گفت و گوی خبرفوری با علیزاده طباطبایی درباره ابعاد حقوقی پرونده قتل میترا استاد؛

نجفی اعدام می‎شود؟/ شهردار سابق پیش از اعتراف برای مشورت به قم رفته بود


7 خرداد 1398 - 20:16
filemanager/6/siasi/photo_2019-05-28_20-16-46
محمود علیزاده طباطبایی که از وکلای برجسته پرونده‎‏های قضایی مرتبط با چهره‎های سیاسی است درباره حکم احتمالی پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی به سوالات خبرفوری پاسخ داد.

محمود علیزاده طباطبایی از وکلای برجسته پرونده‎های قضایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا برای نجفی حکم اعدام صادر می‎شود، تصریح کرد: از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمی‎شود اما بنده اطلاع دقیقی از نحوه و علت اینکه چرا این موضوع رخ داده است اطلاع ندارم.

وی درباره اینکه محمدعلی نجفی با چه حکمی امکان حمل سلاح را داشته است، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از مقامات و مسئولیت دارای سلاح هستند و این روند از طریق تایید کمیته‎ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت می‏‎گیرد و در واقع به خیلی از افراد از این طریق مجوز حمل سلاح داده می‎شود و این قاعده درباره نجفی نیز صدق می‎کند و وی بدون شک مجوز حمل سلاح داشته است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: طبق مفاد قانونی قتل یک جرم خصوصی است و در صورتی که اولیای دم رضایت دهند فردی که مرتکب چنین جرمی شده است حبس محدودی را سپری می‎کند ولی بعد آزاد می‎شود البته درباره خانم میترا استاد باید بگویم که وی یک فرزند پسر بزرگ دارد که می‎تواند درباره نحوه تعیین مجازات قاتل تصمیم بگیرد.

طباطبایی تاکید کرد: آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی ماهیت سیاسی دارد گفت: این پرونده به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

این حقوقدان درباره اینکه آیا پذیرش وکالت نجفی به وی پیشنهاد شده است اظهار کرد: فعلا تماس و مراجعه‎ای در این راستا با بنده صورت نگرفته است.

جزئیات بیشتر از این خبر را اینجا بخوانید.

محمود علیزاده طباطبایی که از وکلای برجسته پرونده‎‏های قضایی مرتبط با چهره‎های سیاسی است درباره حکم احتمالی پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی به سوالات خبرفوری پاسخ داد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

filemanager/6/siasi/photo_2019-05-28_20-16-46
7 خرداد 1398 - 20:16

محمود علیزاده طباطبایی از وکلای برجسته پرونده‎های قضایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا برای نجفی حکم اعدام صادر می‎شود، تصریح کرد: از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمی‎شود اما بنده اطلاع دقیقی از نحوه و علت اینکه چرا این موضوع رخ داده است اطلاع ندارم.

وی درباره اینکه محمدعلی نجفی با چه حکمی امکان حمل سلاح را داشته است، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از مقامات و مسئولیت دارای سلاح هستند و این روند از طریق تایید کمیته‎ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت می‏‎گیرد و در واقع به خیلی از افراد از این طریق مجوز حمل سلاح داده می‎شود و این قاعده درباره نجفی نیز صدق می‎کند و وی بدون شک مجوز حمل سلاح داشته است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: طبق مفاد قانونی قتل یک جرم خصوصی است و در صورتی که اولیای دم رضایت دهند فردی که مرتکب چنین جرمی شده است حبس محدودی را سپری می‎کند ولی بعد آزاد می‎شود البته درباره خانم میترا استاد باید بگویم که وی یک فرزند پسر بزرگ دارد که می‎تواند درباره نحوه تعیین مجازات قاتل تصمیم بگیرد.

طباطبایی تاکید کرد: آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی ماهیت سیاسی دارد گفت: این پرونده به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

این حقوقدان درباره اینکه آیا پذیرش وکالت نجفی به وی پیشنهاد شده است اظهار کرد: فعلا تماس و مراجعه‎ای در این راستا با بنده صورت نگرفته است.

جزئیات بیشتر از این خبر را اینجا بخوانید.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


28

نظرات 28
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
حسن 0 0 پاسخ 1398/3/14 -23:16

عالی www.persianalarm.ir

سارا 0 1 پاسخ 1398/3/11 -04:30

دلم برای آقای نجفی خیلی میسوزه حقش از زندگی این نبود برایش دعا میکنم من یک خانم متاهلم وشوهرم زود عصبانی میشه ومن خیلی کوتاه میام اگه قرار باشه به پدر مرحوم شوهرم فحش بدم حقم همین خواهد بود پس خانما تو زندگی شوهرتون زن باشین نه شوهر شوهرتون !

بی نام 1398/3/13 -13:32

خانم محترم شما از کجا می دونید مشکل چی بوده چطور می تونید قضاوت کنید ؟؟؟ اگر هم مشکل خانوادکی داشتن باز دلیل نمی شه آدم دست به قتل به زنه براتون متاسفم که به اندازه یه پشه هم برای خودتون ارزش قایل نیستید لیاقت شما و امسال شما بدتر از این هست .

حسن 0 0 پاسخ 1398/3/10 -13:36

باید حتما اعدام شود

یونس کرم بیگی. 0 0 پاسخ 1398/3/10 -02:46

نص صریح قرٱن.. حق با اولیا دم است. قصاص یا بخشش... بیاییم مثل مسلمان درمورد خود ودیگران قضاوت کنیم... آیا تا الان فکر این بوده ای که روزی چند مرتبه اذ خداوند در نواذ طلب عفو وبخشش میکنیم...؟ اول خودومان به همدیگه رحم کنیم. تا خداوند به همه رحم کن

بهروز 1 0 پاسخ 1398/3/9 -13:23

نماز و روزه‌هاتون قبول حق باشه..البته من دلم به حال اون افرادی میسوزه که پایین هر پستی که راجع به نجفی و یا همسر مرحومه‌شون گذاشته شده ابراز نظر کردن و گه گاهی تهمت زدن...حتی اگه روزه هم نیستین چطوری میخواین از ایشون و یا مرحومه رضایت بگیرین‌؟؟؟البته تمام مشکلات و این غیبتها تقصیر جناب روحانی هست که باز چند روزه صف جدید براتون تشکیل نداده اومدین زیر این مطالبها حرفهای داخل صف گوشت رو میزنین...عوض اینکه اینجا مطلب بزارین پاشین برید بیرون ببینید صف جدید چی تشکیل شده همونجا درددل کنین...فقط و فقط ما ادعای مسلمونی داریم..کاشکی حداقل بویی از مسلمانی برده باشیم...وقتی به یک هم نوع فارق از هر حزب و مذهبی رحم نمیکنیم چطوری میخوایم به همدیگه تو صف گوشت و شکر رحم کنیم و بیش از نیازمون احتکار نکنیم؟یک نفر قتل انجام داده و منتظر حکمش نشسته و هر لحظه داره اعدام میشه و یک نفر به قتل رسیده و یک خانواده و خاندان عزادار شدن و هر لحظه دارن میسوزن اون موقع شما جماعت بجای همدردی پیگیر حزب و فرقه‌ش هستین‌...وااای بر شما مسلمان‌نماها..

ملت 2 0 پاسخ 1398/3/8 -18:51

خدا نکنه پول حرام تو زندگی کسی بیاد حق الناس هرجا هرطور هرطریقی باشه گرفته میشه درسته مردم اگر اعتراض کنن اعدام زندان میرن ولی خود دولت خون شهدا و مردم فقیر که با بدبختی تمام روزشون رو به شب شبشون رو به روز میکنن دامن گیره من نمیگم به مردم ستم دیده ایران ثروت جلال فر عزمت بده چون تو ایران همه چی از ملت گرفته شده اما از خدا میخوام مرگ ارام زندگی باعزت رو خدا به این ملت ظلم دیده بده خانه و ماشین و زندگیتان حرامیان حرامتان

فهيمه 2 2 پاسخ 1398/3/8 -18:14

بعد از اون همه شو آف هاي اين زن و عكس و اظهارات خنده دار اززندگي عاشقانه روي ويرانه هاي يه زندگي ديگه ،اميدوارم درس عبرتي بشه براي كساني كه فقط ظاهر زندگي ديگران رو ميبينن و همچنين كساني كه مثل اين زن نه فكر آبرو هستن نه فكر انسانيت

عبدالهی 2 0 پاسخ 1398/3/8 -17:27

قانون بایدقضاوت کند فعلا زوده

ناشناس 5 0 پاسخ 1398/3/8 -12:51

در روستای ما مردی با چاقو زنش را مثله کرد در روستای دیگر مردی با پراید زنش را کشت در مشهد روز سال تحویل شخصی با اسلحه سازمانی کلاش زن قبلی و دو مامور110 را کشت و خودکشی کرد اینم اقای نجفی استاد دانشگاه با اون همه سمت .... واقعا ازشما که وکیلی می پرسم چرا مردان جامعه تصمیم میگیرند خودشان قانون اجرا کنند ایا قانون بیش از حد طرف زنان را گرفته است یا بخاطر کاهش امار طلاق بیش از اندازه لازم قوانین طلاق را پیچیده و سخت کرده!

حامد 2 1 پاسخ 1398/3/8 -11:16

مملکت دست کیا اداره می شه دزد قاتل دروغگو منافق بد مگه کشور اسلامیه??

علیرضا 1398/3/10 -09:13

واقعا گل گفتی

آرش 6 4 پاسخ 1398/3/8 -07:26

خدا برای کسب نخواد. ولی انصافا از اینکه اصلاح طلب ها با این آدمهای روانی و قاتل میخواهند به داد مشکلات مردم برسند تو کف ام. حداقل روانی ها را از تیم اصلاح طلبان حذف کنید. افسوس که وزیر آموزش و پرورش این کشور بوده. میگم چرا من چیزی نشدما. حالا دلیلشو فهمیدم.تو دوره وزارت ایشون درس خوندم. دور اصلاح طلب ها را باید خط کشید.

علی 8 3 پاسخ 1398/3/8 -05:13

وای بر مملکتی که وزیر آموزش وپرورش اون توان مدیریت یک خانواده رو نداره وبه بدترین شکل ممکن مشکلشو با قتل حل میکنه. واقعا خیانتکار اون کسی ست که اداره وزارت خانه و پست های مهم کشور رو بهش میده

هم وطن 9 7 پاسخ 1398/3/8 -05:06

قتل در ماه حرام بعد با ارامش در اداره پلیس نشستن و اشکارا پیش پلیس و جلوی دوربین خبرنگاری روزه خواری وچای نوشیدن.انگار نه انگار.امیدوارم عدالت اجرا شود تا حقی پایمال نشود

یه نفر 1398/3/8 -23:04

زود قضاوت میکنی اون هم در ماه حرام!!!!!

بهروز 1398/3/9 -13:29

تقصیر خودت نیست که به زمین و زمان معترضی. خبر دستگیری شهردار سابق در جهان بازتاب داشته به نظر من نیروی انتظامی بسیار کار خوبی کرد که با کمال احترام و همانند کشورهای متمدن با یک قاتل در زمانی که چشمها به کشورمان دوخته شده بود برخورد کرد من واقعا از نیروی انتظامی متشکرم..بعضی دوستان توقع داشتن با ایشون مثل اشرار خیابانی و با حمله و ضرب و شتم برخورد بشه..وقتی تنگ نظر هستیم و دنیا برامون مهم نیست پس چرا از تحریم و طرز برخورد بدِ خارجی‌ها با ایرانی‌ها معترضیم؟؟همه جا دوست داریم وحشی بازی و زد و خورد رو به کل جهان نشون بدیم...افسوس از طرز فکر بد و طلبکارانه از همه...

۷ 8 1 پاسخ 1398/3/8 -03:56

یاروقتل کرده وکیل اصلاح طلب ها قبل ازتشکیل پرونده حکم را می داند قانون یعنی کشک علیزاده طبا طبایی حرف مفت نزده ازخانواده هاشمی رفسنجانی برائت نجفی را گرفته وبا قدرت اعلام می کند بازداشت جزئی خدایا به دادبرس اگر یارو جزء سیاسیون نبود قبل ازتشکیل پرونده برائت می گرفت

نورالدین امینی 4 1 پاسخ 1398/3/8 -01:33

خدا میدونه چی میخواسته باخبرنگار بگه که باید کشته میشد اون آقایی که میگه انگ سیاسی بهش میزنن بخاطراصلاح طلبی بودنش اگرهمه اصلاح طلبها همفکراینآقاهستندپس وای بحال جمهوری اسلامی چون بگفته خوداین آقااصلا انقلاب ردقبول نداشته

Sepide 3 8 پاسخ 1398/3/8 -00:41

آقای حجت الاسلام رئیسی لطفا نگذارین خون بهترین دوستم پایمال بشه ...

فهيمه 1398/3/8 -18:11

اون وقتي كه وارد زندگي يه زن ديگه شد بايد اين فكر رو ميكرد ،اميدوارم قسمت همه ي زنهاي اينچنيني بشه

علی 4 2 پاسخ 1398/3/7 -22:25

اخه داداش اشکالش این که این بنده خدا اصلاح طلب سریع انگ سیاسی بهش میزنن . وگرنه این ادم ادم عادی نیست . اینقدر هم رسانه ها کشش میدن به خاطر اصلاح طلب بودنشه . فقط خدا میداند که این مرد به چه علت دست به این کار زده و بعد هم خودش را معرفی کرده

مشاور 12 1 پاسخ 1398/3/7 -22:12

جناب وکیل اصلاح طلب فرموده اند: " از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمی‎شود". یکی بیاد اینا رو با این طرفداری از قاتلی که خودش به قتل اعتراف کرده و حکم قتل هم مشخصه، جمع کنه. جناب علیزاده طباطبایی! خجالت هم خوب چیزیه.

امیرحسام 1398/3/7 -22:52

دوست عزیز مجازات جرم قتل قصاص هستش در صورت عدم عفو از ناحیه اولیاء دم و نه اعدام. مجازات اعدام مربوط به جرایمی همچون محارب، افساد فی الارض و غیره هستش و مجازات قتل عمد در صورت عفو از قصاص از لحاظ جنبه عمومی جرم؛ حبس تعزیری هست. ایشون تخصصی صحبت کرد شما متوجه نشدی.

موسی سرگزی 14 1 پاسخ 1398/3/7 -21:06

بابت آقا نجفی متاسفم چون ایشان زمانی وزیر آموزش و پرورش بوده وبرای یک فرهنگی ان هم در رده بالای کشور چنین جرمی بعید است

امیرعلی 14 2 پاسخ 1398/3/7 -20:58

بعلهههه دیگهههه بزنو بکشیدو خون مردموپایمال کنید براحتی آب خوردن

علی اصغر 6 12 پاسخ 1398/3/7 -20:44

خب فرض کنیم ایشون همسرش رو کشته باشه مگر قتل عمد حساب نمیشه حالا این کجاش سیاسی هست یه دعوای خانوادگی بوده مثل همه دعواهای خانوادگی که توکشورماانجام میشه بعضی هاشونم به قتل ختم میشه که جرمش هم مشخص هست حالاچرابعضی هامیخوان سیاسیش کنن

مهدوی 1398/3/7 -23:35

نجفی باید اعدام بشه

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
;
پیشنهاد ما
روش‌های عجیب و ترسناک اعدام در کره شمالی را بشناسید/ از خوراک سگها و ماهی‌های گرسنه شدن تا اعدام با ضد هوایی و خمپاره/ آیا کیم جونگ اون برای قتل مخالفانش از "پرستوها" استفاده می‌کند؟
یارانه می‌تواند یک میلیون تومان شود / آمریکا احمق است که با تحریم، ما را از نفت فروشی عبور می‌دهد/ هر ایرانی برای جبران ورشکستگی موسسات مالی، 500هزار تومان از جیب داد
حذف بخش‌هایی از لایحه تامین امنیت زنان به ضرورت بوده است/ مراحل ورود زنان به استادیوم در حال طی شدن است/نوار بهداشتی هیچگاه جزو ممنوعه‌های کمک رسانی نبوده است/ در تلاشیم تا دیه زن و مرد برابر شود
دعوت از چهره‌های ضدجنگ آمریکایی به مجلس ایران برای مقابله با سیاست های ترامپ / باید بر افکارعمومی آمریکا برای مقابله با جنگ طلبی کاخ سفید، اثر گذاشت
وصیت می‌کنم بدنم را تکه تکه کنید!
ایران به وقت مناسب می‌تواند ضرباتی به آمریکا بزند/ هزینه جنگ آمریکا با ایران به مراتب بیشتر از جنگ با عراق است
خبر اعدام زیر ۱۸ساله‌ها از گوشه و کنار به گوش می‌رسد/ به دنبال اصلاح قانون هستیم/ به نظر فقها امید بسته‌ایم