حسن روحانی: از عزم ژاپن برای خرید نفت ایران و توسعه روابط استقبال می‌کنیم/ آبه شینزو: ما و ایران روابطی کهن با یکدیگر داریم

این نشست با حضور رئیس جمهوری کشورمان و نخست وزیر ژاپن در حال برگزاری است.

حسن روحانی: از عزم ژاپن برای خرید نفت ایران و توسعه روابط استقبال می‌کنیم/ آبه شینزو: ما و ایران روابطی کهن با یکدیگر داریم

حسن روحانی: از ابراز علاقه ژاپن برای خرید نفت ایران و توسعه روابط استقبال می کنیم نشست خبری مشترک حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن عصر امروز در محل کاخ سعدآباد برگزار شد.

روحانی در ابتدای این نشست با تشکر از پذیرش دعوت وی برای سفر ایران گفت: روابط دیپلماتیک هر دو کشور از قدمت دیرینه ای برخوردار است و امسال نودمین سالگرد این روابط است.

وی ادامه داد: ما در طول سال های گذشته دیدار های سازنده بسیاری را با آقای نخست وزیر داشتیم و امروز هشتمین دور این ملاقات هاست.

رئیس جمهور با اشاره به استقبال کشورمان از عزم ژاپن برای گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور تاکید کرد: امروز در جلسه خصوصی و هم در جلسه بین دو هیات درباره مسائل روابط دو کشور از جمله سرمایه گذاری ژاپن در جنوب ایران و چابهار و مکران گفت‌و گو کردیم.

وی ادامه داد: از اینکه ژاپن برای خرید نفت ایران و ادامه برجام و همچنین حل و فصل روابط مالی، علمی، فرهنگی بین دو کشور مصمم است می تواند توسعه روابط دو کشور را تضمین کند.

روحانی با اشاره به سایر مسائل مطرح شده در این مذاکرات تصریح کرد: ما در این جلسات علاوه بر مسائل دو جانبه، درباره امنیت و تنش زدایی در منطقه هم با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: خوشحال هستیم که هر دو کشور برای صلح و ثبات منطقه اهمیت بسیاری قائل هستند و من به آقای نخست وزیر گفتم که ما در منطقه آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود حتی با آمریکا اما جنگی علیه آغاز شود پاسخی بسیار قاطع خواهیم داد.

رئیس جمهور نخست وزیر ژاپن را نسبت به آینده بسیار خوشبین دانست و تاکید کرد: ایشان به من می گفت که در حال مشاهده تغییراتی مثبت است. من بسیار از ادامه حمایت ایشان از برجام خوشحال هستم و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت می دانستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    عالی ست ژاپن یک کشور منطقی هست و مثل آنریکا نیست که به هواپیمای مسافربری هم رحم نمیکند کودتای مرداد1332راه بیندازد . اگر هم با آمریکا روابط داشته باشد لطمه ای به رابطه با ایرانشون نمیزند ایران باید استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها