در گفت‌و‌گو با خبرفوری مطرح شد؛

توصیه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مردم؛ در صورت نیاز دلار بخرید/ شرایط بازار ارز باتوجه به تحولات سیاسی و اقتصادی قابل پیش‌بینی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که در صورت نیاز به خرید ارز و به ویژه دلار اقدام کنند.

توصیه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مردم؛ در صورت نیاز دلار بخرید/ شرایط بازار ارز باتوجه به تحولات سیاسی و اقتصادی قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، بعد از خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان و سوء‌مدیریت‌هایی که در عرصه اقتصادی کشورمان وجود داشت و به زعم برخی از نمایندگان هنوز هم وجود دارد، نوسانات بازار ارز در کشورمان تمامی ندارد، به‌ گونه‌ای که این روند خریداران و فروشندگان بازار ارز را دچار سردرگمی کرده است و البته افزایش نارضایتی آنها را از سیاست‌های اقتصادی دولت در پی داشته است.

بخشی از مردم که با خرید دلار و در واقع سرمایه‌گذاری در حوزه ارز نیازهای روزمره خود را تامین می‌کردند در وضعیت فعلی بعضا با سودهای کلان و‌ بعضا با ضررهای مضاعف از بلاتکلیفی رنج می‌برند و‌ مکررا از دولت و مجلس درخواست دارند که برای مدیریت بازار ارز به فکر راه‌حل جدی باشند.

با کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره دغدغه‌های این روزهای بازار ارز به گفت و گو پرداختیم.

وی در ابتدا با بیان اینکه بازار ارز در وضعیت فعلی حوزه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست، اظهار کرد: ما مکررا به مردم در طی ماه‌های اخیر و با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است تاکید کردیم که از خرید ارز به منظور سرمایه‌گذاری خودداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در وضعیت فعلی کشور و با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین ارز به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد بدون شک اینکه عده‌ای از مردم پس‌انداز چندساله خود را در حوزه ارز و به خصوص خرید دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند روندی اشتباه است که ممکن است پیامدهای ناخوشایندی را برای آنها به دنبال داشته باشد.

دلخوش با بیان اینکه رویکرد بانک مرکزی در کنترل ثبات نرخ ارز و به ویژه دلار در طی چندماه اخیر در کشورمان قابل قبول بوده است، تصریح کرد: در طی چند وقت اخیر ما نوسانات بسیار کمی را در حوزه ارز شاهد بودیم که این روند نشان دهنده این است که دولت و به خصوص بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت ویژه‌ای دارد و اجازه نمی‌دهد که این بازار با نوسانات غیرطبیعی روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: اما نکته مهمی که درباره بازار ارز باید اشاره کنیم که این است که در این حوزه اقتصادی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تحولات منطقه‌ای، تنش‌های سیاسی و‌ تحریم‌ها تاثیرگذار است و ما نمی‌توانیم برای مقابله با این اتفاقات اقدام از پیش تعیین‌کننده‌ای را اتخاذ کنیم و تنها قادر خواهیم بود که این وضعیت را به گونه‌ای کنترل کنیم که اوضاع آشفته‌ای بر بازار ارز حاکم نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کنترل دلالان و نظارت بر عملکرد آنها از دیگر رویکردهای مهمی که بر ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز تاثیر دارد ، تاکید کرد: در این مسیر بدون شک لازم است که دولت و قوه‌قضائیه همکاری تنگاتنگی داشته باشند و با شناسایی و دستگیری دلالانی که در نوسانات ارزی نقش مهمی دارند در جهت مدیریت بازار ارز وارد عمل شوند.

دلخوش گفت: تاکید ما در وضعیت فعلی بازار ارز به مردم این است که از خرید دلار و هر گونه ارزی در صورت عدم نیاز خودداری کنند چرا که شرایط امروز کشور در حوزه ارزی با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و جهان غیرقابل پیش‌بینی است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ملت
    0

    شماها خودتون مافیا و سردمدار تمام معضلات تحریم هستید مشاور وزیر اقتصاد هنوز امریکاست بعد میگید ملت ارزو طلا جمع نکنن چون پولشون بی ارزش تر بشه؟

  • عباس بستانی
    0

    هرچی بدبختی سر این ملت ایران میاد از مجلس بی ارضه ست پس شما صبح تا ظهر چَه کار میکنید؟ بعدش تازه میگی مردم ارز نخرن چند تا آقازاده و بعضی ادمها با پولهای باد آورده مثلا تجارت میکنند نه منو امثال من که واسی ۱۰ میلیون تومان وام از بانک نمیتونم ۵م ت سپرده بذارم که وام بگیرم تا بتونم خونه ی نیمه کارمو تموم کنم تازه اونهم در شهرستان نه طهران .خدا بداد ما برسه کفایت میکنه شما برو خود را باش.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها