چرا پای «آقامون جنتلمنه» به مدارس باز شد؟

فرهیختگان نوشت: محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، این روزها بیشتر از گذشته نگران‌ وضعیت ترانه و شعر در فضای موسیقی کشور است. او در بخشی از یک گفت‌وگوی بلند، با اشاره به بازخوانی قطعه «جنتلمن» در تعدادی از مدارس، به آسیب‌شناسی این وضعیت پرداخته است. 

چرا پای «آقامون جنتلمنه» به مدارس باز شد؟

او با اشاره به حضورش در صدا و سیما ادامه می‌دهد: «آن چیزی که ما الان می‌بینیم این است که شعرها می‌آیند یا اصلاح مفهومی می‌شود یا شعرهای ضعیفی است که درنهایت مجبوریم خودمان اصلاح کنیم، زیرا می‌گویند که دیگر زمان هم نداریم و مجبوریم در شورا اصلاحش کنیم، ولی باز می‌بینیم چند روز بعد، از رادیو بدون اصلاح پخش می‌شود.»

بهمنی می‌گوید: «اصلا در هنر یک بایدی هست که هنر برای نسل خود هنرمند فقط می‌تواند یک نام باشد، اما در آینده، این کار اگر بتواند زنده بماند دیگر چیزی فراتر از آن است که ما برای نسل خودمان می‌خواهیم و از آن خوش‌مان می‌آید. قشنگی و بایدها را همیشه نسل‌های بعد متوجه می‌شوند. الان نسل بعد از خودمان، خودمان هستیم و خودمان. الان متوجه هستیم که چه کارهای مزخرفی را داریم انجام می‌دهیم بنابراین این برای نسل خودش هم باقی نمی‌ماند چه برسد به آینده.»


منبع: خبرآنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها