یوسفی: ایرانی مقتدر به نفع همه جهان است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه استعمارگران علیه ایران در قرن‌های اخیر تاکید کرد: آنها به دنبال ایرانی بزرگ نیستند، ولی ایرانی مقتدر به نفع همه جهان است.

یوسفی: ایرانی مقتدر به نفع همه جهان است

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن تحریم‌های اخیر آمریکا و تروریست اعلام کردن سپاه از سوی دولت آمریکا، گفت: برای برون‌رفت از این شرایط انسجام و اتحاد داخلی و همچنین اقتدا به رهنمودهای مقام معظم رهبری امری ضروری است تا با اهتمام به این مهم‌ها شاهد بهروزی و پیروزی ایران عزیز باشیم.

وی ادامه داد: امروز ایران وارد شرایط خاص اقتصادی و سیاسی شده است. ما باید بدانیم که در این مسیر کمتر کشوری همراه ما قدم بر می‌دارد، اما ملت بزرگ ایران خود بهترین همراه و بزرگترین سرمایه هستند. همان‌گونه که در عرصه سیاست خارجی دارای انسجام هستیم باید در عرصه سیاست داخلی نیز دارای انسجام باشیم و میان سیاست داخلی و سیاست خارجی سنخیت بیشتری وجود داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چندین قرن اخیر قدرت‌های بزرگ و استعماری مقداری از خاک ایران را از این کشور جدا کرده‌اند پس آنها به دنبال ایرانی بزرگ نیستند، اما ما باید توجه کنیم که ایرانی مقتدر به نفع همه جهان است. هیچ کشوری مانند ایران نمی‌تواند چنین امنیتی در غرب آسیا ایجاد کند. ایران به آن میزان قدرت بازدارنده دارد که اکنون هیچکدام از کشورهای استعماری حاضر به مقابله مستقیم با ایران نیستند. حضور ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس یعنی آنها به دنبال ترکیب جنگ نرم مانند تحریم‌ها و ایجاد برخی نمایش‌های بی‌پایه هستند.

وی عنوان کرد: در عرصه سیاست داخلی کشور گویی همگان نگاهی به این مرز و بوم دارند و برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت حاضر هستند سرمایه این کشور را به حراج بگذارند، متاسفانه نتایج مناقشات سیاسی موجب اعتمادسوزی و کاهش سطح تاب‌آوری جامعه شده است. متاسفانه وجود تعارض منافع بین افراد تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار گرفتار شدن در افق زمانی کوتاه مدت، روزمرگی و اولویت داشتن منافع منطقه‌ای بر منافع ملی و عدم ساختارهای اقتصادی و اجتماعی شفاف از مشکلات مهم امروز ما است. سطح مناقشات سیاسی در جامعه ما به آن میزان بالا است که حتی پدیده‌ای مثل سیلاب آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: خوزستان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین مناطق دارای مناطق زیادی است. خوزستان سد اولیه حوزه سیاست، اقتصاد و امنیت ایران است. خوزستان هیچ‌گاه منشا بحران برای ایران نبوده و صف مردم این خطه همیشه در مقابل دشمن واحد بوده است. در حال حاضر بار دیگر خوزستان در حال ادا کردن دین خود به اسلام است و برای دفاع از حرم و دفاع از کشور شهید تقدیم می‌کند. خوزستان به دلیل ویژگی‌هایی که دارد همیشه مورد نظر دشمن قرار داشته است. ما باید به نفوذهای دشمن به خوزستان توجه کنیم و از ساده‌انگاری در این خصوص پرهیز کنیم.

یوسفی در پایان در این خصوص بیان کرد: ظرفیت‌های به خصوص خوزستان از عوامل مهم عقب‌ماندگی آن است، در حالی که دلیل این موضوع کاملاً مبهم است. آینده سیاست امنیت و اقتصاد ایران در خوزستان رقم می‌خورد. علت مشکلات سریالی خوزستان چیست؟ چرا در این خصوص با مماشات برخورد می‌شود؟ من تقاضا دارم که هرچه سریع‌تر به پرداخت به موقع خسارت سیل‌زدگان، تعویق کنکور سراسری به منظور کمک به متقاضیان سیل‌زده، پیگیری لایروبی رودخانه‌های خوزستان، اختصاص اعتبار برای جاده‌های حوزه انتخابیه، اجرای ۲۵ درصد افزایش حقوق مناطق جنگی برای بازنشستگان، اجرای پروژه راه‌آهن اهواز - اصفهان توجه شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها