توضیحات خانه سینما درباره یک انتخاب/ معتمدآریا نامزد هیأت مدیره نمی‌شود

در پی انتخاب فاطمه معتمدآریا به عنوان رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران و حضور همزمانش در هیأت مدیره خانه سینما، این نهاد صنفی توضیحاتی را ارائه و تأکید کرد: خانم معتمد آریا قصد نامزدی مجدد برای هیأت مدیره بعدی خانه سینما را ندارند.

توضیحات خانه سینما درباره یک انتخاب/ معتمدآریا نامزد هیأت مدیره نمی‌شود

هیأت مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما در نخستین جلسه رسمی خود در ۲۵ اردیبهشت‌ماه، فاطمه معتمد‌آریا را به عنوان رئیس انجمن انتخاب کرد. پس از انتخاب مذکور، این موضوع مطرح شد که حضور همزمان معتمدآریا در شورای مرکزی انجمن و هیأت مدیره خانه سینما با اساسنامه خانه سینما مغایرت دارد.

حال روابط عمومی خانه سینما درباره حضور همزمان فاطمه معتمد آریا در هیأت مدیره خانه سینما و شورای مرکزی انجمن بازیگران توضیحاتی را ارائه کرده که به شرح زیر است:

۱- دوره ۲ ساله قانونی هیأت‌مدیره خانه سینما در تاریخ اسفند ۹۷ به پایان رسیده است، تمدید این مأموریت به مدت ۳ ماه و برگزاری مجمع عمومی در دهه سوم خرداد ماه صرفاً از جهت تطبیق گزارش مالی هیئت مدیره با حسابرسی مالی سال ۹۷ صورت گرفته، این افزایش زمان با موافقت رؤسای صنوف ۳۲ گانه خانه و تایید وکیل خانه سینما بوده است.

۲- مجمع عمومی انجمن بازیگران در زمان از قبل پیش‌بینی شده و موعد قانونی برگزار و انتخاب اعضا شورای مرکزی انجمن با حضور نماینده وزارت کار انجام گرفته، بدیهی است شورای مرکزی منتخب که دوره‌ای ۲ ساله را پیش رو دارد، نمی‌تواند بابت یک ماه باقیمانده از زمان اضافه شده بر عمر هیأت‌مدیره فعلی خانه سینما امور جاری خود و انتخاب رئیس و نایب رئیس و درون شورای مرکزی را معطل گذارد.

لذا پس از هماهنگی با هیأت‌مدیره خانه سینما و نماینده وزارت کار و با توجه به اینک خانم معتمد آریا قصد نامزدی مجدد برای هیأت مدیره بعدی خانه سینما را ندارند، ایشان به عنوان شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران انتخاب شده‌اند.

۳- برای پیشگیری از اینگونه مشکلات و هم زمانی دوره‌های ۲ ساله صنوف با دوره ۲ ساله هیأت‌مدیره و با توجه به تغییر زمان مجمع عمومی خانه سینما، از تمامی صنوف ۳۲ گانه می‌خواهیم تا تاریخ مجامع عمومی و انتخابات خود را به‌گونه‌ای طراحی نمایند که قبل از انتخابات هیأت مدیره خانه سینما، هیئت مدیره‌های جدید صنوف آغاز به فعالیت نمایند.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها