بررسی جوانب احتمال اعزام ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه در گفت و گو با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد/ باید حواسمان به جنگ روانی دشمن باشد/ سیاست چماق و هویج ترامپ علیه ایران نتیجه‎ای نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال اعزام ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه گفت: آمریکا هیچ برنامه‎ریزی و البه جراتی برای حمله به ایران ندارد.

آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد/ باید حواسمان به جنگ روانی دشمن باشد/ سیاست چماق و هویج ترامپ علیه ایران نتیجه‎ای نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۴ مه) با انتشار گزارشی از واشنگتن از احتمال اعزام ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه خبر داده است.

در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که آمریکا در حال حاضر دو تهدید را از سوی ایران جدی می‌گیرد. یکی اینکه سربازان آمریکایی و نهادها و مراکز وابسته به آمریکا مورد حمله قرار گیرند و دیگری اینکه ایران مجددا کار بر روی تولید جنگ‌افزارهای هسته‌ای را از سر گیرد.

همچنین روزنامه "نیویورک تایمز" برنامه اعزام ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه را یکی از گزینه‌های نظامی دولت آمریکا در شرایط کنونی اعلام کرده است.

این روزنامه نوشته است که دولت آمریکا در حال بررسی این گزینه و دیگر گزینه‌های نظامی برای مقابله با خطرات و تهدیدهایی است که از سوی ایران یا متحدان این کشور در منطقه متوجه آمریکا است.

"نیویورک تایمز" در ادامه گزارش خود نوشته است که خبر مربوط به اعزام احتمالی ۱۲۰ هزار سرباز به خاورمیانه متکی بر اطلاعاتی است که این رسانه از یکی از نمایندگان دولت آمریکا به دست آورده است.

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره پیامدهای حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج‎فارس اظهار کرد: به نظر می‎رسد سیاست و رویکردی که این روزها از سوی آمریکایی‎ها در قبال ایران در پیش گرفته شده سیاست چماق و هویج است و آنها هم بر طبل جنگ می‎کوبند و از حضور نیروهای نظامی خود در منطقه خلیح‎فارس سخن می‎گویند و هم از سوی دیگر از مذاکره سخن می‎گویند.

وی افزود: اینکه ترامپ اعلام می‏‎کند ما بدون شرط مذاکره می‎کنیم، واسطه‎تراشی می‎کند و شماره تماس خود را ارسال می‎کنند و منتظر تماس ایرانی‎ها هستند به اعتقاد نظام جمهوری اسلامی ایران دروغ محض است و ترامپ هیچ قصدی برای مذاکره و گفت و گو با ایران ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‎ها برنامه‎ای برای اقدام نظامی علیه ایران ندارند، چراکه جرات این کار را ندارند و نه پای میز مذاکره با ایران می‎نشیند چراکه یقین دارند که باتوجه به راهبردهایی که از سوی آنها در قبال کشورمان اتخاذ شده است امکان اینکه ایران به آنها اعتماد کند وجود ندارد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی از بیان اظهارات متعدد درباره ایران این است که آنها درصدد هستند تا جنگ روانی تمام عیاری را در ایران راه‎اندازی کنند تا جامعه به دوقطب موافقان و مخالفان مذاکرده با آمریکا تقسیم شود تا آنها به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‎ها براین باورند که زمینه شورش در ایران باتوجه به فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‎ها وجود دارد، تاکید کرد: ما باید مسیر خودمان را با وحدت و قاطعانه ادامه دهیم، چراکه آمریکایی‎ها با راهبردهایی که در حال حاضر برای ما روشن شده است به دلیل مسائل امنیتی، نظامی و دفاعی به ایران حمله نخواهند کرد و تنها با به کارگیری الفاظی چون جنگ به فکر این هستند که در جهت تسلط بر ایران وارد عمل شوند که این امر با توجه به رویکردهایی که در اصول و نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد امری بعید و دور از دسترس است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمدفتحی
    0

    سلام اگرگرانی مهاروقاچاق مهارگسیخته کالاهای موردنیازمردم کنترل شودهیچ اتفاقی نمی افتد ـفرماندهان سپاه هم امریکارااگاه نکنند که ناوشمادرخلیج فارس سیبل است که اونا ناوشان رادوراز تیررس ماولی تهدیدبرامادردریای عرب نگه داردفرمانده بایدفرصت علیه دشمن فاش نکنه وزیرک باشه

    نظرات شما -
    • جامی
      0

      حالا هی همه چیزو به تمسخر وشوخی بگیرید فقط اینو باید بدانیم که دردیاری خیلج فارس فقط آمریکا نیست کشورهای اوپایی هم هستن که بفکر منافعشان درخلیج فارس مستقرند آمریکا چند ساله که برنامه ریزی برای کشورهای حوضحه خیلج فارس میکند وکلی هواپیما وناو جنگ افزارهای بروز شده رامسقتر کرده حالا هی همه چیزو بشوخی ومتلک بگیرید.

  • کاوه
    0

    درجنگ اراده ها به فرموده مقام معظم رهبری نظام دولت ومردم ما پیروزند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها