احتمال سیلابی شدن مناطق مستعد در اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپايداری جو استان تا روز چهارشنبه است که بر این اساس در ساعات عصر و شب، افزايش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شديد تا شديد و رگبار بهاری و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پيش‌بينی می‌شود.

احتمال سیلابی شدن مناطق مستعد در اصفهان

ابراهیم هنرمند امروز در اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری جو استان تا روز چهارشنبه است، اظهار کرد: بر این اساس در اکثر مناطق استان به ویژه در ساعات عصر و شب، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اخطاریه شماره 10 اداره هواشناسی، افزود: به سبب تشدید شرایط ناپایدار جوی از روزهای امروز تا روز چهارشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تشدید بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه، تگرگ و تندباد شدید موقتی در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مناطق مرزی با استان یزد پیش‌بینی می‌شود، لازم به ذکر است در مناطق مستعد به صورت محلی شرایط وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین با توجه به میزان آسیب‌پذیری منطقه تمهیدات لازم انجام شود.

آمار بارش‌های شب گذشته اصفهان

وی با بیان اینکه داران با 11.8 میلی‌متر رکورددار بارش‌های شب گذشته بوده است، تصریح کرد: پس از آن به ترتیب شهرستان‌های زرین‌شهر با 10، سمیرم با 9، اردستان با 6.2، مبارکه با 3.4، بویین‌میاندشت با 2.5، فرودگاه شهید بهشتی با 1.8، ورزنه با 1.3، کبوترآباد با 1.2، شهرضا با یک، اصفهان با 0.8، دهاقان با 0.4، چادگان با 0.3، کاشان، نطنز و نایین با 0.2 و مورچه‌خورت با 0.1 میلی‌متر ثبت شدند.

هنرمند با اشاره به اینکه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، تغییر محسوسی نخواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به 27 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به 16 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با 4 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با 36 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های کشاورزی

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان از کشاورزان خواست: آماده‌سازی زمین‌های تخصیص یافته برای کشت‌های تابستانه از جمله ذرت، پنبه، آفتابگردان و سورگوم در مناطق مرکزی استان انجام شود.

دبیر هواشناسی کشاورزی با اشاره به گرم‌شدن هوا، متذکر شد: آبیاری مناطق معتدل و شرق استان انجام شود و باغات مناطق غرب و جنوب که در مرحله گل‌دهی هستند از آبیاری درختان خودداری شود و کشاورزان با توجه به افزایش درجه حرارت هوا، دور آبیاری مزارع کلزا را تنظیم کنند.

وی با اشاره به احتمال بارش‌های سیلابی و وقوع رعد و برق به زنبورداران و دامداران توصیه کرد: در زمان عزیمت به دامنه ارتفاعات و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی لازم را به عمل آورند.

خاکیان در پایان یادآور شد: به علت اختلاف دمای شب و روز و برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، گلخانه‌داران نسبت به کنترل رطوبت، دما و تهویه گلخانه‌ها اقدام و به دلیل تابش شدید نور از سایه‌انداز، شید و مل‌پاشی در گلخانه‌ها جهت دستیابی به دمای مطلوب استفاده کنند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها