قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی و دانه‌های روغنی سال ۹۸ مشخص شد + جدول

قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی و دانه‌های روغنی و چغندر قند برای سال ۹۸ توسط شورای اقتصاد مشخص شد.

قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی و دانه‌های روغنی سال ۹۸ مشخص شد + جدول

اصلاحیه مصوب قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی و دانه‌های روغنی و چغندر قند برای سال ۹۸ از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

در مصوبه شورای اقتصاد آمده است: در جلسه مورخ 1397/12/20 درخواست شماره 020/22087 مورخ 1397/11/09 وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پیشنهاد قیمت خرید تضمینی برای محصولات زراعی در سال 1398 (برگ سبز چای و پیله تر ابریشم) و همچنین اصلاح مصوبه شماره 466759 مورخ 1397/08/30 شورای اقتصاد موضوع قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی (دانه‌های روغنی و چغندر قند) برای سال 1398 را مورد بررسی قرارداد و پس از بحث و بررسی به استناد ماده (36) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) درخواست مذکور را به شرح زیر مورد تصویب قرارداد:

الف: مصوبه شماره 466759 مورخ 1397/08/30 شورای اقتصاد به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.

- وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برنامه ریزی جهت توسعه قراردادهای کشت بین تولید کنندگان دانه‌های روغنی و صنایع مرتبط اقدام نماید. همچنین افزایش قیمت چغندر قند و دانه‌های روغنی از طریق بهبود بهره وری صنایع مربوط و اتخاذ سیاست‌های تجاری مناسب نباید سبب ایجاد بار مالی برای دولت گردد.

ب: قیمت تضمینی برگ سبز چای و پیله تر ابریشم به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

- در مورد قیمت فروش برگ سبز چای به کارخانجات مقرر شد با توافق و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام لازم بعمل آمده و تصمیمات متخذه اجرایی گردد.

- سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی (سازمان چای کشور) با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در خصوص محدوده زمانی خرید، تعیین هزینه‌های تبعی موضوع این تصویب نامه، اخذ تضامین و وثایق معتبر از خریداران برگ سبز چای و زمان بازپرداخت آن، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آن‌ها نظارت نماید.

- سازمان چای کشور مکلف است ضمن نظارت دقیق بر فرآیند خرید تضمینی برگ سبز چای و جلوگیری از انحراف یارانه پرداختی دولت، اقدامات مورد نیاز را برای توسعه قراردادهای کشت و بهبود کیفیت تولید برگ سبز چای انجام داده و پیگیری‌های لازم را جهت ساماندهی چای کشور از طریق اجرای عملیات بهزراعی، بهبود فرآوری و اصلاح ساختار کارخانه‌های چای، ترویج مصرف چای داخلی و توسعه بازاریابی از طریق ظرفیت‌های صندوق توسعه چای کشور به عمل آورد.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها