انتقاد نماینده تبریز از ارز ۴۲۰۰ تومانی/ یارانه‬ واقعی ۸۰۰.۰۰۰ تومان است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که دولت برای مردم نسخه‌ای نمی‌پیچد بلکه درصدد است که با آزاد سازی قیمت‌ها، کسری بودجه خود را جبران کند و اقتصاد را از بین ببرد.

انتقاد نماینده تبریز از ارز ۴۲۰۰ تومانی/ یارانه‬ واقعی ۸۰۰.۰۰۰ تومان است

احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه دولت گزینه افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی را بر گزیده است که برخلاف پیمانی است که بین مردم و دولت منعقد شده است، گفت: قرار بود هر مقداری که قیمت سوخت افزایش پیدا می‌کند به همان میزان یارانه نقدی مردم افزایش یابد؛ در حال حاضر دولت حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم می‌پردازد.

وی یادآور شد: در جریان تصویب بودجه سال ۹۸ با اصرار دولت ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در اختیار قوه مجریه قرار گرفت، مجلس با این شکل اختصاص یارانه به کالاهای اساسی موافق نبود اما بالاخره حامیان دولت در مجلس این موضوع را به تصویب رساندند. به دلیل سو عملکرد دولت در تأمین کالاهای اساسی، ثروت فراوانی به جیب رانت خواران و سوءاستفاده گران رفت، واردکنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند اما کالاها با ارز بالای ۱۰ هزار تومان به دست مردم رسید.

علیرضا بیگی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد یارانه کالاهای اساسی به دست مردم می‌رسد، گفت: بهتر است به جای اینکه این پول به بقال و نانوا داده شود به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت شود. ۱۴ میلیارد دلاری که دولت برای یارانه کالاهای اساسی دریافت کرده است حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.وی خاطرنشان کرد: دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی می‌پردازد و ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی از مجلس بودجه گرفته است بنابراین دولت ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه در بودجه اعتبارات دریافت می‌کند.

۲۷۰ هزار تومان سهم هر ایرانی از یارانه کالاهای اساسی

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: در صورتی که این بودجه به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت شود، یارانه هر نفر ۶ برابر افزایش می‌یابد و از این طریق می‌توان بهای واقعی شدن قیمت‌ها را به مردم پرداخت کنیم.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: دولت اعلام می‌کند ۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کنیم که بیشتر این یارانه پنهان مربوط به بنزین است. مردم حدود ۱۰۰ میلیون لیتر روزانه بنزین مصرف می‌کنند که حدود ۲۰ میلیون لیتر آن به وسیله لوله کشی از مسیر دریا و سایر مسیرها قاچاق می‌شود.وی افزود: گزارش‌های رسمی نیز حکایت از این دارد که روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه در صورتی که قیمت سوخت واقعی شود و به حدود ۵ هزار تومان افزایش یابد، مصرف سوخت به شدت کاهش خواهد یافت، گفت: دولت از فروش بنزین داخلی می‌تواند هزار تومان آن را خودش بردارد و ۴ هزار تومان باید به مردم بازگردد. ۵۰ میلیون لیتر ضرب در ۴ هزار تومان می‌شود ۲۰۰ میلیارد تومان در روز که سالانه رقمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد به درآمدهای دولت اضافه می‌شود که اگر با رقم یارانه کالاهای اساسی به میزان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان و یارانه‌های نقدی به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان جمع شود، رقمی حدود ۲۹۰ هزار میلیارد تومان منابعی است که می‌تواند به یارانه‌های نقدی اختصاص یابد.

وی گفت: با اجرای این برنامه ریزی ۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود که در صورت فروش روزانه ۵۰ میلیون لیتر بنزین به نرخ جهانی ۱۰ هزار تومان، می‌توانیم روزانه ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صادرات بنزین درآمد کسب کنیم و در سال رقمی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به دست آوریم که اگر این رقم با یارانه‌های قبلی جمع شود، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم به صورت یارانه نقدی در اختیار مردم قرار دهیم.

۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان سهم یارانه هر ایرانی است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: در این صورت به هر نفر ایرانی ماهانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. به این ترتیب اقتصاد کشور واقعی می‌شود و مردم نیز با آن مخالفتی نخواهند کرد.

علیرضا بیگی تصریح کرد: دولت به خاطر پرداخت یارانه آرد، شکر، کود شیمیایی به تولید کنندگان اجازه صادرات محصولاتشان را نمی‌دهد اما زمانی که اقتصاد به این ترتیب آزاد شود، صادر کنندگان با قدرت بیشتری می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.وی خاطرنشان کرد: با واقعی شدن اقتصاد، اشتغال و اقتصاد کشور رونق می‌یابد و جلوی هزینه‌های گزافی که دولت به بهانه‌های غیرواقعی بودن اقتصاد به مردم تحمیل می‌کند، گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر مردم تحت فشار شدید اقتصادی قرار دارند زیرا هزینه‌های دولت افزایش یافته و دولت قیمت کالا و خدمات را افزایش داده است و در واقع دولت هزینه دیوان سالاری اش را از جگر مردم بیرون می‌کشد.

علیرضا بیگی گفت: دولت برای مردم نسخه‌ای نمی پیچد بلکه درصدد است که با آزاد سازی قیمت‌ها، کسری بودجه خود را جبران کند و اقتصاد و اشتغال را از بین ببرد.وی تصریح کرد: در صورت اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها، یک خانواده چهار نفره ایرانی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد. این امر موجب واقعی شدن اقتصاد و رونق بازار خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی خاطرنشان کرد: دولت در واقع با اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی رانت بزرگی را در اختیار وارد کنندگان قرار می‌دهد و یارانه‌ای که می‌خواهد به مردم بدهد به شکل رانت به وارد کنندگان پرداخت می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 190
  • Poya shafiyi
    0

    واقعا باید همینجوری باشههه با ۴۵ تومن دو روز هم نمیشه سپری کرد چه برسه با یک ماه

  • سالار محمودی
    0

    خدا کنه نفری بکنن یه میلیون کی بدش میاد

    نظرات شما -
    • زهرا گلی
      0

      گور پیداشون تازه ۲۰ تومن از یارانه روهم مسدود کردن امروز خاستم قبضپرداخت کنم نشد

  • امیر
    0

    خاک بر سر این دولت بی وجود

    نظرات شما -
    • م
      0

      ??

  • مهدی اسماعیلی
    0

    یارانه ای که برای سال ۸۹ تصویب شد هنوز هم با همون رقم داره پرداخت میشه،واقعا معنی عدالت رو فهمیدیم،آیا قیمتها همون قیمتهای سال ۸۹ مونده که ما باید همون ۴۵۵۰۰ تومان رو دریافت کنیم،دوست دارم یه مسوول با منطق جواب منو بده

  • پیمان اصغری
    0

    خدایی مردمدارن کفر میگن یارانه رو زیاد کنید ۸۰۰ بد نیست

  • علی
    0

    وقتی دارن اقتصاد آزاد رو اجرا میکنن باید به فکر دهکهای پایین جامعه که دارن زیر این فشار له میشن و دهکهای متوسطی که دارن به زیر خط فقر میرن باشن خانواده هایی رو میشناسم که تمام درآمد زندگیشون همین یارانه ست خدا شاهده هر روز فکر میکنم چطور با ماهی 45500 زندگی میکنن فقط نون خالی میخورن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نیستن چون بدسرپرست هستن که هیچ جا زیربارشون نمیره باید دهکای پردرآمد رو حذف کنن و با توجه به قوانین مصوب به کم در آمدها بدن لا اقل یه ذره فاصله طبقاتی کم بشه دولت دچار بی قانونیه و بعید میدونم که عمل کن حتی در مورد افزایش حقوقها هم به قانون مجلس تمکین نمیکنه علی برکت الله

  • فاطمه
    0

    اخه اگ بخوان ماهی ۸۰۰ هزارتومان یارانه بدن ب مردم چجوری بخورن گردنشون کلفت و کلفتر بشه یا بچه هاشون چجوری برن کشورهای اروپایی و امریکایی زندگی کنن .... هه

  • ماری
    0

    وقتی نمیتونن مملکت رو اداره کنن دلیلی نداره حرمت مردم رو بکشنن و تو جایگاهی قرار بگیرن که لیاقتشو ندارن.. ملت عزیز باید وایستیم و از حقی که از ما ضایع شده دفاع کنیم ..

  • محمد رضا زارعی دوآب
    0

    با یک میلیون تومان موافقم

  • رضا
    0

    دولت بی خاصیت ومجلس عامل دولت ، بلائی که برس مردم امد

  • م ن
    0

    لعنت خدا بر پدر و مادر کسی که حق مظلوم و بیچاره فقیر رو پایمال میکند هر کی میخاد باشه فرقی نمیکنه

    نظرات شما -
    • سیدمرتضی
      0

      انشاالله که همشون به سزای اعمال خود میرسند/تشت رسوایی مسئولین بلاخره به زمین میخوره...عدالت توی ایران برعکس معنا و عمل میشه..

  • مهدی
    0

    خوب حال میکنید، از این یارانه ملت،به اسم مردم،به کام آقازاده ها،بخورید نوش جان حقِ تونه.

  • جواد ر
    0

    سلام واقعا یارانه باید زیاد بشه با این تورم که داریم

  • محسن کرمزاده
    0

    باسلام بیش از یک دهه از پرداخت یارانه میگذرد. قیمتها نجومی درهمه ابعاد افزایش داشتند همه چیزحتی حقوقها ارز سکه طلا قبوض برق گاز آب... و حتی اینترنت و... ولی یارانه همان 44500 تومان گیرکرده ببنیدگیرش کجاست مثلا" شما نمایندههای ما هستید. پس چیکارمیکنید تومجلس؟؟؟؟؟؟

  • سعید ک
    0

    من کاملا موافقم باید این یارانه کامل به مردم پرداخت شود ومردم خودشان برنامه ریزی کنند نه ایننکه به یه عده ارز دولتی پرداخت شود وبه عیش ونوششان ادامه دهند دشمن ما همین ایران است به گردن کشورهای دیگر نروید

  • محرم مداحی
    0

    موافقم با طرح اقای بیگی.

  • حمید
    0

    سلام اولا چطور میشه که یک مگس نمیتواند از مرزهای ما بدون اجازه عبور کند اینهمه سوخت با موتور و ماشین و لوله قاچاق میشود ثانیا : مقدار مصرف هر خانواده در ماه حدود ۱۶۰ لیتر است که هر هفته ۴۰ لیتر زده میشه ؛ اگه واقعا راست میگن تا ۱۶۰ لیتر را ۱۰۰۰تومان نگه دارند و بقیه مازاد بر مصرف ۱۶۰ لیتر را هر چه قیمت میگدارند بگذارند و اگه کسی بیش از مصرف ۱۶۰ لیتر مصرف دارد حقشه بیشتر بده و با گرون شدن جلو قاچاق نیز گرفته میشه : البته به شرطی که ۱۶۰لیتر که حق هر خانواده است بر مبنای هزار تومان حساب کنند نه اینکه بیایند مقدار سهمیه را ۶۰ یا ۱۰۰لیتر بکنند که باز بازار دلال بازی بیشتر میشود و مردم عادی مجبور شوند از بازار آزاد تهیه کنند ممنون

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      چون امنیت دست نیروی نظامی و انتظامیه که خدا رو شکر خوب عمل میکنن اما بحث قاچاق از مبادی رسمی با گمرک و نهادهای دولتیه که گند فساد و رانتشون دنیا رو برداشته

  • داود
    0

    سلام. به حال ما چه فرقی میکنه. ما هم مثل همه کالاهای زندگی را باهمان قیمتها خرید میکنیم ولی به ما یارانه نمیدهند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بحث درآمده نه قیمت کسی که درآمد داره نیازی به یارانه نداره قانون هم این رو میگه شفافیت دارایی و حساب بانکی مشخص می کنه کی در آمد داره کی نداره اما به بهانه حریم خصوصی یه عده مفت خور که قدرت زیادی دارن نمیزان تصویب بشه

  • منصوره کلانی
    0

    بخدا روز به روز داره سفره های غذامون کوچیکتر میشه از گوشت وبرنج و روغن بگیر تا سبزی خوردن سعی میکنیم همرو کم کنیم تا چرخ زندگی بچرخه این ماه رمضونیم که خرما و زولبیا بامیه رو حذف کردیم مسوولین از دل خوششون حرف میزنن خودشون حقوقای بالا بر میدارن برا خودشون اصلا براشون مهم نیست مردم چطوری شکمشونو سیر میکنن

  • عل سعیدی
    0

    بااین وضعیت اقتصادی که این دولت ناکارامد درست کرده یارانه ۸۰۰ هزار تومانی هم ممکن است کارساز نباشد

  • رضا
    0

    بله که حتی بیشتر از این رقمه.ولی تا وقتی دزدهای دولتی سیری ناپذیر هستن چنین رقمی به دست مردم نمیرسه.خودشون میلیاردی چپاول میکنن اونوقت واسه ۴۵ هزارتومن هم منت میذارن سر مردم.یعنی کسی هست که به داد ما برسه؟! نه وجود نداره.

  • ملت
    0

    این که یارانه بعش میگن صدقه است اصل یارانه برا کسایی هه که جلو صادرات رو میگیرن تا با ارز دولتی وارد کنن به قیمت بالا بفروشن هرچند دست بالا دست زیاده وخدا یک روز یک جایی تقاص ظلم و خیانت در حق ملت رنجدیده و ستم دیده رو میگیره

  • محمود
    0

    سلام با 800هزار موافقم

  • هادی منصوری
    0

    اگه بخوام اوضاع اقتصادی ایران رو شرح بدم باید بگم شما هر صبح که بیدار میشی حداقل دویست سیصد هزار تومن ضرر کردی. فقط با بیدار شدن ‌

  • Hassan
    0

    با سلام، فقط متاسفم از اینجور براحتی محاسبه کردن؛آخه خودش میگه بنزین لیتری ۱۰۰۰۰تومان ، کل یارانه ای ک به مردم بدن یعنی ۶۰۰۰۰۰ تومان فقط خرج یه باک بنزین یعنی ۶۰ لیتر خواهد شد . تو رو خدا به همه جوانب فکر کنید ، بیشتر از این با زندگی مردم بازی نشه?ممنون از خبر فوری

  • زهرا
    0

    یارانه اگر قطع شود یک عده که از جای درامد ندارند ببچاره خواهند شد از جمله مادر خود بنده که از هیچ جایی درامد ندا رد وسر پرست خانواده می باشد نه حقو ق دا رد نه بیمه من با یارانه ۸۰۰ تومانی با کمال میل موافقم

  • رضا امیری
    0

    دولت جناب روحانی عادت کرده کسری بودجشو با دست کردن تو جیب مردم جبران کنه . نتیجش تورم سر به فلک کشیده ی این روزها . دولت روحانی یه قایق موتوری رو با موشک شهاب ۳ زده حالا چطور این قایق هنوز رو آبه و قعر دریا نیست کسی نمیدونه. دلیل حرفم؛ چون حجم نقدینگی اقتصاد ایران رو از ۵۷۰ هزار میلیارد دوره ی آقای احمدی نژاد به تقریبا ۱۹۰۰ هزار میلیارد رسونده و جالب اینجاست این پول دست نزدیکان دولته !نتیجه؛ استارت خوردن برای شتاب گرفتن و رسیدن به نقطه ای که الان ونزولا قرار داره .قبلنها میگفتن هر کی یه فولکس قدیمی رو بتونه چپ کنه جایزه میگیره !میدونید چرا؟ چون فولکس یه ماشین کند بود که به زمین چسبیده بود با فنر و کمکهای خیلی نرم و با توجه به اینکه سرعتش ۵۰ تا بیشتر نمیشد هر کاری هم که راننده میکرد چپش کنه موفق نمیشد . وضعیت کشور ما مثل همون فولکسه چون کشورمون سرشار از منابع و امکاناته که تقریبا بیشتر نیازهای خودشو تا مین میکنه .حالا چطور روحانی همچین کشوری رو اصطلاحا چپ کرده و اقتصادشو به گل نشونده جای سوال داره . به نظر من اگه اطلاعاتمونو از ماخذی همچون سیف رئیس اسبق بانک مرکزی انتخاب کنیم جواب خیلی از سوالات امروز اقتصادمونو میگیریم.

  • وحید وحیدی
    0

    به نظر من باید میزان یارانه ها افزایش پیدا کنه و حداقل ۸۰۰ هزارتومن باشه

  • محمد حاجیلی
    0

    سلام دقیقا حرف تمام اقتصاد دانان این است ۸۵۰ هزار میلیارد یارانه پنهانی که به بخش انرژی داده میشود عامل فساد ،رانت،و بی بهره ماندن قشر ضعیف جامعه است مثلا منی که کلا ۳ لامپ در منزل روشن میکنم با فردی که در ویلای میلیاردی خود ۱۰۰ لامپ روشن میکند .باید فرقی میانمان باشد یا نه؟امیدوارم با تقسیم یترانه عادلانه زمینه رشد برای ما افراد فقیر جامعه مهیا شود .با تشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت... اما هنوز ما در این سیستم عدالت رو درک نکردیم ،عمرمون تموم شد و درک هم نخواهیم کرد.. تمام یارانه‌ی پنهان رو بطور مساوی تقسیم کنن یعنی واقعا درک این مطلب براشون اینقدر سخته؟ البته باز داریم به انتخابات مجلس نزدیک میشیم و اینگونه اظهار نظرها رو زیاد میشنویم...

  • محمد مهدی ظریف
    0

    ۴۵ هزار تومن چیه اخه امروز رفتم ۱۰ قلم از هر کدوم ۳ کیلو خریدم جمعش شد ۳۰۰تومن یارانه واقعی باید با توجه به تورمی که هست باشه یعنی بالای ۱ میلیون تومن

  • صادق ملکی
    0

    باید یارانه را طبق فروش نفت همانند کشورهای حوزه خلیج فارس که به پول ما 8میلیون تومان میشود ، بدهند نه اینکه ملت ایران را گدا فرض کنند و همه پولها را صرف آقازاده ها کنند ..!??

  • حسن
    0

    ۲۵۰ تومان بدین خیرشو ببینین

  • رضا جعفری
    0

    یارانه باید 800000 تومان باشد

  • اسماعیل بازیان
    0

    با سلام با توجه به تورم و گرانی سرسام آور با یارانه 800 هزار تومان موافقم

  • مرتضی میرزاخانی
    0

    لعنت خدا و رسول بر ظالمین .

  • سید حامد
    0

    با عرض سلام خدمت دوستان گرامی مهر سال ۹۰ اولین یارانه نقدی به مبلغ ۴۵۵۰۰تومان واریز شد که اون موقع قیمت دلار ۹۰۰تومن بود که تقریبا به دلار بخوایم حساب کنیم میشه حدودا ۴۶ دلار درآمد دولت هم که بهمون یارانه میده از فروش نفت هست چرا یارانه هارو به دلار حساب نمیکنن با این اوصاف باید ۴۶ دلار بهمون بدن که با دلار ۱۵هزار تومانی میشه ۶۹۰هزار تومان

  • رحمت الله سیف
    0

    با سلا م باید با وضعیت کنونی بالای یک میلیون بشد

  • علی زمان زاده
    0

    کاملا با نماینده محترم موافق هستم متاسفانه عدم تدبیردردولت باعث فشاربرقشرمظلوم میشود مردم بایدتاوان سوءمدیریت دولت مردان را درتامین بودجه متحمل شوند خدا عذاب کسانی راکه به طمع قدرت وثروت درصورتیکه لیاقت وکفایت ندارندوباعث میشوند پدرخانواده شرمنده ی زن وبچه خودشود دراین دنیا وآن دنیا شدیدکند

  • حسن محمدیان
    0

    به نظر من یارانه باید هرسال نسبت به نرخ تورم افزایش پیدا کنه.فکر میکنم نسبت به چند سال قبل حداقل یارانه الان باید ۳۰۰هزار تومن باشه.البته لازم به ذکر است که یارانه ملتو قطع نکنن لازم به اضافه کردنش نیست. به گفته حضرت علی فقیر و قنی همه باید به صورت یک سان دریافت کنن پس نباید یارانه نه فقیر نه قنی رو حذف کنن. به هر حال کشورمون اسلامیه.

  • محمد
    0

    داماد وزیر کار ۱۰۷میلیارد تومان طی ۳سال خرج عیش و نوش و ملک و ماشینش بوده.‌ اونوقت امثال من با حقوق برجی ۱میلیون ۲۰۰ تومان باید یه چیزی هم سر حقوق بذاریم تا بتونیم قسط و بدهیامونو بدیم.. ۴۵تومان یارانه یعنی ما تو سختی باشیم تا آقازاده‌ها به عیش و نوششون برسند..

  • فرشاد
    0

    بله 800 تومن فکر کنم با قیمتای الان خوبه ولی قیمتا روز به روز داره تغییر می کنه.

  • وحید عابدی
    0

    سلام فقط دوست دارم رئیس قوه قضائیه یه پیگیری کنه و حساب های بانکی وزرا و آقازادهارو روشن کنه و به مردم اطلاع رسانی کنه بعد معلوم میشه که ماوالتفاوت یارانه ۸۰۰ هزار تومنی به جیب کیا داره میره و امیدوارم بعد از سال ۱۴۰۰ با کوله باری از پول رهسپار فرنگ نشن. یارانه هر ایرانی حق مسلم اوست.

  • سیدمرتضی آزاد
    0

    یارانه ۴۵ هزارتومانی فقط هزینه قبض یک دوره پول برق میشود/حرف که زیادگفتند اما درواقع یارانه ۸۰۰هزارتومانی میتواند کمکی کوچک برای گذران زندگی باشد.خیلی از مردم سطح پایین درشرایط سخت و بحرانی و بیکاری حتی درامدمان به اجاره خانه و خوراک هم نمیرسد.بابرجی یک میلیون تومان اجاره خانه بدیم خوراک تهیه کنیم با دوفرزند و ۵۰۰تومان اجاره خانه واقعا میشه؟؟؟ واقعا همه مسئولین کمکاری کردند و با سواستفاده از بیت المال و سادگی مردم زندگی میلیاردی در ایران و خارج از ایران را برای خودشان ساختند. انشاالله رهبر انقلاب خودشان شخصا به فکر مردم باشند و کاری کنند تا دیرنشده

  • م،ت
    0

    800هزارتومان خوبه

  • مریم مسعودی
    0

    اگرپرداخت یارانه واقعی، باعث افزایش چند برابری قیمت اقلام مصرفی و کالاهای ضروری نشود. عالیست.

  • احسان
    0

    من حاضرم قیمتها برگرده سال 89 یارانه رو قطع کنن آقا نخواستیم

  • سکینه
    0

    بدبخت شدیم کلا وقتی به کسایی از خودم وضعشون بدتر هست که نه برادر بزرگتری دارند کارکنند یامستاجرن ،بیماری سختی دارند و ..دلم میخاد بمیرم ماخداروشکر دراین حد نیستیم توش موندیم موندم فقرا دیگه چعد بهشون سخت میگذره?

  • شهرزاد اشتری
    0

    عقیده دارم که میزان یارانه با نرخ تورم باشد شاید به کمک آن افراد کمتری زیر خط فقر باشند

  • وحید ثنایی
    0

    چرا دولت روقیمتها کنترل نداره؟ دلار4200 تومانی برای مردم دروغ محضه و فقط باندهای خودشان به صورت کلان واردات را انجام میدن و جنسهارو انباروبا بالابردن قیمتها آنها رو به فروش رسانده و حق دولت راداده و بقیه در جیبشان میماند.پس چگونه کاخها در لواسانات و هزارجای دیگر ساخته میشه و فقط بدبختی و بی بندو باریهایشان برای ما ملت باقی میماند و سر مردم و با مسئله حجاب و سگ گردانی و رستورانها و ماشینهای لاکچری گرم کردن و بچه هاشون درخارج ازکشور فخر میفروشند. بترسیداز روزی که گرسنه ها جانشان به لبشان برسد که دیگرنه کاخی به جا میماندو نه زندگیهای فوق لاکچری...دردزیاده و درمان کم.متاسفم که انقلاب کردم متاسفم که درجنگ شرکت کردم ومتاسفم که جانبازشدم و هیچ جوابی برای این نسل ندارم.

  • خرمی
    0

    به نظرمن۸۰۰هزارتمن هم کمه باگرونی وتورم سرسام اوریومیه

  • محمد
    0

    سلام ... خانواده هستند که با همین یارانه اندکی که میدن زندگی شون میچرخونه اونم به فکر قطع کردنش شاید مهم نباشه برای بعضی ... تو این گرونیها به فکر قشر ضعیف باشید

  • محمد آقاحکیم
    0

    یارانه باید نفری یک میلیون تومان شود

  • سعید حمیدی
    0

    یک میلیون باید بشه

  • کوروش اریایی
    0

    باید بیشتراز 1میلیون باشد

  • خاتمی
    0

    بنیان گذار یارانه دکتر احمدی‌نژاد بود که تمام شد رفت اکنون بحث کلید و قفل و برجام و از این جور چیزا بکنید الحق و انصاف او مردمی نژاد بود برای رفاه و زندگی بهتر این ملت چه کرد درود بر شرفش.

  • رحیمه
    0

    اگه یارانه رو زیاد کنن که خدا خیرشون بده.این فقیر بیچاره ها از گشنگی نمیمیرن

  • احمدی
    0

    نفس کشیدن خیلی سخت شده، انصاف خوب چیزیه این ۴۵تومان را پوتک کردن مدام میکوبند رو سرمان از اول قرار نبود روی مردم منت بزارند!

  • حق شناس
    0

    جلوی این همه تورم سرسام آور رو بگیرید یارانه نمیخوایم بخدا دیگه خسته شدیم از این همه گرانی مردم در هر مغازه ای میروند نمیتونند دو قلم جنس حداقلی خرید کنند! آخه معلوم نیست قیمتگذار اصلی کیه هر بقالی .برای خودش قیمتگذار شده!؟

  • محیا دلبری
    0

    سلام توروخدا یه کم به فکر حال مردم باشید جوانان ما ازدواج میترسن به خاطر مخارج سنگین خانواده ای رو میشناسم سه ماهه گوشت نخریدن تازه این بخش کوچکی از مشکلات مردم هست من شدیدا با افزایش قیمت یارانه موافقم

  • معافی
    0

    با توجه به تورم های اخیر 800تومان خوبه به شرطی که بیشتر از این تورم نباشه

  • کاربر ناشناس
    0

    تا موقعی که این رییس‌جمهور هست ونوبخت هست و مملکت سرمایه داری هست ملت روز به روز وضعشان بدتر میشود بهتر نمیشود

  • قیومی
    0

    خود کرده را تدبیر نیست. احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر. چقدر خوب و با صفا بودی ولی به گمان بعضیا اینجور نبودی.به امید پایان این زمستان سخت و شروع بهار.

  • احمدیییییییییییییییییییییییی
    0

    این قانون که که میگه باید اضافه بشه و بعضی ها هم که میگن باید اضافه بشه این دولت از طریق رسانه و کانال های طنز اینطور به مردم‌ نشون میده که اون زمان ۴۵ هزار تومن میدادن این همه کالا ها گران شد حالا شما فرض کن بشه ۲۰۰ یا ۸۰۰ و این طور مردم را میترسونن هدفمندی یارانه ها باید درست احرا بشه و امثال نوبخت باید جوابگو باشن نمیتونن اجرا کنن بسم الله استعفا بدن

  • غریبه
    0

    والا دولت تااینجامارو بدبخت کرده بنظرتون این 45هزارتومن که میده میشه چیکارکرد نه میشه پس اندازه کردنه میشه خریدکردوالاحقوق یه سربازعادی بیشتره ازاین یارانه دولت مارو مسخره کرده ازنظرماشروندان یا یارانه رو زیادکنن یاقطع کنن بهتره

  • علی
    0

    با توجه به تورم وفشاری که اقشار اسبب پذیر میبینند این یارانه که هیچ ۱۰ برابر هم جواب گو نیست باید فکر اساسی کرد .

  • رسول رمضانی
    0

    امیدوارم این نماینده ملت رو خر فرض نفرموده باشند اگه بنزین بشه لیتری ده هزار تومن که قیمت حمل و نقل و مواد غذایی و خوارکی و خلاصه هرچی مرتبط باسوخت بالا میره اینجاست که بازم یه کلاه گشاد سر ملت میره و تورم سربه فلک میکشه...و در نتیجه یارانه ۸۰۰ هزارتومنی اندازه یه پشیز هم نمی ارزه اگه یارانه مون به ریال به اندازه کشورای عربی بشه اونوقت قبوله حداقل ۱۰ میلیون...

  • محمدرضا چمن
    0

    سلام هر موقع یک مسؤل ومدیر تقریباً همطراز یک کارمند و کارگر حقوق و مزایا دریافت نماید کاملاً درک خواهد نمود این یارانه‌ای که پرداخت می‌شود آیا عادلانه است یانه... آیا حق یک ایرانی با این همه منابع و سرمایه ملی اینست که به اینصورت زندگی کند. باتشکر از شما

  • علی اسدی
    0

    نظرمنم ۸۰۰هزاره چون اینقدر خانواده هست که با یارانه زندگی میکنن چه زندگی اونم فقط میتونن نونی بخرن

    نظرات شما -
    • حسن کلید فریدون دزد
      0

      درسته

  • بهنام .د
    0

    آخه تا کی میخوایین با ۴۵۰۰۰۰ مردم ریشخند کنید.با توجه به تورم ۸۰۰۰۰۰۰ .موافقم .هر چند این مبلغ هم ناچیزه .

  • حسن
    0

    سلام. من موندم شما نماینده محترم که اینقدر خوب متوجه میشی که رقم واقعی یارانه ها باید 800 هزارتومان بشه چرا وقتی که بودجه میاد تو مجلس هیچ حرفی نمیزنید و تلاشی برای افزایش یارانه ها انجام نمیدید!!!

  • کریم اسماعیلی
    0

    این نظریه همان نظریه احمدی نژاد است ما همه واقفیم که درکشور مان حقوق شهروندی توسط دولتمردان رعایت نمیشود که هیچ بلکه پایمال میشود وبه جیب چند گروه میرود یارانه واقعی هر فرد مشروط برانکه ۵۰برابر۱۰۰برابر انرا به بهانه های مختلف از قبیل اب وبرق گاز تلفن ویا مایحتاج روزانه از ما وملت نگیرند عالیست وموافقیم ولی اگر مثل الان باشد دیا ۱۶سال پیش شروع دولت احمدی نژاد ۴۵۵۰۰میدهند ۳۸۰۰۰۰۰۰ریال از ملت میگیرند مخالفیم

  • ناشناس
    0

    اگه به همه به طور مساوات داده بشه و سلیقه‌ای برخورد نشه عالیه... اما یارانه‌ی خیلی ها رو قطع کردن و جواب منطقی هم نمیدن

  • سیف الاه مهوش
    0

    800000تومان صحیح است

  • زارعی منصور
    0

    با سلام اعطای یارانه به اقشار مختلف جامعه کار درستیه ولی متاسفانه از ابتدای شروع واریز یارانه نقدی مشکلات نیز بیشتر شد به گونه ای که دولت برای تامین این مبالغ کلان مجبور شد با تغیرات قیمت ارز و چاپ اسکناس بی پشتوانه و یا افزایش عوارض و کشیدن پول یارانه از جیب مردم پول یارانه را تامیین کند در شرایط فعلی حذف واریز نقدی و دادن بن خرید بهترین جای گزین میباشد البته به صورت سرانه و عادلانه

  • پروین ابوطالبی
    0

    با یارانه ۸۰۰ هزار تومان موافقم

  • شریفی
    0

    به خیال اینکه دولت ۸۰۰تومن یارانه بده باشید البته در خواب اگر میتونستند همین ۴۵ تومن ناقابل هم برمیداشتند.اره اینجوریاست.یاشاسین احمدی‌نژاد سالار ایران

  • Ff.R.A
    0

    آخه مگه کسی هم برای این نظرات ارزش قائل میشه؟ بخدا بااین اوضاع مملکت همه مردم دارن رو برمیگردونن از نظام و انقلابمون. اینه حق ما مردمی که اینهمه حامی نظام هستیم؟

  • اکبر لطفی
    0

    یارانه باید بالای ۸۰۰۰۰۰تومان باشه از عرب ها یاد بگیرند پول نفت رو میدن به مردمشون بعد هم میگن از عربها بدتر وجود نداره بد شمایید اونا خیلی هم خوبن به فکر مردم شون هستن.

  • یدالله نعمتی
    0

    با سلام.ما الان برای نون شب موندیم.روزه میگیریم با اب افطار میکنیم.خدا به داد هر چه ادم ضعیف وفقیری هست برسه.همون 800تومن رو بدن باز هم بهتره از اینکه مردم رو با45000تومن دل خوش دارن.ما همه بخدا نابود شدیم.باید کمر بسته کنیم بریم گدایی یا دزدی

  • فرید اسدی
    0

    خیلی ها یارانه می گیرند در صورتی که مستحق نمی باشند و یارانه خیلی ها هم که حذف شده در صورتیکه استحقاق دریافت انرا دارند.بنابراین در شناسایی افراد مشکل دارند. باید حذف شود و به روش دیگری اعمال شود.

  • علی ولی زاده
    0

    بااین وضعیت بایارانه ۸۰۰هزارتومانی موافقم بشرطی که به بهانه مبلغ یارانه قیمت کالاهاچندبرابرنشه

  • ستار
    0

    همین دولت بی تدبیر و بی کفایت سال ۹۱ به دولت احمدی نژاد انتقاد میکرد و میگفت یارانه باید ۴۵ دلار باشه حالا نگاه کنید خودشون الان یارانه رو ماهیانه۳ دلار میدن..در سراسر کشور عده ای درامدشان فقط یارانه است ایا نباید یارانه افزایش یابد

  • R.M
    0

    سلام بی زحمت یارانه رو زیاد کنین. اگه ممکنه به فکر فقیر فقرا هم باشین. بااین گرونی که ایجاد کردن اگه یه فقیر بشینه بمیره بهتره چون نه با یارانه ۴۵ هزار تومنی میتونه سر کنه و نه چیزی. اگه به فکر مردم هم هستین حداقل این یارانه رو زیادش کنین.

  • ابوالفضل بابایی
    0

    والا با این وضعیت و گرونی باید بیشتر از800هزار تومنم باشه

  • محمد فتحی
    0

    میدونیم این کار رو مجلس و دولت مردان تصویب نمیکنن به هرحال ما که کمر مون شکسته با این وضعیت اقتصادی خدا به داد ما برسه خیلی زندگی برامون سخت شده خیلی

  • قلی خان
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی هوف هوف خورد گه دانه دانه مگه تو خوا ببینیم یارانه قطع نشده چه برسه به اینکه زیاد هم بشه :-)

  • هدایت
    0

    اگه وجدا دلت به حال مردم بسوزد وشهیدانی که جان بر کف شدند رفتند به خاطر این سرزمین ،مردم رو از این مملکت دلسرد نکنید اونا رو میگم که مسؤل هستند اگر بستگان بعضی ها یه کم از ایران کم بخورند به ما هم که به نون فرداهایمان معطل هستیم میرسد،، یادتان باشد که ما هم انسانیم ما هم بچه داریم،،

  • امیر
    0

    آقای نوبت میگه ما موقع دادن یارانه ها عذا میگیریم بعد بانکاش هرروز صدبرابر اینو میخورن اگه همچین یارانه ای تو این وضعیت بدن که نمیدن خیلی از مشکلات مردم حل میشه ولی شبکه نفوذ که داخل مجلس و دولت رخنه کرده هرگز اجازه همچین کاریو نمیده

  • رفیق
    0

    اگه بشه که عالیه.

  • کلاهی
    0

    سلام ای بابا کی به حرف ما گوش میده خسته شدیم

  • سلام
    0

    حیف نونت کنن این همه پیام خوب دادم حداقل یکیشو بذار

  • محمد داوری
    0

    من صد درصد مخالفم اخه ما مردم چقدر باید همش به فکر خودمون باشیم این مسئولین محترم هم خرج های خاص خودشون و خانواده محترم شونو دارن اگر قرار باشه ما یارانه ۸۰۰ تومنی بگیریم پس تکلیف کم بود بودجه برای خرج های آقازاده ها و وام های مخصوص شونو از کجا تامین بکنن اختلاصم که بماند خلاصه ما مردم نباید انقدر مغرور و به فکر خودمون نباشیم بگذارید مسولین با خیال راحت به فکر جمله ((خدایا ما را دراه خدمت بمیران ))باشن

  • وحید عابدی
    0

    میدونم یارانه هر ایرانی بیشتر از ۸۰۰ هزار تومنه،و کاش دستم به جایی میرسید تا دل هموطنانمو یکم نسبت به روزگار دلگرم کنم.

  • شیبا
    0

    شکمشون سیره و از گرسنه خبر ندارند. خدا لعنت کنه هر چی ظالم منافقه.

  • Vish
    0

    ایا به نطرات مردم تا حالا ارزش گذاشتن که جلوی گرونی رو بگیرن قیمت را نجومی میبرند بالا اون وقت دو هزار تومان میارن پایین بعد میگن ارزون شده،طلا میوه گوشت ووووو اخه با این اوضاع میخوان یه عده ی از خد ا بیخبر هم ۴۵ هزار تومانم که راه گشای فقیرا هستش را هم حذف کنند تا چه رسد به دادن هشصد هزار تومااااااان. اون وقت یه نماینده هر چندحرف حق هم بزنه واسش تره هم خرد نمی کنند فراموش میشه میره ،هیچ اتفاقی هم به سلامتی نمی افته .یا مهدی (ع) به داد هممون برس

  • Bita
    0

    با توجه به رکود وحشتناکی که به خاطر قیمت های دستوری پیش اومده همون بهتر همه قیمت ها آزاد بشه و به جاش همون یارانه 50 دلار سابق پرداخت بشه و دستمزدها هم بالاتر بره با دستور و زور که نمیشه اقتصاد رو کنترل کرد

  • M
    0

    کسی نیست که از پول بدش بیاد و همه موافقن که یارانه زیاد بشه . اما همه می‌دونیم اگر ۸۰۰ تومان یارانه بدهند ۱ میلیون تومان از مردم پس خواهند گرفت به همین دلیل ملت قبول نمیکنن .

  • سلام
    0

    خدا خیرتان بده پیام آشنا را بگذارید. با تشکر.

  • دوست
    0

    خیلی نامردی این همه پیام دادم نمیذاریشون چی خاصیتی داری؟ پیام آقای آشنا را بذار دیگه. چرا نمیفهمی؟؟؟

  • میثم علیزاده
    0

    لطفااا یارانه رو ۸۰۰ تومان بکنین. کاخ نشین هیچوقت دل کوخ نشین را نخواهد فهمید

  • م.پ.
    0

    من با افزایش یارانه موافقم....... توو انتخابات ریاست جمهوری یکی از شعارهای کاندیداها افزایش یارانه بود اما آقای روحانی شعارش کلید مشکل گشا بود........ ما با اینکه مشکل مالی داشتیم یکبار دیگه به آقای روحانی اعتماد کردیم، غرورمونو حفظ کردیم و حل مشکلات توسط کلید آقای روحانی رو ترجیح دادیم به افزایش یارانه........ اما نه کلید کار کرد و نه غروری از ما موند.......... الان فقط و فقط میگم پول میخوام والسلام...

  • رسول
    0

    از ماست که بر ماست

  • مرتضی نظریان
    0

    چه فایده یارانه بشه ۸۰۰هزار اونوقت روغن مایع یه کیلوی میشه ۱۴۰۰۰هزار ما یارانه نمیخوایم ما ارزونی میخوام مسعولینی که به حق مردم مسعولیت دارن خواهشن درست انجام بدن ۸۰میلیون نفر مردم هستن نه بلا نصبت گوسفند با بهانه های الکی مثل ارز نمیدونم همچین چیزا روزگار مردم رو سیا بکنن انتظار همه مردم به مسعولین هست ??

  • حسینی
    0

    با این تورم 800 هزار هم کم تازه اول سال ای خدا تا کی

  • راحله
    0

    دولت یکم به مردم فقییرفکرنمیکنه بااین اوضاع اقتصادی 800تومن کمم هست

  • شهران
    0

    اینهمه جار میزنن فلان تن قند شکر روغن خرما برنج پوشک و و و ... رو در انبارهای احتکار کننده ها کشف و ضبط کردیم کجا میرن دقیقا؟ یا طلاهای سلطان سکه یا جریمه های میلیاردی شرکتهای لبنی که گرونفروشی کردن به ملت . نکنه اینام سر از کشورهای دیگه در میارن . فقط حرف فقط حرف اونم از نوع دروغ. خب بین نیازمندان تقسیم کنید دیگه. کی هاپولی می‌کنه این همه کشفیات رو؟

  • احمد
    0

    قطعا یارانه باید دو میلیون تومان باشد برای هر نفر با این تورم و قدرت خرید چرا و چراهای فراوان

  • غفاری
    0

    اگر قرار بود یارانه ندین پس چرا گران کردین کمیلطف کنین در مدیر کشور دقت کنید ‌اینقدر به فک فامیلتون رانت ندین که دادن یارانه که باید افزایش مدادین ‌ندادین براتون سخت نباشه کشور که همش مال شما نیست که پول خودمون مثل صدقه به افراد پرداخت می کنین

  • سعید رحمانی
    0

    آقای نماینده عزیز دلار 1225 تومانی مساوی بود با 45000 هزار تومان ،دلار 14000 هزار تومان یارانه اش حدود حداقل600000 هزار تومان است.الان سالهاست مردم دارند تاوان این اختلاف را از جیب خالیشون میپردازند شما الان به این نتیجه رسیدید؟ مردم شما رو انتخاب کردند که شما ازحق و حقوق شهروندی شان دفاع کنید،به نظرتان دیر نیست؟ خدا کند این پیگیری شما صرفا بخاطر دفاع از حق مردم باشه نه تسویه حساب با دولت یه ضرب المثلم هست که میگن تو کوچه ما (مردم) هم عروسی میشه!!!

  • مهدی موریان
    0

    بایارانه 45000تومان مایه خجالت دولت است بیشتر نمی گویم بیچاره وکمرشکن شدیم ازدست این همه گرونی9

  • بابایی
    0

    مگه مردم مهم هستن؟ مگه نظر مردم مهم هست؟ برای چی سوالهای بیهوده مطرح میکنید ؟

  • رحیم
    0

    به نظرم یارانه هرفرد از یک میلیون به بالا می باشد

  • بنده
    0

    خد لعنت کنه باعث وبانی این همه بد بختی رو خنده از لبای مردم گرفته شده

  • محمدحاج محمدتقی دولابی
    0

    اخه ایچیزی بگن که به این دولت بی کفایت بخورد

  • میلاد
    0

    اگه بیان یارانه رو 800تومن کنن از کجا کسری بودجه از کجا جیب آقازاده هاشون از کجا وام بلاعوض خود وکارمنداشون از کجا اختلاصشون واز کجا شکم خودشون وخانداشون رو پرکنن گناه دارن اینا باید مردمو زجرکش کنن به خصوص ما جوونارو .....دولت وکارمنداش دارن حالشومیکنن بزار بکنن چه ایرادی داره مردم عادی بمیرن

  • Mina
    0

    همین ۴۵ تومن و قطع نکن صلوات

  • سعید
    0

    باسلام این کارها از این دولت بی انصاف و بی مروت و کارنشناس کاملا بعیده!!!بقول پمپئو گردش اقتصاد این دولت بادست کردن تو جیب مردم داره میچرخه! ازقبل هم هرکدوم از دولت ها به نوعی در حق مردم انواع و اقسام ظلمهارو انجام دادن بعنوان مثال اگه هرساله افزایش حقوقها متناسب با تورم رشد کرده بود حداقل حقوق الان تو جامعه 10میلیون بود نه 1میلیون.... ب هرحال افزایش یارانه ها هم تو این 1دهه اگه باتورم واقعی محاسبه میشد الان فرمایش این نماینده محترم مجلس باید محقق بشه ولی نیکی و پرسش!؟خب انجام بدن چرا پس اتفاق نمیافته!!این دولت و دولتهای قبلی و همه مسئولین در اینجایی ک پس از 4دهه از انقلاب رسیدیم و مایه تاسف میباشد در قبال خون شهداء و مردم و ... مدیون هستن و بالاخره دیر یا زود در این دنیا یا سرای آخرت بایددر پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.فقط کاشکی به این نکته هم فکرکنن بااین اوضاع ک بوجود آوردن و آب رو گل آلود کردن تاماهی هاشونو شکار کنن به یاد بیارند که پیر و جوان زن و مرد و دارا و ندار و ایتام و سالمند و مریض و معلول و جانباز و کارگر و کارمند و بیکارو ... به چالش بدی دچار کردن برای درهم و دیناری ولی خدا شاهد اعمالشونه...

  • امیر
    0

    چرا کشورهای عربی پول نفت رو به مردمشون میدن که اینقدر در اسایش باشن حتی کارگراشون هم از کشورهای دیگن که واسشون کارمیکنن ولی متاسفانه در ایران که کشوری که نفت،گاز،معدن های‌زیاد،داره ولی مردمش لنگ چندر غاز یارانه هستن،اسلام این نبود

  • احمدرضا بهرامی
    0

    یارانه باید با گران شدن حامل های انرژی افزایش پیدا کنه قرار نبود همه چیز گران شود ولی یارانه ثابت بماند.

  • احسان استاد
    0

    الان هم تاحدودزیادی قیمتهاازادشده ودولت به قسمتهای زیادی ازاقتصادکه تاقبلاارز

  • محمد
    0

    دولت به جای مردم جیب اختلاس گرها و آقازاده هارو پر میکنه وگرنه الان ۴۵هزار تومن شده پول یک کیلو خرما یا یک کیلو میوه باید با افزایش تورم یارانه ها هم بیشتر میشد نه اینکه روز پرداختش بگن مصیبت عظما

  • حمیدفرهمند
    0

    بالای یک میلیون باید باشدشمافکرمیکنیدنگیریدکارخوبی میکنید؟همه رااختلاس میکنندومیبرند هیچ کس هم حریف انها نیست حتی دولت

  • hassan
    0

    حقوق کارگر وکارمند رو بادلار بپردازند اون وقت کسی میتونه قیمت دلار رو این همه بالا وپائین بکنه قیمت ها بادلار بالا می ره ولی حقوق کارگر وکارمند به ریال حسا ب میشه راست میگنند حقوق خودشون رو با حقوق یک کارگر روزمزد حساب کند بعد حرف بزنند به نظر من این آقایون وآقا زاده هاشون زیر آفتاب سوزان خرداد وتیر باید در باغ بیل بزنند و سر کار گر بالای سرشون بایسته وبلند بگه محکم بیل بزن تا بفهمه که کارگر بیچاره چطوری با این حقوق بخور ونمیر روزگار میچرخونه فقط این اقایون روبرد بیل زنی در زیر افتاب سوزان فقط همین هم وزرا وهم نمایندگان مجلس

  • رضاصیادیان
    0

    سلام متاسفانه درکشور ما تقریباً برای رفع رجوع (ماست مالی )کردن همه کارها عادت شده زندگی مارا با کشورهای دیگه مقایسه می‌کنند.مثال سوخت اروپا.درامدافریقا.ازدزدم حمایت میخوان کندش درنیاد.رفع روجوع می‌کنند..الان یارانه نقدی یک میلیون تومان باید باشه .جنگ عراق باکویت بود.کویتیهاتوایران ماهانه ۴/۵۰۰هزارتومان از سفارت خانه کویت میگرفتن نفری این حکومت به سبک حضرت علی علیه‌السلام؟

    نظرات شما -
    • حسین محمدی
      0

      بااین وضع گرونی واقعا ۸۰۰تومن هم به جایی نمیرسه خدا ازتون نگذره که مردم رو به این روز انداختید.

  • جواددوکوهکی
    0

    دولت باید مبلغ۸۰۰هزار تومان یارانه به هر فرد ایرانی بدهد

  • حصارکی عباس
    0

    ۸۰۰۰۰۰تومان

  • ش. ن
    0

    با این گرونی ۸۰۰بدهند

  • افسانه میرئ
    0

    باسلام خوب معلومه باید به جای بالا رفتن تورم و گرانی همه اجناس دولت محترم دست ودلش نلرزه یارانه هارو زیاد کنه در تعجبم چرا حتی به مدت ۶سال یک ریال که اضافه نشده به عناوین مختلف درصدد قطع کردنه والا به خدا حلال ترین پولی ی هست که سرسفره مردم میاد وواقعا برکت داره.

  • هادی هدایتی ششکلی
    0

    سلام مردم ایران... ببینید یارانها باید بالای یک میلیون باشه اقا همه چیزو ازاد کنید دیگه ازاین بدتر مگه داریم دولت اون سوپ سیدی که میخواد بده به ارزاق دیگه نده بده به خود مردم اینجوری بهترهم میشه باتشکر ازمسعولین

  • م.ز
    0

    باید خون گریست به این وضع مملکت داری...

  • محمد
    0

    سلام. تنها کسی که به فکر قشر.ضعیف هست شما نماینده مردم دوست و عزیز هستی.

  • مهدی
    0

    یارانه 800000تومن حق هر ایرانیه که آقازادها جای مامیخورن

  • موسوی
    0

    فقط باید به دولت گفت : «««تو جیب ما را نزن یارانه پیشکش »»» از دولتی که برنامه ای برای اداره کشور ندارد چه توقعی میتوان داشت ؟ این انتخاب اشتباه ،انتخاب مردم ایران است و باید به مکافات این انتخاب اشتباه بسوزیم .........

  • محمد
    0

    پول مارو چرا نمیدن اینا؟!

  • ابی احمدوندی
    0

    اره بای بشه 80000هزار ...

  • من باپانصدهزارتومان هم موافقم اخه نمیدین بخدابایارانه زندگی میکنم
    0

    بخدا نمیدین من ۵۰۰هزارتومان هم راضی هستم بخدا بایارانه زندگی میکنم

  • محمد فتحی
    0

    الکی دل تون رو خوش نکنید هیچ خبری نیست

  • حمید محمدی
    0

    مثل روز روشنه که دولت بقول خود عمل کرد و یارانه مردم را چنان بی ارزش کرد که دریافتش با دریافت نکردنش یکی شده. همیشه قشر آسیب پذیر با ندانم کاری های دولت آسیب پذیر تر و فقیرتر شده است

  • نوید
    0

    چرا دوست دارین توی دور باطل برین؟! وقتی به شما پول بیشتری بدن باعث تشدید شدید تورم میشه خلق پول بی پشتیبان درنتیجه اون 800 هزار تومن میشه دوباره 45 تومن فقط بدتر چون شما هیچ وقت نمیتونین سرعت پول در آوردنتون به سرعت افزایش نابودی پول ملی یا همون تورم به صورت سالانه بشه

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      الان تورم خیلی پائینه نیست گرونی نداریم تازه تورم کیلویی چند زن وبچه که تورم نمی شناسه

  • طاهره
    0

    چرا فقط حرف میزنید و عملی نمی کنید واقعا مردم درمانده شدند

  • داودجهانی
    0

    من بانظراین نماینده مجلس موافقم شخصا من خودم بااین وضعیت گرانی زندگی کردن برای من خیلی سخت شده است

  • A_B
    0

    به نام خدا نه تنها من بلکه کل مردم ایران با یارانه که چه عرض کنم با گدا پروری مخالفیم. یارانه یعنی سوبسیتی که دولت برای برخی کالاها پرداخت میکرد.قرار شد دولت به خود مردم بده و قیمتهارو آزاد کنه. زمانی که یارانه دادن ۱ دلار ۱۰۰۰ ریق بود.اما الان ۱ دلار شده ۱۵۰۰۰ هزار ریق. یعنی اون ۴۵۰۰۰ ریق شده کووود. با پهن برابری میکنه.همه چیزو به قیمت دلار و از نوع آزاد محاسبه میکنن و موقع پرداخت به ریق دولتی پرداخت میکنن. من موافقم که یارانه رو ندن اما قیمتها به قیمت سابق برگرده. یا اگرم یارانه میدن به نرخ روز و به دلار بدن. یعنی تو این مدتی که گذشته همه چی چند ده برابر شده اما یارانه هیچ تغیری نکرده؟؟

  • محمود ناصری
    0

    فقط میتونم بگم و همیشه هم فکر و ذکرم اینه که یا مهدی عج ادرکنا ، این ملت با آبرو و با شرف را ، ترا به جان مادرت فاطمه الزهرا سلام الله علیه ، دیگه طاقت دوریتو نداریم ،پس کی دیگه میخواهی نجاتمون بدی ، مهدی جان .

  • خودمم
    0

    تو رو خدا الکی دلخوش نکنید به این چیزا اولا که امکان نداره که عملی بشه دوما اگه هم بفرض محال بشه خیلی از تولیدی ها و کارخونه ها فرصت طلب بخاطر همین قیمت ها رو چند برابر میکنن تا به سود بیشتر برسن

  • سجاد کیمیاگر
    0

    افزایش بیش از حد قیمت سوخت ، باعث تورم میشود ، بنده به تقسیم واقعی درآمد فعلی از محل هدفمندی بین مردم معتقدم .تشکر

  • عزیزاربابی
    0

    یارانه بایدبه نرخ دلاربیدین ۴۵هزارتومان منصفانه نیست چون هرچیزی ماخریدکنیم به نرخ دلارمیدن خق ناس بایدپس بدین

  • اسماعیل
    0

    متاسفانه دولت به صورت پنهانی و بدون سر و صدا ،حامل های انرژی رو گران کرده از جمله برق که چندین برابر شده ولی همین ۴۵۰۰۰هزار تومان رو داره با اکراه پرداخت میکنه. و این یک ظلم بزرگ به ملت ایرانه.

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      آقاجان کجای کاری دولت نداره همین الآن قرارشد روی هر قبضی برای شما میاد1000تومن الکی اضافه بشه تادولت کارهای عمرانی دیگررا انجام بده یعنی فعلاقبض آب وبرق وگاز تلفن 4تا میشه 4000تومن هرماه ازهر خانواده کمی هم بفکر دولت باشید آخه

  • امید یحیی زاده
    0

    اگه دولت بخواهد و بپذیرد که یارانه 800 هزارتومان بشود حرف جناب نماینده صحیح و درست است ولی دولت توان پرداخت ندارد ولی اگر دولت بتونه یارانه رو حتی 500 هزار تومن کنه این ملت تمام قد پشت و همراه دولت و نظام میایستد و حمایت میکند کمر مردم داره خورد میشه زیر گرانی

  • ادریس
    0

    با سلام این ۸۰۰ هزار تومان مال ۳ قلم از هزار قلم صادرات پس پول نفت گاز برق خاک اووووو کجا میره آقای نماینده فقط ح ف بزنید $$$$$

  • سید هادی صبحی
    0

    خدا لعنت کنه کسی که یارانه رو راه انداخت، قبلش همه چی خوب بود، اصلا یارانه بخوره تو سرشون، ورش دارن ولی قیمت ها رو بیارن پایین، زندگی نشد که این

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      داداش قبلا قیمتا بالا می رفت کسی یک قرن دستت نمی داد نمیدونم چندسالتونه دوره خاتمی رسم بود هرسال عیدکه میشد قیمتها 10الی 20افزایش داشت کسی هم چیز دستت نمیداد

  • محمدحاج محمدتقی دولابی
    0

    باسلام خواشاً اینقدنگین آقازاده اقازاده اینهابرده زاده اند

  • مهین رضآی
    0

    کاش میشد همیشه به چیزی که حق ادمه رسید باتوجه به ابنهمه گرونی بارانه هارا لطفا زیاد کنبن کمرمان زیر بار گرونی شکسته.

  • مسعود
    0

    سلام دوستان مگه آقای روحانی نگفت یکاری میکنم که کسی به یارانه احتیلج نداشته باشه، خوب راست گفته انقدر تورم بالاست که ۴۵۵۰۰ تومان جواب احتیاج کسیو نمیده

  • داود منتظری
    0

    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان اگر این پول به مردم داده بشه و مردم در حد ی زندگی معمولی داشته باشن و گردش مالی صورت بگیره و قدرت خرید مردم بالا بره اون وقت بانکها پول رو پول جمع نمیکنن تا یکی پیدا بشه مثل اب خوردن و بارابطه و اشنا بازی اینهمه اختلاس کنه و پولهارو برداره پس اقایون دولتی پول مردم و بدید تا کسی پیدا نشه اینهمه پول و خرج عشق و حالش کنه و ی بچه کوچیک ارزوش دوچرخه باشه عدالت تونو شکر

  • داود منتظری
    0

    در ادامه مطلب قبلیم باید بگم که فردا جنگ بشه و به نیروی مردمی نیاز داشتید روتون میشه به مردمی که حقشونو ی مشت اقازاده دارن میخورن بگید پاشید بیاد اسلحه بگیرید دستتون روتون میشه پس الان مردم و راضی نگه دارید اقای روحانی قبل از انتخاب شدنتون از طرف همین مردم چی میگفتید الان چرا پول مردم و نمیدید و جمع میکنید تو بانکها تا یکی بیاد ی جا ببره و بخوره (بازگشت همه به سوی اوست )چیزی که خیلی هاتون فراموش کردید ونمیخاید باور کنید که روزی دست اجل رو شونه هاتونه (اقای نماینده درود بر شرفت )

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      داداش قدیما می گفتند روکه نیست سنگ پای قزوینه (ببخشیدالآن سنگ پاراهم ازچین واردمی کنند)گفتید بانک بزارند کشورکانادا مگر مرده که اینها توبانک خودمان بزارند تا امثال خاوری هاو زنجانی ها مرجان شیخ الاسلام ها وغیره وغیره پولی نمی مونه آقای روحانی گفتند کاری می کنم که مردم 45هزارتومن رانیازی نداشته باشند صدقه بدونند اصلا نگاشم نکنند(البته همین راکرد مردم ازگرسنگی چشمشان سونداره که ببیند

  • Zahr@abygdly113.com
    0

    چرا قطع یارانه ؟فکر کردین با قطع یارانه همه چی ارزون میشه نه عزیزم. حروم خوری که شاخ ودم نداره من موندم چرا کسی کاری نمیکنه مردم دیگه دارن له میشن زیر این بار سنگین. آی ایهالناس به داد این ملت برسید ما توسط خودی ها چپاول شدیم. باز خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه که کمک خرج خیلیاست تو این واویلای گرانی

  • میرزا
    0

    البته بنده نظر همون نظر احمدی نژاد که یارانه رو بدن به دست مردم خودشون خرج کنن بعد این دولت فعلی و نمایندگان مجلس براشون گرون تموم میشه اخه یارانه های پنهان جیب اینا میره

  • مرتضی محمودی
    0

    من با ۸۰۰ هزار تومان‌موافقم.

  • عبدالعلی رزقی
    0

    ضمن تقدیر ازنماینده محترم یارانه باید همان 800هزار تومان باشه بهتر

  • احمدی
    0

    آخه نامردا اومدیم و جنگ شد مردم که جون ندارن بجنگن اخه با کدوم ویتامین و پروتیین گوشت ۱۲۰تومنی اخه مگه با خوردن سیب زمینی و گوجه هم ادم میتونه جلو امریکا وایسه . حداقل گوشت رو بیارید پایین بینم جونی میگیریم بریم بزنیم تو خال واستون

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      دوست عزیز شما میتونین لااقل سیب زمینی گوجه بخرید بعضیا پول همینو هم ندارند گوشت پیش کشه شون

  • فاطمه
    0

    سلام چرا یارانه یک معلم باید قطع بشه با این همه گرونی و بد بختی چرا باید سهام عدالت را به عده خاصی پرداخت کنن مگه برگه های سهام ما ارزش نداره که سودشو نمیده دولت این چه وصعیه واقعا داریم منفجر میشیم بسه دیگه بابا یه خورده هم به فکر ما ملت ایران باشید بیت المالهمش مال دولت نیست متعلق به همه ایرانیهاس ????????????

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      همینو بگو خواهرمن معلم که یک آب بازیکه داره بگو کسانی هستند درهفته دوروز کار نکنند غروب شرمنده خانواده می شوند آخه 45هزارتومن شد پول همینو بگو بیت الماله ماله مردمه چه عیبی داره بشه یک میلیون تومن

  • A.a.a
    0

    تو مملکت ما نمیشه یه مو از تن خرس کند،اینا همش مردم رو با حرف دلخوش میکنن،خدا سالم نگه داره احمدی نژاد رو که همینم داد به مردم

  • محفوظ
    0

    قشر ضعیف مملکت هستیم اگر یارانه بشه یک میلیون بهتر از ۴۵ هزار تومنه کمکی به خرج زندگی میشه

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      همین وبگو اگرهم اضافه بکنند که نمی کنند فقط حرفه مال ماله خودت ارث باباشون که نیست

  • ف.نخعی
    0

    از زمان برقراری یارانه ۴۵و۵۰۰بود ولی همه چیز گرون شد برق واب وگاز وتلفن وحتی یک ریال به مبلغ یارانه اضافه نشد.وفقط روز به روز تمام اجناس داره گرونتر میشه.حداقل بفکر ماهایی که با یارانه داریم زندگی میکنیم باشین.بااین تورم.

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      دادش قانون خوب اجراء نمی شه هرچه به نفع خودشون انجام میدن

  • خانباز خان خدازده
    0

    توخواب هم یک میلون نمبینیم چهل پنج هزارتمن تازه زورشان میاد دیه یه میلیون میدن

  • تیمور کریمی
    0

    خیلی از مردم فقط منتظره واریز یارانه هستند هیچ در آمد دیگری ندارند ستاره خبر از پیاده ندارد کسانی که در مورد یارانه تصمیم گیری می کنند دولت مردان هستند که هر کدامشان کمتر از ده الان بیست میلیارد وام نمی گیرند حقوق هم که بماند

  • مجید شبانکاره
    0

    اگ ٨۰۰ ب بالا بدن ب شرطی که دیگ شاهد افزایش قیمتا نباشیم خوبه

    نظرات شما -
    • حسن زاده
      0

      آقای مجید شبانکاره بااین همه افزایش قیمت چی دست ما دادند خدا اموات باعث بانی را بیامرزه که حداقل این 45هزارتومان را دست مرد می دهند که لااقل پول نان می شود در ماه رمضان سرسفره زن وبچه ببرند

  • رضازاده
    0

    من هم با نظر نماینده محترم تبریز موافقم.و گفته های ایشون دور از واقعیت نیست ودولت با این ناتوانی هایش در امور اقتصاد مملکت واز همه مهمتر مردم را فلج کرده است

  • حسن زاده
    0

    حق مردم را به مردم بدهید ارث باباتون که نیست بابا پدر مردم درآمد

  • منصور رضوی
    0

    به یاد اون کلیپ آقای روحانی که تو گفتگوی پیش از انتخاباتش انجام داد ، افتادم : «آن چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که نیازی به این یارانه ها نداشته باشید» کجا رفت آن وعده و وعیدها..... حق الناس !!! حق الناس در روز قیامت آنقدر حساس و مهم است که شهیدی که با ریختن اولین قطره خونش گناهانش از بین می رود اگر حق الناسی بر گردن داشته باشد باید اول طرفش را راضی کند بعد وارد بهشت شود. آقای روحانی و کلیه مسئولینی که طرف حسابتان مردم هستند به خود بیایید و در زمان باقیمانده عمر رضایت مردم را فراهم سازید مبادا قبل از کوچ به دنیای باقی حق الناسی بر گردنتان مانده باشد.

  • کامی
    0

    حقوق یه سرباز عادی بیشتراز این یارانه است بنظرتون به 45هزارتومن میشه چیکارکرداقایون مجلس حقوق خودن چقدره؟؟؟

  • زهره عزیزی
    0

    سلام یارانه در حقیقت پول ماست و باید هر سال به نرخ روز محاسبه شود نه اینکه هر ده سال یکبار الکی پنج تومن بدن روش من اگر هر ماه ۸۰۰تومان داشته باشم ازین فقر و بدبختی نجات پیدا میکنم ....من خودم به شخصه نیاز زیادی دارم به یارانه ۸۰۰تومانی چون اونقدر گرانی زیاده که خداوکیلی ۸۰۰تومنی که یارانه هست رو اگر بدن باز هم کمه

  • منتظرالمهدی
    0

    سلام بنده با نظر نماینده محترم مجلس موافقم ایشون حرف دل مردم را زدند متاسفانه خیلی از نمایندگان و برخی هیئت رئیسه رانتخوارن واز گفتن حقیقت ابا دارن احسنت به این نماینده ولایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها