راهبرد استکبارستیزانه امام خمینی (ره) رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی است

فعال اصولگرا رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی را راهبرد استکبارستیزانه امام خمینی (ره) دانست.

راهبرد استکبارستیزانه امام خمینی (ره) رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی است

راهبرد استکبارستیزانه امام خمینی (ره) رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی است

زهره الهیان، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس هشتم درباره اندیشه امام خمینی (ره) در عرصه سیاست خارجی گفت: اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد استکبار ستیزی یک عامل برجسته و روشن است و روحیه استکبار ستیزی در ملت ایران موجب مقابله با زورگویان جهان است.

وی ادامه داد: استکبار ستیزی عنوانی برجسته و روشن در باب اندیشه سیاسی حضرت امام بود که در فرمایشات و بیانات ایشان و رهنمود‌هایی که به مسئولین می‌دادند هم همواره بر استکبار ستیزی تاکید داشتند و اساسا رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی همان راهبرد استکبار ستیزانه ایشان است.

وی افزود: ما با همین راهبرد توانستیم انقلاب را پیش ببریم، علی رغم خصومت‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان به ویژه آمریکا و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی قدرتمند‌تر از هر زمان دیگر و با ثبات و اقتدار مثال زدنی در منطقه در مقابل زورگویان به ویژه آمریکا ایستاده و تهدید‌ها و تحریم‌های آمریکا نتوانسته است ملت ایران را وادار به عقب‌گرد و عقب نشینی کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در نتیجه رمز موفقیت و سربلندی ایران در عرصه بین الملل را باید همان راستکبارستیزانه بدانیم که در تفکرات و اندیشه حضرت امام وجود داشت و امروز هم مقام معظم رهبری، همان راه را دنبال می‌کنند و به واسطه همین روحیه استکبارستیزی ملت ایران، ما توانسته ایم در مقابل زورگویان جهان قد علم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:یکی از عناصر سیاست خارجی امام این بود که ما می‌توانیم با دست خالی و اتکا به ملت، در مقابل آمریکا بایستیم، برای مثال شاهد بودید زمانی که دانشجویان خط امام سفارت آمریکا یا همان لانه جاسوسی را تسخیر کردند، حضرت امام، علی رغم اختلاف نظر‌هایی که در آن زمان وجود داشت، از این اقدام انقلابی دانشجویان دفاع کردند و در مقابل مخالفان این اقدام ایستادند.

الهیان ادامه داد: همه این‌ها نشان از روحیه استکبار ستیزی امام راحل و مقاومت و ایستادگی ایشان در مقابل زورگویان بود که همین اندیشه و تفکر امروز توانسته است، عزت را به ملت ایران بازگرداند.

وی در پایان اظهار کرد: ایران امروز بعد از سال‌ها تحقیرشدنشان کشورمان توسط آمریکا و انگلیس در زمان رژیم خود باخته پهلوی بر سرنوشت خود حاکم است و اجازه دخالت زورگویی و یا تحقیر ملت ایران را به دشمنان نمی‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها