مواد غذایی که کلسترول خوب به خونتان تزریق می‌کند +لیست خوراکی‌های دوست دار قلب

برخی موادغذایی حاوی کلسترول خوب هستند و به سلامت قلب شما کمک می‌کنند.

مواد غذایی که کلسترول خوب به خونتان تزریق می‌کند +لیست خوراکی‌های دوست دار قلب

سالهاست همه ما فکر کرده‌ایم که کلسترول بالا سبب بیماری‌های قلبی می‌شود، اما تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که این موضوع درست نیست و کلسترول موجود در برخی از مواد غذایی می‌توانند سبب تقویت اجزای مختلف بدن شود. در اینجا به معرفی چند ماده غذایی که کلسترول بالایی دارند و سبب بهبود سلامتی بدن می‌شوند، می‌پردازیم.

پنیر

پنیر یک غذای خوشمزه و مملو از مواد معدنی است؛ پنیر سبب بهبود عملکرد قلب می‌شود و چربی‌های مضر اطراف قلب را از بین می‌برد.

تخم مرغ

اکثر پزشکان تغذیه تخم مرغ را در رژیم غذایی تمام افراد با هر نوع بیماری قرار می‌دهند؛ در ۱۳ گرم تخم مرغ، ۴۶ درصد پروتئین به کار رفته است، اما متأسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند که خوردن تخم مرغ سبب افزایش کلسترول بدن می‌شود؛ در زرده تخم مرغ حجم زیادی کلسترول و مواد معدنی به کار رفته است و آنها می‌توانند سبب بهبود عملکرد قلب شوند.

جگر

جگر ماده غذایی معدنی و بسیار مفید برای بدن است؛ این ماده غذایی مقوی سبب بهبود عملکرد قلب می‌شود؛ در جگر گوسفند ویتامین A، ویتامین B۱۲، پروتئین و آهن وجود دارد و هر یک از مردم برای تأمین ویتامین‌های بدن خود باید از جگر استفاده کنند.

ماهی ساردین

ماهی ساردین مواد معدنی بسیار زیادی دارد و سرشار از امگا ۳ و مواد معدنی دیگر است؛ این مواد معدنی می‌توانند عملکرد قلب و مغز را افزایش دهند و شما را از انواع بیماری‌ها دور کنند.

روغن جگر ماهی

روغن جگر ماهی یکی از مواد غذایی فوق العاده سالم برای بدن است؛ در این روغن مقدار زیادی امگا ۳ و اسید‌های چرب مفیدی که می‌توانند سبب کاهش بیماری‌های قلبی شوند، وجود دارد همچنین در اثر تحقیقاتی که توسط دانشمندان صورت گرفته است، مشخص شده این ماده غذایی می‌تواند ویتامین D و امگا ۳ بدن را تأمین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها