درخواست آژانس امنیت ملی ایالات متحده از کاربران ویندوز

از مدتی پیش ویندوز چندین بار بیانیه منتشر کرده است که بهتر است به علت برخی از مشکلات ویندوز، کاربران هر چه سریعتر کامپیوترهای خود را به روزرسانی کنند.

درخواست آژانس امنیت ملی ایالات متحده از کاربران ویندوز

به نظر می رسد مشکل ویندوز بیش از حد خطرناک است، اما هنوز هم بسیاری از کاربران ویندوزهای خود را به روزرسانی نکرده اند.

اکنون آژانس امنیت ملی از کاربران کامپیوتر (مردم و سازمانها) دعوت کرده که هرچه سریعتر ویندوزهای خود را به روزرسانی کنند چرا که نسخه های قدیمی تر سیستم عامل ویندوز مشکلاتی دارند که راه را برای هکرها باز می کنند.به نظر می رسد آسیب پذیری نسخه های قدیمی ویندوز تا حدی جدی است که حتی پای آژانس امنیت ملی نیز به ماجرا باز شده و این سازمان در کنار مایکروسافت ایستاده تا کاربران را مجبور به به روزرسانی کند.

اگر برایتان سوال است که این آسیب پذیری چیست بهتر است بدانید که این آسیب پذیری می تواند راه را برای نرم افزارهای مخربی مانند WannaCry ransomware که از سال 2017 رایج شده اند باز کند. این نوع نرم افزارها مسیر دسترسی کاربران به اطلاعاتشان را مسدود می کند مگر آن که جریمه پرداخت کنند.

اما این همه ماجرا نیست اگر برخی از این ویروس ها به کامپیوترهای دولتی وارد شوند، باعث می شوند امنیت کل سیستم و حتی امنیت شهروندان جامعه به هم بریزد. بر همین اساس نیز مایکروسافت و آژانس امنیت ملی (NSA) از کاربران ویندوز خواسته اند تا هر چه سریعتر اقدام به به روز رسانی سیستم عامل خود کنند تا با مشکلات امنیتی رو به رو نشوند.

به گفته سازمان امنیت ملی ایالات متحده، نوعی آسیب پذیری که "BlueKeep"، نامیده می شود می تواند در سراسر اینترنت بدون تعامل با کاربر و تنها با یک کلیک ساده منتشر شود. این ویروس روی ویندوز 7، ویندوز XP و سرورهای 2003 و 2008 تاثیر می گذارد. آسیب پذیری BlueKeep تا حدی خطرناک است که مایکروسافت یک اصلاحیه به روز رسانی را برای ویندوز XPکه از سال 2014 متوقف شده، صادر کرده است.

بر اساس اعلام مایکروسافت نزدیک به یک میلیون کامپیوتر هنوز در برابر آسیب پذیری BlueKeep در شرایط نا ایمن قرار دارند و این شرکت هشدار داده است کاربران نسخه ویندوز خود را هر چه سریعتر به روزرسانی کنند. سازمان امنیت ملی در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که سازمان های بزرگ و مهم دیگری نیز با مایکروسافت برای به روزرسانی سیستم هایشان هماهنگ شوند.

منبع: انتخاب

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها