اسکان زائران حج در ۱۰۱ هتل/ ۴۶ درصد زائران «مدینه‌بعد» ‌هستند

سرپرست اداره اسکان حج‌ سازمان حج‌و زیارت با اشاره به روند اجاره هتل‌ها برای حجاج و فرایند اسکان در حج ۹۸ گفت: ۴۶.۵ درصد زائران امسال مدینه بعد هستند.

اسکان زائران حج در ۱۰۱ هتل/ ۴۶ درصد زائران «مدینه‌بعد» ‌هستند

مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره روند اجاره مسکن برای حجاج حج تمتع ۹۸ اظهار داشت: همه ساله بعد از موسم حج تمتع، فرایند شناسایی هتل‌های جدید و ارزیابی خدمات و سپس انتخاب برای حجاج انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل اقدام و اعزام بموقع و مذاکرات ثمر بخش اعضا کمیسیون اجاره هتل‌ها، شاهد روند مناسب تری در انعقاد قرادادها بودیم.

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: هتل‌هایی که امسال برای حجاج اجاره شده است در سال گذشته با قیمت بالاتری اجاره شده بود و این به سبب اقدامات و اعزام بموقع اعضا کمیسیون بوده است.

وی در خصوص تعداد هتل‌ها و سرانه اسکان حجاج اظهار کرد: برای حج تمتع ۹۸ جمعا ۱۰۱ هتل تهیه شده که ۷۹ هتل در مکه و ۲۲ هتل در مدینه منوره اجاره شده است؛ البته در صورت افزایش احتمالی ویزای حج و تعداد زائران، به تناسب به تعداد هتل‌های ما اضافه خواهد شد.

اسدزاده با بیان اینکه سرانه اسکان در مکه و مدینه هرکدام در حدود ۴ متر مربع است تصریح کرد: سقف اسکان در هر اتاق در مکه مکرمه حداکثر ۴ نفر و در مدینه منوره حداکثر ۵ نفر تعیین شده است.

وی در پایان به تعداد حجاج مدینه قبل و مدینه بعد اشاره کرد و افزود: در حج تمتع امسال ۵۳.۵درصد مدینه قبل و ۴۶.۵درصد مدینه بعد هستند.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها