اینترنت و خطر ابتلای کودکان زیر ۵ سال به اختلالات روانی

محققان کشور انگلستان به تازگی نسبت به احتمال ابتلای کودکان زیر ۵ سال به بیماری های سلامت روان به دلیل استفاده از اینترنت اظهار نگرانی کرده اند.

اینترنت و خطر ابتلای کودکان زیر ۵ سال به اختلالات روانی

یک مؤسسه انگلیسی نسبت به خطر اعتیاد کودکان ۵ و زیر ۵ سال به اینترنت و خطر ابتلاء به بیماری‌های سلامت هشدار داد.

به گفته محققین این مؤسسه، در حال حاضر بسیاری از کودکان یک یا دوساله طریقه استفاده از اینترنت و وسایل ارتباطی الکترونیکی را می‌دانند و این امر در آینده نزدیک موجب اعتیاد آنها به اینترنت و از دست دادن مهارت‌های اجتماعی کودکان به دلیل کاهش ارتباط با والدین می‌شود.

محققان نیز نسبت به اثرات مخرب استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام و توئیتر اظهار نگرانی کرده و معتقدند: استفاده کودکان از اینترنت موجب کاهش ارتباط آنها با والدین شده و سبب بروز بیماری‌های سلامت روانی، اختلالات عاطفی در کودکی، آسیب به قوه تفکر، ارتباط با دیگران و اختلال در کنترل رفتارهای کودک می‌شود.

تحقیقات این مؤسسه انگلیسی نشان می‌دهد، یک سوم کودکان ۵ تا ۱۰ ساله این کشور قربانیان سو استفاده از فضای مجازی هستند و بسیاری از آنها در معرض مشاهده مطالب نامناسب در اینترنت هستند.

به علاوه ۵۸ درصد از مددکاران اجتماعی با خودکشی نوجوانان بالای ۱۶ سال که به دلیل استفاده از اینترنت قصد خود آزاری و خودکشی داشته اند، مقابله کرده اند. بر اساس تحقیقات انجام شده نیز بسیاری از نوجوانان و جوانان قربانی سو استفاده‌های مجازی تحت درمان مددکاران اجتماعی هستند.

منبع: خبرآنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها