون تومان؟ الان تمام بازارها به هم ربط داره. »

کاربری عنوان کرد: «وضع همه اجاره‌نشین‌ها بد نیست. خیلی از آن‌ها بازاری هستند و پولشان را در ملک نمی‌اندازند. »

«علی» عنوان کرد: «بله، به شرطی که برای دور زدن قانون جرایم سخت و پشیمان‌کننده در نظر بگیرند. »

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مصطفی
    0

    این طرح که ازخونه های خالی مالیات بگیرن خیلی خوبه امادولت نمیتونه این خونه هاروپیداکنه. به نظرمن دولت باید از مردم کمک بگیره تاهرکسی خونه های خالی محل خودشه اعلام کنه.

  • کاربر ناشناس
    0

    مالیات روی خانه خالی منطقی نیست اینا بمنظور فروش با قیمت بالاتر این کارو میکنند یه نقشه تهیه کنید جنوب تهران رو واگذار کنید آب و برق و گاز و تلفن رو با هزینه خودشان بکشند حتی جدولبندی و آسفالت خیابان رو هم خودشون بکشن وام هم در کار نیست نقدینگی رو جمع کنید ببینید مسکن ارزان میشه یانه؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها