گزارشی از محتوای توئیت‌ها با هشتگ "نه به جنگ با ایران" که ترند جهانی شد

"نه" آمریکایی ها به جنگ‌طلبی "شیطان نارنجی" / "تیم ب" جنگ می‌خواهد، مردم آمریکا مخالفند/ ترجیح زرشک پلو ایرانی به سیاست ترامپ

در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در پی اقدامات خصمانه ترامپ، بسیاری از مردم آمریکا ضمن انتشار توییت‌‎هایی با هشتگ NoWarWithIran# خواستار عدم وقوع درگیری بین آمریکا و ایران شدند.

"نه" آمریکایی ها به جنگ‌طلبی "شیطان نارنجی" / "تیم ب" جنگ می‌خواهد، مردم آمریکا مخالفند/ ترجیح زرشک پلو ایرانی به سیاست ترامپ

به گزارش خبر فوری ، پس از افزایش دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران و به خصوص لغو معافیت‌های خرید نفت ایران توسط آمریکا، اتفاقات بسیاری در داخل و خارج کشور رخ داد. در داخل ایران، مقامات ارشد نظام آمریکا را تهدید کردند که تنگه‌ هرمز را می‌بندند.

از آن طرف، آمریکایی‌ها به سرعت نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند. آمریکا چند ناو و ناوگروه خود را به خلیج فارس گسیل داشت و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، هم اعلام کرد که آمریکا در واکنش به رفتار‌های نگران کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه "یواس‌اس آبراهام لینکلن" و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت "سنتکام" (فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) است.

با افزایش تنشها بسیاری از احتمال جنگ ایران و آمریکا سخن گفتند. ترامپ و پومپئو پس از پاسخهای مقتدرانه ایران تاحدی احساس ترس کرده و از مواضع خود عقب نشینی کردند، با این حال مردم آمریکا هم نسبت به این جو ملتهب واکنش نشان دادند.

ترند شدن هشتگ نه به جنگ با ایران

در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در پی اقدامات خصمانه ترامپ، بسیاری از مردم آمریکا ضمن انتشار توییت‌‎هایی با هشتگ #NoWarWithIran خواستار عدم وقوع درگیری بین آمریکا و ایران شدند. به نظر مردم آمریکا عاقل‌تر از رئیس‌جمهورشان هستند و می‌دانند نتیجه‌ جنگ بین ایران و آمریکا جز تحمل خسارات شدید و فراوان برای آمریکا نخواهد بود.

حالا هشتگ «نه به جنگ با ایران» در آمریکا ترند شده و افراد و گروه‌های مختلفی از جمله برنی سندرز كانديداي دموكرات انتخابات ٢٠٢٠ درباره‌اش توییت كرده‌اند.

برنی سندرز كانديدای احتمالی حزب دموكرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: نه به جنگ با ایران! این فاجعه‌ای تمام‌عیار خواهد بود. ما باید ترامپ و مشاور امنیت ملی‌اش، جان بولتون - که عاشق جنگ‌های بی‌پایان است - را متوقف کنیم.

توییت‌های مردم آمریکا؛ از ترس از قدرت ایران تا محبت نسبت به مهمان نوازی هموطنان

بعد از توییت سندرز بود که بسیاری از شهروندان آمریکا به این توییت واکنش نشان داده و با هشتگ نه به جنگ با ایران(#NoWarWithIran) به تایید توییت سندرز پرداخته و نفرت خود را از جنگ با ایران ابراز کردند.

یکی از کاربران توییتر با نام برایانا نیکولاس با انتشار توییت ترامپ در زمان ریاست جمهوری اوباما که در آن ابراز کرده بود اوباما به خاطر انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد جنگی را با ایران آغاز نماید، به تمسخر رئیس جمهور فعلی آمریکا پرداخت و گفت: "فقط جهت یادآوری، شیطان نارنجی فکر می‌کند جنگ با ایران یک استراتژی انتخاباتی است."

بسیاری از کاربران توییتر، استراتژی جنگ با ایران را نقشه جان بولتون(مشاور امنیتی ترامپ) دانستند و ضمن ابراز انزجار از بولتون از مردم آمریکا خواستند مانع تصمیم اشتباه ترامپ و افتادن در گودال عمیق بولتون گردند. یک کاربر توییتر با اشاره به اینکه بولتون بیش از 20 سال به دنبال آغاز جنگ با ایران بوده است اظهار کرد که بولتون اکنون بیش از هر زمان دیگری قصد درگیری با ایران را دارد.

کاربری دیگر با نام اسپینوزا ضمن انتشار کاریکاتور بولتون و ترامپ نوشت: تنها نقشه و طرح تیم ب(بولتون، بنیامین نتانیاهو و بن سلمان) جنگ است. به جنگ نه بگویید.

واکنش یکی از کاربران توییتر هم به هشتگ نه به جنگ با ایران جالب است. ایپیت(epitt) با انتشار عکسی از یک غذای ایرانی(زرشک پلو با مرغ) از مهمان نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد و نوشت: " واقعا از دوستان مهربان ایرانیم متشکرم که غذایشان را با ما شریک شدند. این غذا نه تنها خوشمزه بود بلکه مرا بسیار به فکر فروبرد. ما عاشق همسایگان ایرانی خود هستیم و ایرانیهایی را که در آمریکا زندگی می‌کنند به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه می‌پذیریم. پس نه به جنگ با ایران."

کاربر دیگری به نام میلسا مورئا در ستایش مردم کشورمان نوشت: "ایرانی‌هاواقعا مردم دوست داشتنی هستند. آنها بسیار خونگرم، میهمان نواز و شادند. به آمریکایی ها اجازه ندهید با آنها بجنگند. نه به جنگ با ایران".

در این میان، برخی از کاربران توییتر بر خساراتی که جنگ احتمالی می‌تواند به آمریکا بزند تاکید داشتند. جیمز زوگبی(اندیشمند و موسس مرکز پژوهش عرب-آمریکا) در توییت خود اشاره کرد که جنگ با ایران انعکاس کننده جنگ با عراق است. او در این باره نوشت:" ما قبلا هم تجربه اش کرده ایم. یک دیوانه می‌گوید جنگ کنیم چرا که آن آسان خواهد بود اما بعد متوجه می‌شویم که نتیجه آن به حدی مخرب است که موقعیتی بدتر از همیشه را به وجود می‌آورد."

کاربری دیگر با نام کاترین قسمتی از اظهارات سال 2017 لورنس ویلکرسون(فرمانده ارشد ارتش آمریکا) را توییت کرد که در آن می‌گوید: " اگر شما گمان می‌کنید که جنگ با عراق بد و مخرب بوده است پس صبر کنید تا جنگ با ایران را ببینید."

کاربری دیگر به نقل از سناتور سابق، رابرت گیت می‌نویسد: " حمله نظامی به ایران بدون شک فاجعه بار خواهد بود، پس بیایید مانع از این جنگ شویم".

آرلن لرد( یک شهروند آمریکایی فعال در توییتر) توییت کرد:"ما (آمریکایی ها) در جنگ با عراق هزاران نفر را به خاطر نفت کشتیم. در ونزوئلا به خاطر نفت دخالت کردیم و مسیر سیاسی این کشور را منحرف نمودیم. با نه به جنگ با ایران این زنجیره و رفتار را می‌شکنیم."

بن رودس(کارشناس مسائل سیاسی و مفسر شبکه ان بی سی) هم طی توییتی تاکید کرد که ترامپ درحالیکه ایران هنوز به مفاد برجام متعهد بود، از آن بیرون آمد. چون او سعی داشت ایران را تحریک کند تا بهانه ای به دستش برای آغاز جنگ بدهد. او در مورد توقف جنگهای آمریکا به مردم دروغ گفت. او درباره توافق با ایران دروغ گفت. ترامپ همین الان هم درباره ایران به ما دروغ می‌گوید."

در این میان، واکنش کمپین پیت بوتی گیگ( نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 و رقیب احتمالی ترامپ) هم جالب است. او با کوت کردن توییت قدیم ترامپ که در آن از جنگ با عراق انتقاد کرده و آن را به سود ایران و روسیه دانسته بود، نوشت: "ترامپ قصد دارد بسیاری از آمریکایی‌ها و ایرانیان را قتل عام کند تا خود به زندان نیفتد."

واکنش آمریکایی‌ها به موضوع جنگ با ایران هم اکنون نیز موضوعی داغ در توییتر است و باعث واکنش بسیاری از کاربران آمریکایی شده است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن کرمزاده
    0

    باسلام. حداقل مردم آمریکا مخالف جنگند و همیشه بوده اند. بااینکه جنگی رخ نخواهد داد و من اطمینان دارم و ازآنجاییکه خود بنده 18 سال آمریکا زندگی و درس سیاسی خوانده ام این را میدانم. ولی بایدحواسمان راخوب جمع کنیم. سیاسیون و تندروها در آمریکا اصطلاحا" یه تیربه پای خود شلیک میکنند و دنبال مقصرمیگردند و با این نوع بهانه ها میخواهندافکترعمومی و مردم آمریکا را باخود همراه نمایند. حواسمان به اینگونه ترفندهای سیاسی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها