52 یمنی طی حملات جنون آمیز سعودی شهید و یا زخمی شدند

در تازه ترین جنایت آل سعود علیه مردم یمن، جنگنده - بمب افکن های عربستان و ائتلاف آمریکایی - عربی برخی مناطق مسکونی صنعا (پایتخت) را هدف قرار دادند که در جریان آن 52 یمنی شهید یا زخمی شدند.

52 یمنی طی حملات جنون آمیز سعودی شهید و یا زخمی شدند

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن امروز (پنجشنبه) به شبکه خبری 'المسیره' یمن اطلاع داد که صبح امروز جنگنده - بمب افکن های آل سعود چند منطقه مسکونی در تقاطع «الرقاص و الرباط» در مرکز شهر صنعا را هدف قرار دادند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و بیرون کشیدن اجساد همچنان ادامه دارد و ممکن است شمار تلفات و مجروحان به بیش از 52 نفر هم برسد.

خبرنگار المسیره نیز گزارش داد که تا کنون 6 نفر از این 52 فرد شهید شده اند که زنان و کودکان نیز در میان آن ها هستند.

طبق گزارش خبرنگار المسیره، دو زن تبعه روس که در زمینه بهداشتی درمانی فعالیت می کردند نیز در میان مجروحان هستنند.

تارنمای المسیره نوشت: چندین مورد از حملات امروز ائتلاف در مناطق «عطان، نقم و هتل موفنبیک» در نزدیکی 'سفارت قطر' انجام شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی امروز و پس از عملیات پهپادی یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: حملات ائتلاف عربی (- آمریکایی) به یمن همچنان ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه ادعا شده که حملات ائتلاف متجاوز به یمن و کشتار کودکان و زنان یمنی در چارچوب قوانین بین المللی است.

پیشتر نیز جنگنده های - بمب افکن سعودی دوباره، 17 بار شهرستان «عبس» در استان 'حجه' واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی می داند.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها