نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

جنرال موتورز سیستم الکترونیکی جدید خودروهایش را رونمایی کرده است. با کمک این سیستم آپدیت های نرم افزاری خودرو به طور بی سیم و مانند موبایل انجام می شود.

نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

جنرال موتورز از سیستم الکترونیکی جدید خود رونمایی کرده است. این پلتفرم کمک می‌کند آپدیت های نرم افزاری خودرو به طور بی سیم (over-the-air) و مانند موبایل‌ها انجام شود.

طبق اعلام این شرکت قابلیت مذکور تا ۲۰۲۳ میلادی برای تمام خودروهای آن ارائه می‌شود. اما برای نخستین بار در ۲۰۲۰Cadillac CT5 عرضه می‌شود که در سال جاری تولید خواهد شد. سیستم الکترونیکی مذکور طوری طراحی شده تا حجم وسیعی از ترافیک اطلاعاتی را مدیریت و نرم افزارها را دانلود کند.

اکنون سال‌ها است که تسلا نرم افزار خودروهایش را از طریق اینترنت آپدیت می‌کند، اما خودروسازان سنتی برای استفاده از روش‌های نوین همیشه بسیار کندتر عمل کرده اند.

جنرال موتورز نیز یکی از نخستین شرکت‌های خودروسازی سنتی است که این قابلیت و سیستم الکترونیک جدیدی عرضه می‌کند. این سیستم می‌تواند ۴.۵ ترابایت اطلاعات را در ساعت را پردازش کند. چنین رقمی ۵ برابر مقداری است که سیستم‌های فعلی این شرکت مدیریت می‌کنند.

این درحالی است که امنیت سایبری یکی از نکات کلیدی پلتفرم است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود برای سیستم‌های ایمنی خودرو مانند ترمز از آپدیت های بی سیم استفاده نمی‌کند.

هرچند درباره ایمنی و امنیت خودروها پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد اما احتمالاً در آینده آپدیت های بی سیم به یکی از استانداردهای صنعت خودروسازی تبدیل شوند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها