"برنده باشِ" بدون مسابقه/ بدون بازی تا نیمه نهایی صعود کن!

در یک اقدام بی سابقه کمیته فوتسال برخی تیم‌ها می توانند بدون برگزاری هیچ مسابقه ای تا مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

"برنده باشِ" بدون مسابقه/ بدون بازی تا نیمه نهایی صعود کن!

با اعلام کمیته و سازمان لیگ فوتسال قرار شد امسال برای دومین بار جام حذفی فوتسال کشور برگزار شود که ۱۶ تیم اعلام آمادگی کردند و در نهایت قرعه کشی انجام شد، اما به دلیل بد قولی مسئولان کمیته فوتسال و سازمان لیگ نسبت به حمایت و پاداش‌های سال قبل فقط ۹ تیم؛ پاس و توسن از تهران، شهدای مارال لو و درختچه های مصنوعی از اردبیل، شهدایی ایلام، اتحاد برنا ورامین، آرمان سیلک کاشان، صدرا زاهدان و مارون کهگیلویه برای این مسابقات اعلام آمادگی و ۷ تیم دیگر منطقه اقتصادی بوشهر، ماهان دشستان، تلاش جم، رعد پدافند اصفهان، پیام عامری دیلم، مقاومت تهران و چوار ۶۵ ایلام از حضور در جام حذفی انصراف خود را اعلام کردند.

در نهایت با توجه به قرعه کشی اولیه (۱۶) تیم با اعلام سازمان لیگ تیم‌های توسن تهران، پاس تهران، درختچه‌های مصنوعی بخشی اردبیل در 3 بازی بصورت رفت و برگشت مقابل حریفان خود شهدای مارال لو، اتحاد برنا صالحین ورامین و شهدای ایلام بازی و به مرحله بعد صعود کردند. تیم‌های مقابل آرمان سیلک کاشان، صدرا زاهدان و مارون کهگیلویه که قبل از اعلام برنامه سازمان لیگ مثل سایر تیم ها انصراف داده بودند به یکباره اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به انصراف حریفان این تیمها در جام حذفی به راحتی به مرحله بعد صعود می‌کنند.

در یک اقدام بی سابقه از طرف آرش جابری، دبیر کمیته فوتسال و سازمان لیگ تیم مارون کهگیلویه فقط با انجام 2 بازی به صورت رفت و برگشت و در صورت بُرد به فینال راه پیدا می‌کند و از طرفی تیم‌های پاس تهران و درختچه های مصنوعی بخشی اردبیل با انجام ۶ بازی بصورت رفت و برگشت در صورت برد به فینال راه پیدا می‌کنند‌. تیمهای آرمان سیلک کاشان و صدرا زاهدان با انجام ۴ بازی به فینال جام حذفی راه پیدا می‌کنند که عملا شاهدیم امسال اصلا عدالت بین تیم‌های شرکت کننده رعایت نشده است.

سوالی اساسی اینجاست که چرا مسئولان کمیته فوتسال با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تری بعد از انصراف ۷ تیم از جام حذفی و مشخص بودن ۹ تیم حاضر در جام حذفی مجددا قرعه کشی را انجام ندادند؟ در یک نگاه اجمالی در جام حذفی امسال با توجه به وضع اقتصادی بعضی از تیم‌ها نسبت به سایرین برای رسیدن به فینال هزینه‌های زیادی متحمل شدند، اما بعضی از تیم‌ها فقط با انجام 2 بازی به فینال راه پیدا می‌کند.

از طرفی به دلیل قانون بازنشستگی علی کفاشیان، رئیس کمیته فوتسال و کاظم سلیمانی دبیر کمیته فوتسال از حضور در این کمیته استعفای خود را اعلام کردند و مهدی تاج، جابری را به عنوان دبیر کمیته فوتسال منصوب کرد که این انتخاب جنجالی از سوی بعضی از پیشکسوتان مورد اعتراض قرار گرفت، اما باز هم هیچ توجهی به این موضوع نشد.

امیدواریم فدراسیون فوتبال افرادی را در راس کار قرار دهد که توانایی حداقلی برای برگزاری یک تورنمنت ساده را داشته باشند و با یک برنامه ریزی دقیق باعث پیشرفت فوتسال شوند نه با برنامه‌ریزی این چنینی در جام حذفی باعث تضییع حقوق باشگاه‌ها شوند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها