علت حادثه آتش سوزی بازارتبریز بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری است

شهردارکلان شهر تبریزگفت: نظر قطعی در خصوص علت حادثه آتش سوزی بازارتبریز بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری است.

علت حادثه آتش سوزی بازارتبریز بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری است

شهین باهر شهردارتبریز گفت: کارشناسان سازمان آتش نشان ی تبریز نظرات کارشناسی خود را در خصوص علت اتش سوزی سرای ایکی قاپیلاربازارتبریز اعلام کردند و لی نظر نهایی در این خصوص برعهده کارشناسان رسمی دادگستری گذاشته شده است.

وی گفت:بعد از اعلام حریق سازمان آتش نشانی تبریز آتش نشانانان بعدازسه دقیقه در محل حادثه حضور یافته و اقدام به اطفا حریق در سرای ایکی قاپیلار کردند که از این لحاظ سرعت عمل قابل قبولی داشتند.

شهین باهرافزود: در مقایسه با اتش سوزی سال ۸۸ سرای ایکی قاپیلار امسال حجم اتش سوزی بسیار بالا بود، ولی با تلاش و همت اتش نشانان توانستیم به سرعت این اتش رامهار کرده و از وارد شدن خسارت زیاد به بازاریان خوداری کنیم.

وی گفت: درکل بازارتاریخی تبریز کپسول‌های اتش نشانی مستقر شده و اموزش‌های لازم در خصوص نحوه مقابله با اتش سوزی و نحوه اطفا حریق به بازاریان اموزش داده شده است.

وی گفت:شیر‌های برداشت آب در قسمت‌های مختلف بازار نصب شده و به بازاریان در خصوص استفاده از ان‌ها در مواقع بحرانی اموزش داده شده است.

شهین باهر گفت:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و یکی از عملیات‌های موفق اتش نشانان تبریز بود و تلاش می‌کنیم با افزایش تعدادایستگا‌های اتش نشانی در سطح شهر تبریز زمان حضور خود را در سوانح اتش سوزی به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت:سازمان شهرداری تبریز بحث کف سازی را امسال در بازار تبریز آغاز کرده و سایر ادارات مانند اداره برق نیز در کنار این کف سازی عملیات خود را انجام می‌دهند.

وی افزود:در همه ساختمان‌های کلان شهر تبریز اعلام کننده‌های حریق نصب شده است، ولی در بازار تاریخی تبریز این مهم انجام نشده است که این کار نیازمند مشارکت بازاریان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها