مقامات سیاسی و نظامی به تهدیدات اخیر آمریکا چه نگاهی دارند؟

اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خاورمیانه درحالی به گرفتن آرایش نظامی آمریکایی‌ها در منطقه تفسیر می شود که مقامات ایران آن را تنها مانور قدرت و حرکتی نمایشی می‌دانند.

مقامات سیاسی و نظامی به تهدیدات اخیر آمریکا چه نگاهی دارند؟

طی ماه‌های اخیر سطح تنش‌ها بین ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی شده است، اگرچه تا پیش از این مقامات دو کشور به صورت گهگاه و غیرمستقیم پیام‌هایی را به یکدیگر مخابره می‌کردند ولی طی هفته‌های اخیر و با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خاورمیانه برخورد مقامات دو کشور و انتقال پالس‌ها سرعت و شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

با وجود اینکه عده‌ای درتلاشند تا بر طبل جنگ بکوبند اما مقامات ارشد دو کشور این موضوع را رد کرده‌اند. در این زمینه مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با مسئولان نظام تاکید کردند: جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده‌هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان نیز طی روزهای اخیر در دیدار با علما و فرهیختگان اهل سنت سراسر کشور با تاکید بر اینکه امروز شاهد تهدیدهای متنوع از سوی دشمنان هستیم، گفت: ایران و ملت ایران بزرگتر و با عظمت‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند. ان شاء‌الله با عزت و سربلندی و شکست دشمنان از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

وی همچنین در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب با بیان اینکه ملت، رهبری، دولت و مجلس موجب ناکامی دشمن شدند تاکید کرد که امروز هم دشمن در پی زور و تزویر است، صبح ناوگانش را می فرستد و شب شماره تلفن می دهد. البته ما شماره تلفن های زیادی از آنها داریم و هر تاریخی که آنها در آن روز جنایتی علیه ملت ایران انجام داده اند شماره تلفن واقعی آنهاست.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم در اظهارنظرهای متفاوت وقوع جنگ را محتمل ندانسته و در آخرین اظهارنظر خود و هنگام مراسم استقبال از رئیس‌جمهور سوئیس گفته که امیدوار است وارد جنگ با ایران نشود. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید "داریم وارد جنگ با ایران می‌شویم؟" گفت: امیدوارم اینطور نباشد.

با این همه اظهارات عجیب مقامات سیاسی و دولتمردانآمریکا، واکنش‌های زیادی از سوی مقامات سیاسی و نظامی کشورمان به دنبال داشته است که در ادامه می خوانید.

نام

سمت

اظهارنظر

سردار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه

*سپاه امروز سپاهی در قامت شکست دادن دشمنی با ائتلاف جهانی است.

* در اوج تقابل با استکبار قرار داریم و دشمنان دیگر توان و ظرفیتی برای فعال کردن ندارند.

*امروز در فراز یک تقابل تمام عیار با دشمن قرارداریم، دشمنان ما به آخر خط رسیده و با وجود هیبت ظاهری، از درون دچار پوکی استخوان هستند.

امیر موسوی

فرمانده کل ارتش

*امروز تمامی یگانهای ارتش از آمادگی کامل روحی و رزمی برخوردارند.

* چنانچه دشمن مرتکب خطای محاسباتی و راهبردی شود پاسخ پشیمان کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

سردار حسین دهقان

مشاور فرمانده کل قوا

*نه منطقه ظرفیت پذیرش یک بحران فراگیر را دارد نه آمریکایی‌ها قادر هستند فضایی را در افکار عمومی جهانی ایجاد کرده و امکاناتی را بسیج کنند که بتوانند علیه ایران اقدام نظامی صورت دهند.

* اداره سیاسی آمریکا هنوز یک اندک عقلانیتی دارد که از تندرویها جلوگیری کند یا اجازه پیشبرد دامنه تنش بیش از حد قابل قبول را ندهند.

امیرکیومرث حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش

*ارتش ایران آماده مقابله با هر تهدیدی است

*نیروهای مسلح، آماده، بیدار و هوشیار هستند و تحولات را رصد می کنند، هیچ یک از دشمنان، جرات تعرض به میهن عزیز اسلامی را ندارند.

*دشمن می‌ داند اگر دست به حرکت احمقانه بزند، در کسری از زمان طومار عمر ننگینش را درهم خواهیم پیچید.

سرلشکر عزیز جعفری

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج)

* اگر قرار باشد صادرات نفت جمهوری اسلامی به صفر برسد برای سایرین هم مشکل ایجاد خواهد شد. البته امیدواریم با سرعقل آمدن دشمنان این اتفاق پیش نیاید و فعالیت‌ها به صورت عادی دنبال شود.

سرتیپ قاسم رضایی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی

* تهدیدها، رجزخوانی‌ها و یاوه سرایی‌های آمریکا برای ما تازگی ندارد.

* ملت ایران 40 سال است با این تهدیدها روبه رو بوده و هیچ واهمه‌ای از ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آبهای منطقه نداریم. این تهدیدها ملت ایران را منسجم‌تر و متحدتر می‌کند و آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند به پیش ببرد.

سردار احمد وحیدی

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

*نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی در آمادگی کامل هستند و می توانند به خوبی از کشور دفاع کنند.

*نظامیان آمریکایی کمی عاقل تر از افرادی هستند که اداره کاخ سفید را بر عهده دارند و بعید است بخواهند دست به اقدامی علیه ایران بزنند.

حسین اعلایی

تحلیلگر مسائل استراتژیک

* آمریکا دنبال «پیروزی بدون جنگ» است و می‌داند که شروع هر جنگی با ایران، به‌سادگی و راحتی به پیروزی یک‌طرفه منجر نخواهد شد، بلکه وضعیت «بازنده- بازنده» را برای طرفین درگیر و کشورهای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

* تصور مذاکره در شرایط فعلی معادل فشار بیشتر و گام‌های بیشتر علیه ایران و مطلقاً منتفی است (15 اردیبهشت 98)

* باید مقاومت و استقامت را تقویت کنیم که آنها به این نتیجه برسند که جز پذیرفتن ما و کنار آمدن با راه دیگری ندارند

* فشار آنها از طریق نفت و با خیال به صفر رساندن فروش نفتمان است اما جمهوری اسلامی از طرق مختلف تلاش می‌کند و جلوی آنها خواهد ایستاد.

علی مطهری

نایب رئیس مجلس

*حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم. پاسخ ما این است که "هیهات من الذله"

*آمریکا باید بداند دوره حکومت بر دنیا برای او به پایان رسیده و قطب اسلامی در حال شکل گرفتن است و آینده خاورمیانه به دست مسلمانان رقم می‌خورد

حشمت‌الله فلاحت پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

* جنگ نمی‌شود چون راهبرد آمریکا جنگ نیست. آنچه آنها دنبال می‌کنند جنگ روانی است و سعی می‌کنند آن را با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همراه کنند.

*ایران برای مذاکره با آمریکا شرط تعیین کند. تبدیل کردن مذاکره به تابو در تمام سطوح، منافع ملت ایران را بازیچه دول بی‌عرضه اروپایی کرده است.

حسین امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس

*هیاهوی ترامپ برای رویارویی نظامی با ایران تبلیغاتی است.

* تندروهای آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی سعی در تشویق رئیس‌جمهور آمریکا در رویارویی نظامی با ایران دارند، ولی این مسئله محقق نخواهد شد و این تهدیدات فقط برای وادار کردن ایران برای مذاکره نابرابر است.

منصور حقیقت پور

مشاور رئیس مجلس

* آرایش نظامی آمریکایی‌ها مانور قدرت است، آمریکایی‌ها با این اقدامات در تلاش هستند تا از مانور قدرت به جای قدرت استفاده کنند به این معنی که فضا را جنگی نشان دهند در حالیکه حاضر به جنگیدن نیستند.

* احتمال بروز جنگ در حد صفر است

*کسی می‌تواند بجنگد که بتواند شروع و پایان را پیش‌بینی کند اما آمریکا در شرایطی است که تنها می‌تواند شروع کننده جنگ باشد و تمام کردنش با ماست.

علاءالدین بروجردی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

*فکر می‌کنیم آمریکایی‌ها آنقدر بی خرد نباشند که در منطقه‌ای که تا این حد با اقتصاد جهانی، اقتصاد آمریکا و اقتصاد اروپا گره خورده، جنگ تازه ای را آغاز کنند.

* جنگ با ایران بازی با آتش است و اگر آتش شروع شود، بطور قطع محدود به ایران نخواهد بود.

اردشیر نوریان

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی

*استقرار ناوگروه امریکایی در منطقه گامی در جهت سیاست‌های سلطه طلبانه آن‌ها در ایجاد جنگ روانی است.

* جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه دست بسته نیست و امکان دفاع همه جانبه از خود را دارد.

غلامرضا حیدری

نماینده مردم تهران در مجلس

*نظام جمهوری اسلامی حالاحالاها ماندنی است و حس می‌کنم جنگ رخ نمی‌دهد. برخی با ایجاد محدودیت و تحریم‌های بانکی و نفتی و… پیش‌بینی کردند جنگ می‌شود اما من فکر نمی‌کنم که جنگی رخ دهد.

اکبر ترکی

نماینده مجلس

* اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس را به سخره گرفته و اعلام می‌کنم که سال‌هاست ناوهای شما در خلیج فارس در رفت و آمد هستند.

*سربازان رشید ارتش و سپاه آنها را تحت نظر داشته و نمی‌گذارند مردم ایران از این ناحیه آسیب ببینند.

*طرح مذاکره با دشمن مستکبر به مفهوم ذلت در برابر دشمن نابکار است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان

*ناوگان میلیاردی آمریکایی‌ها با یک موشک نابود می‌شود البته اگر بخواهند اقدامی انجام دهند با ده‌ها موشک مواجه خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها