پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده از امروز / تسهیلات ۱۸ درصدی برای سازندگان بسیار خوب است

اسلامی گفت: امروز اولین یارانه دولت در قالب تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده از امروز / تسهیلات ۱۸ درصدی برای سازندگان بسیار خوب است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مشترک باز آفرینی شهری و محلات هدف شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث بازآفرینی شهری تا به امروز در ۲۷۰ محله تعریف و در ۷۲ محله و ۶۷ شهر شناسایی شده است، گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی دولتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شناسایی و در اختیار توسعه گران قرار گرفته است.

وی افزود: چابهار بیشترین حاشیه نشینی را در کشور دارد و از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده، یک هزار از آن مربوط به محلات فرسوده استان سیستان و بلوچستان است.

اسلامی اظهار کرد: تفاهمنامه امروز برای سرعت بخشیدن به نوسازی بافت‌های فرسوده بودکه با شهردار تهران امضا شد و ۴.۴ هکتار از اراضی محله سیروس تهران در اختیار توسعه گران بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات انبوه سازان در رابطه با عدم پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین، گفت: تسهیلات با سود ۱۸ درصد خوب است، زیرا که در نهایت سازنده، ملک را بر اساس قیمت تمام شده به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد یارانه پرداخت کند، سهم یارانه خود را به موقع پرداخت خواهد کرد، گفت: تأمین اعتبار برای یارانه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است و اولین سهمیه این یارانه امروز از صندوق توسعه پرداخت شد.

اسلامی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده بر اساس طرح جامع مصوب انجام می‌شود، گفت: به موجب قانون اراضی در اختیار دولت را برای ساخت واحد مسکونی در اختیار توسعه گران قرار می‌دهیم و نگرانی برای تأمین منابع در زمین هم نداریم.

وی گفت: دولت هم یارانه ای در قالب تسهیلات به سازندگان می‌پردازد که با پرداخت یارانه دولتی ۵۰ درصد بخشودگی برای بخش خصوصی اعمال می‌شود.

اسلامی بیان کرد: نگرانی در بخش منابع و تأمین اراضی برای اجرای پروژه بافت فرسوده نداریم، در تهران هم در مناطق هدف زمین ریزدانه وجود دارد که با مشارکت مردم می‌توان اراضی مورد نیاز را تأمین کرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هدف از امضای این تفاهمنامه مشترک بهره گیری از اختیارات و امکانات مدیریتی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، حقوقی و اجرایی طرفین به منظور تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های باز آفرینی شهری تهران با اولویت محله سیروس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها