ورزش ایران در سراشیبی/ از سقوط والیبال تا فاجعه عنایتی و دوستان/ چرا ورزش ایران رو به افول است؟

نتایج بسیار بد تیم ملی والیبال در رقابت های برزیل و افتضاح تیم ملی امید در هانگژو در کنار نتایج ضعیف تکواندو و دوومیدانی و بوکس باعث نگرانی بسیاری از تحلیلگران و ناظران شده است.

ورزش ایران در سراشیبی/ از سقوط والیبال تا فاجعه عنایتی و دوستان/ چرا ورزش ایران رو به افول است؟

حسین نیازبخش- هنوز مردم در شوک شکست سنگین تیم ملی والیبال از تیم ملی اوکراین هستند. هیچ کس گمان نمی کرد چنین بلایی بر سر تیم ملی والیبال بیاید. وضعیت والیبال را فقط یک کلمه می تواند وصف کند: فاجعه! پس از کسب نتایج بسیار ضعیف در رقابت های لیگ جهانی، شکست سنگین به ژاپن و از دست دادن قهرمانی آسیا در ارومیه و شکست 3 بر یک از آلمان در نخستین بازی از سری مسابقات مقدماتی المپیک 2024 حالا شکست سنگین از اوکراین جنگ زده آخرین ضربه را بر پیکر نیمه جان والیبال ایران وارد کرد.

والیبال یکی از پرافتخارترین ورزش های تیمی ایران است. موفقیت های نسل طلایی والیبال با ولاسکو و کواچ باعث جلب توجه مردم به این ورزش شد. حالا شاهد بسته شدن تور در کوچه ها هستیم. نوجوانان محلات به جای فوتبال ترجیح می دهند والیبال بازی کنند. این اقبال عمومی ناشی از موفقیت های نسل طلایی والیبال و کسب رتبۀ چهارم در لیگ جهانی و رتبۀ ششم در مسابقات جام جهانی والیبال است.

با این حال، قطار نسل طلایی والیبال ایران به ایستگاه پایانی خود رسیده است. نخستین نشانۀ افول این تیم بازی های المپیک 2020 توکیو بود که تیم ملی ایران با هدایت ولادمیر آلکنو، یکی از بزرگترین مربیان والیبال از گروهش حذف شد و وداعی زودهنگام با توکیو داشت. بعد از این مسابقات، سعید معروف، نابغۀ والیبال از تیم ملی خداحافظی کرد و بعد از او نیز آرام آرام سایر بازیکنان مهم همچون امیر غفور کنار رفتند.

تیم ملی ایران خیلی زود با نسلی جدید و یک مربی ایرانی بازگشت. نسل جدید ایران که سابقۀ قهرمانی در ردۀ جوانان را داشت، بسیاری را امیدوار به کسب عنوان های جهانی کرد. مربی جدید تیم ملی هم بهروز عطایی بود که خود، پیش از این، هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده داشت. نخستین رقابت جدی  تیم ملی ایران در مسابقات لیگ جهانی 2022 بود. در آن مسابقات ایران توانست با درخشش پدیده ای به نام امین اسماعیل نژاد به مقام هفتمی این رقابت ها برسد اما این درخشش خیلی زود به خاموشی گرایید. ایران در مسابقات لیگ جهانی سال بعد عملکردی ناامید کننده داشت و این عملکرد بد تا زمان حاضر، یعنی رقابت های مقدماتی المپیک هم ادامه دارد.

ورزش ایران وارد سراشیبی/ از عملکرد بد تکواندو و بوکس در هانگژو تا فاجعۀ فوتبال

والیبال 2

البته نباید فراموش کرد که حال کلی ورزش ایران این روزها خوب نیست و اختصاص به والیبال ندارد. کاروان ایران در هانگژو تا کنون نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و اگرچه هنوز مسابقات کشتی و کاراته و وزنه برداری که معمولا مدال های زیادی برای ایران می آورند، مانده اما بر اساس تحلیل ها، حتی اگر ایران بتواند در این رشته ها نتیجۀ خوبی بگیرد، باز بعید است بتواند رتبۀ خوب خود در سه دورۀ اخیر بازی های آسیایی را تکرار کند و چهارم تا ششم شود.

در المپیک آسیایی مشخص شد که وضعیت ایران در برخی رشته ها به شدت وخیم است و تیم ملی در برخی ورزش ها افت شدیدی داشته است. شمشیربازی که زمانی امید ایران برای کسب مدال المپیک بود، ناامید کننده ظاهر شد. بوکسورها نتایج ضعیفی گرفتند و دوومیدانی و تکواندو و تیراندازی هم نتوانستند رضایت بخش عمل کنند. وضعیت فوتبال هم که از همه بدتر بود. تیم ملی امید در طول کمتر از یک ماه دو فرصت حیاتی را به بدترین شکل ممکن از دست داد. تیم رضا عنایتی هم وداعی زود از مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس داشت و هم به شکلی عجیب و ناباورانه از هنگ کنگ شکست خورد و در دور یک چهارم نهایی با مسابقات آسیایی هانگژو خداحافظی کرد.

به جز تیم ملی فوتبال، هندبال هم نتوانست نتیجۀ خوبی کسب کند و بعد از شکست از کره جنوبی، از مسابقات هانگژو حذف شد. بسکتبال هم اگرچه هنوز شانس زیادی برای حضور در فینال بازی ها دارد اما مشخص نیست بتواند از پس چین، مهم ترین رقیبش در آسیا برآید. نباید فراموش کرد که شاگردان هاکان دمیر در مسابقات جهانی بسکتبال نتایج بسیار بدی گرفتند و تمام بازی های خود را به رقبا باختند. در میان شکست های تیم ملی بسکتبال شکست از تیم ملی ساحل عاج و لبنان بیش از همه ناراحت کننده بود و نشان داد تیم ملی بسکتبال نیز وارد دوران افول خود شده است.

اگرچه در حال حاضر امید بسیاری از ورزش دوستان به کشتی است اما نباید فراموش کرد که سطح کشتی ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است و تیم ملی ایران حدود یک ماه قبل نتوانست نتایج خوبی در مسابقات جهانی صربستان کسب کند. تیم ملی آزاد و فرنگی فقط یک طلا به دست آوردند و نتوانستند به قهرمانی برسند که این امر باعث انتقاداتی به عملکرد فدراسیون و کادر فنی شد.

این ها همه نشان می دهند که وضعیت عمومی ورزش قهرمانی ایران خوب نیست و کشور ما بعد از چند سال موفقیت حالا در سراشیبی افول قرار گرفته است.

علت افول ورزش ایران چیست؟

والیبال 3

اما علت افول ورزش ایران چیست؟ عدم اختصاص بودجه، دخالت دولت در عملکرد فدراسیون ها، عدم نظارت دقیق بر هیات های استانی و فدراسیون ها، بی توجهی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به ورزش های قهرمانی، تغییرات پیاپی در وزارت ورزش و استعفای وزیر و اداره شدن چندماهۀ این وزارت خانه به دست سرپرست، عدم تمرکز فدراسیون ها بر ورزش پایه و شکل دادن به تیم های نوجوانان و جوانان، عدم ارتباط وزارت ورزش با آموزش و پرورش جهت پیدا کردن استعدادها، عدم ارسال تیم های ملی به اردوهای خارجی و انجام بازی های تدارکاتی، عدم برنامه ریزی بلندمدت و ترسیم چشم انداز توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حتی فدراسیون ها و ... همه و همه از جمله علل اصلی افول و افت ورزش ایران هستند.

البته هنوز بازی های هانگژو تمام نشده و برای قضاوت در مورد عملکرد کلی ورزش ایران در سال 2023 و 2022 باید منتظر خاموش شدن مشعل المپیک و نتیجۀ نهایی کاروان ایران باشیم اما شکی نیست که حال عمومی ورزش ایران خوب نیست و حتی اگر ایران بتواند رتبۀ پنجم و ششم خود در سال های گذشته را تکرار کند باز می توان گفت مشکلات ساختاری زیادی در خود دارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • ناشناس
    1

    چون مسولان و دست اندرکاران بی لیاقت و بیکفایت در راس ورزش مملکت هستن،الان آقای سجادی کجاس؟!
    وزیر ورزش،رفته گل بچینه؟چرا نمیاد جوابگو باشه؟!

    نظرات شما -
    • .
      1

      تو هر رشته ورزشی یا صنعتی پزشکی و .. یک دنیا یا دوم سوم دنیا رو داریم . اما این نفرات برتر الان کجا هستن .. ! چرا اینارو گذاشتن بیرون از زمین .

    • ناشناس
      0

      اون که عوض شد

    • 3

      1- ترجیح ادمهای کم سواد بی تخصص ولی رانت خوار متملق متظاهر به وفاداری به نظام بر نیروهای متخصص2- نابود کردن نشاط و امید وحق رای و نظر با پادگانی و امنیتی کردن همه سطوح جامعه از مدرسه تا دانشگاه و مترو و ...... به نفع جناحی خاص

    • ناشناس
      0

      دو مطلب یک پول دوم معلم با تجربه نه مربی ولاسکو معلم بود معلم آموزش دهنده است مربی از آموزش شده ها استفاده میکنه اگر ژاپن جلو میره واسه اینه که از لحاظ پایه آمادگی لازم برای پیشرفت رو دارن در تمام قسمتهای زمین از نظر سرویس بهترین سرویسها با کمترین اشتباه در دریافت عالی با کمترین اشتباه و در اسپک عالی با استفاده از تنوع حملات و در ضربات آخر بی نقص و در پاس دادن هم پاسور عالی با دقت بالا وقتی اینا رو کنار هم میذاری متوجه اختلاف فاحش در دوتیم میشیم چرا که ما به لحاظ پاس و دریافت و تنوع حملات بسیار ضعیفیم و نیاز به آموزش فراوان داریم

    • ناشناس
      5

      اولیت همشون سیاست شکست خورده ای هست ک دودش ب زندگی و کار و ورزشو همه مسایل مردم رفت..بی لیاقت ترین هستند

    • ناشناس
      1

      همش به دلیل پولهای کثیفی ست که در لیگ فوتبال ایران خرج میشه و به رشته های دیگه هیچ چیز نمیرسه؛دلال ها و فوتبالیست های بدون افتخار واقعاپدر ورزش ایران رو درآوردندوپولدارهای مولتی میلیاردهستند.

    • ناشناس
      0

      جمع کنید
      ابن همه افتخارات ورزشی با همین مدیرهای این نظام بوده

  • ناشناس
    2

    چون آنهایی که اصلا ورزش نمی دانند رئیس شده اند .انهایی که ورزش بلدند خالص سازی شده اند

  • خ
    2

    ما خودمون هم رو به افولیم

  • علی
    2

    اگر خوب دقت کنید در همه بخش ها همین طور شدیم منتها در بقیه بخش ها یک عده هستن آمار سازی کنند و به مردم بگن همه چی خوبه در حالی که نیست ولی در ورزش نمیشه چون نتایج رو همه از تلویزیون می تونن دنبال کنن ونمیشه دروغ گفت که البته اگر. کلا اینترنت جمع بشه و مردم هیچ اطلاعی از دنیای بیرون نداشته باشن در مورد اون هم میشه آمار سازی و خبر دروغ داد

  • ناشناس
    3

    وقتی متخصص رو گذاشتیم بیرون . دیگه چ توقع داریم ؟ در ورزش ب چشم اومد . جاهای دیگه چی !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این برای دوبار نوشته می‌شود جناب خبر فوری!
      جهت اطلاع شما و این سایت
      یکی از افرادی که باعث پیشرفت والیبال شد همین داور زنی بود یا فوتبال المپیک هم خیلی وقته همین وضع هست و چیز تازه ای نیست

    • 1

      گاندی میگه:
      هرگاه ارزشها عوض میشوند عوضیها باارزش میشوند

  • تتر
    1

    کدام استعداد یابی کدام پشتوانه سازی ورزش ایران همیشه با تک ستاره ها چهره شده همیشه هم به این تک ستاره ها بها داده و ریالی برای دیگران هزینه نکرده همین تک ستاره ها را تا سن ۴۰سال تو راس رشته های ورزشی نگه داشته با پیر شدن اینها عرصه برای دیگران خالی شده مثل حدادی بسکتبال مثل حدادی پرتاب دیسک و....

  • ناشناس
    4

    دقیقاً چه چیزی در این مملکت در حال سقوط و افول نیست؟ ارزش پول ملی؟ کرامت انسانی؟ سطح فرهنگ و سواد جامعه؟ استاندارد زندگی ایرانیان؟ کیفیت خودرو؟ چی؟

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      3

      احسنت

    • 1

      فکر نمیکنی باعثش خودمونیم؟ این سرنوشتو خودمون انتخاب کردیم خودمون هم نشستیم تماشاش میکنیم

  • ناشناس
    3

    شکست های سنگین‌تری داریم که برای مردم عادی شده ، شکست جوانان در مقابل از دواج ، شکست جوانان در مقابل خرید اقلام ابتدایی زندگی ، شکست مردم در مقابل خرید مسکن ، شکست مستأجران در مقابل اجاره مسکن ، شکست مردم در مقابل سبد غذایی ، مرغ و گوشت و لبنیات و پوشاک ، شکست مردم در مقابل خودروسازان ، شکست مردم در مقابل دولت و مجلس،

  • ناشناس
    3

    چرا ورزش رو به افول نباشه؟؟؟!!!
    شما یه جای سالم تو این مملکت پیدا کن انوقت انتظار شکوفایی در ورزش داشته باش
    صنایع فرسوده،دریاچه ها خشک،راه ها و زیر ساختهای ارتباطی قدیمی و داغون،هوا آلوده،تابستان برق نیست و زمستان گازبحران پیری جمعیت،معضل مهاجرت نخبه ها به خارج و ورود بی ضابطه افغان ها به کشور،کشاورزی سنتی و آب بر،فساد اداری و اقتصادی،بی ارزشترین پول دنیا،منزوی بودن در جهان و نداشتن شریک استراتژیک،یک دل نبودن حاکمیت و ملت،....

    نظرات شما -
    • 0

      حیف دو تا مشئول ثبت نظرات تو خبر فوری وجود داره که یکی نظرات طیف مذهبی رو انتشار می ده یکی نه
      و با این کارش طیف مذهبی رو از جواب دادن به شما غرب زده ها منصرف می کنه
      والا جواب تک تک شما رو فقط من یکی می دادم

  • وحید
    3

    نه اینکه تو بقیه مسائل پیشرفت کردیم .ورزش هم یک صنعت هست که دانش روز میخاد که خوشبختانه مسولین کشور از این دانش بی بهره ان فقط تو اختلاس اولیم

    نظرات شما -
    • علی
      1

      قطعاً پیشرفت داشتیم و داریم و خواهیم داشت

  • علی
    5

    عاقبت کشوری که به جای برنامه ومدیریت.با شعار و توهمات اداره بشه همینه

  • ناشناس
    3

    صدها میلیارد دلار در جاهای دیگر خرج می شود .
    ورزش چیه !! ؟؟ چه اهمیتی برای حاکمان دلرد!!!؟؟؟؟

  • لبافی نژاد
    6

    کوبیده سیخی هشتاد هزار تومان و صف ملت جلوی گلپایگانی بهتر از این نمیشه

  • م.ر
    4

    چون نخبه های تمام رشته ها را خانه نشین کردید و گسست تجربه ایجاد کردند و ای مدیریت ورزشی جدا از مدیریت کشور و نظام نیست .. دادکان ها و استادان و تجربه داران تمام اصناف و رشته های مدیریتی را کنار گذاشتید مانند تسویه حساب با استادان با تجربه و کارکشته ،دوقطبی ساز و خالص سازی دو حربه جدید برای فرار از جمهوری اسلامی بودن نظام جمهوری یعنی تمام سلایق با هر دین و آیینی چرا پس اتقلاب کردید ...

  • علی امینی
    2

    ژن خای خوب چند ساله دارن میرن تا ۲۰سال اینده هیچ ورزشکاری در ایران نخواهیم داشت

  • حمید
    3

    ورزش هزینه میخاد که نمیشه
    ورزش روحیه شاد میخاد که نیست
    ورزش امید به اینده میخاد که نیست
    اما
    ورزش مدیران سیاسی!!!! نمیخاد که هست، الی ماشالله
    مملکت در دست مهاجرین پاکستانی و عراقی و افغانی اشغال شده

  • مردم
    3

    ورزش و دستاورد ورزشی هم بخشی از کل نظام هست
    همین نتایج ورزشی رو به تمام عرصه های مدیریت حکومت بسط بدید

    نظرات شما -
    • Ali
      4

      آقا جان چرا مغلطه می کنی چه ربطی داشت
      الان در نانو پیشرفت کردیم عامل کیه
      در حوزه نظامی پیشرفت کردیم عامل کیه؟

  • ناشناس
    3

    چون وزارت و فدراسیونها به ورزشکاران القا میکنند شما ورزشکار امت اسلامی هستید نه ملت ایران.
    در حالیکه ورزشکار در میدان رقابت باید متمرکز باشد ولی دایما در فکر اینکه مبادا خطایی بکند که عذاب اخروی را در همین دنیا بر او تحمیل میکنند.

  • 3

    ۱.سیاسی کاری در ورزش: عدم رقابت با اسراییل
    ۲. سرود نامناسب در مسابقات تیمی(استفاده از سرود سر زد از به جای ای ایران ای مرز پرگهر) سرود ای ایران ای مرز پر گهر حماسی و پهلوانی هست و مناسب رقابت هست
    ۳. دخالت گزینشهای سیاسی و عقیدتی و تحمیل دینی و شرعی به ورزشکاران.

    نظرات شما -
    • Ali
      3

      چرا مغلطه می کنی آخه
      یعنی میگی سرود ملی رو نخونند
      الان که توی غرب میگن نباید روس ها بازی کنند چی راجب آن نظری ندارید
      دست از مغلطه گویی بردارید

  • ناشناس
    2

    علت تمام مشکلات کشور سیاست بازی و دسته بندی مردم به خودی و غیر خودیست خدا لعنت کند باعث و بانی این وضع را

  • ناشناس
    2

    چون تمام ورزش مملکت سیاسی شده از رئیس فدراسیون کشتی بگیر تا رئیس فدراسیون فوتبال که بعد از این همه گندی که در قضیه ویلموتس زد دوباره شده رئیس فدراسیون

  • ناشناس
    3

    سلام چون قدر ورزشکارامون رو نمیدیم به اونها روحیه لازم رو نمیدیم براشون کارهای تکنیکی و تاکتیکی و انالیز تیمها را درست انجام نمیدیم برعکس خارجیها و این تو کشتی کاملا ثابت شد انشاا.. مسئولین ورزشی بروند و بازیکنان رفته رو دوباره جذب کنند ایشاا...

  • ناشناس
    2

    وضعیت ورزش کشور سمبل وضعیت کلی کشور هست

  • ناشناس
    3

    میشه بفرمایید چه چیزی در حال رشد رشد است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بدبختی وسیه روزی مردم

    • Ali
      5

      در خیلی چیزا
      برای نمونه در نانو چهارم دنیاییم اگر خبر فوری رو دنبال کرده باشی فردی که چند سال پیش اومده بود ایران می گفت رتبه ایران در نانو هفتم جهانه الان شده چهارم جهان
      الان پهپاد های شما زبان زد جهانه
      الان ناو شما کهکل دنیا رو دور زد مقامات استرالیا گفتند ما ده سال دیگه اینجایی که ایران هست می رسیم این حرفا چیه که هی یه عده می زنند که ما کلاً در حال پسرفت هستیم؟

  • ناشناس
    3

    جوانان مردم به راه راست هدایت شدندخودمن یک ورزشکارحرفه ای بودم که فهمیدم سرمون کلاه رفت ازدرس کاروزندگی عقب افتادم وقتی به جوانان هم سن وسال خودم نگاه میکنم که مجذوب شهرت ومدال ..نشده انددرس خوندندتجارت کردنندازدواج وفرزندآوری ..امامن باآسیب دیدگی که یک عمرمهمانم هست با۳۵سال عمربدون تجارت وکارومدرک دانشگاهی...فقط چندتامدال حکم قهرمانی به دردنخورواسم مونده که هیچی نمیشه

  • ناشناس
    9

    کنترل جمعیت جوانان متولد دهه۷۰ و۸۰کم کرده وضعیت اقتصادی انگیزه تجارت وکاربیشترکرده انگیزه تحصیل خانوادههاکه جوانان به سمت درس میکشونند...دیگه جوانان مثل گذشته به ورزش فکرنمیکنند

  • ناشناس
    2

    نتایج اسلامی سازی و خالص سازی که فعلا نتایجش در ورزش زده بیرون

  • ناشناس
    2

    هواپیما که سقوط کند همه با او سقوط می کنند،وضع بد کشور ویران را نمی بینید؟

  • ناشناس
    1

    ایران یا ورزش ایران

  • بهرام
    2

    نگارنده محترم واقعا نمی دانید چرا رو به افول هست؟
    از ماجرای دیشب اصفهان از ویرانه آزادی از فدراسیون کشتی و آشتی کنان نکونام و خطیر در سفره خانه ...از کجاش بگیم ...وقتی جای دادکان ها تاج بیاد ...وقتی جای پورحیدری منصوریان بیادوقتی جای ولاسکو عطایی بشینه وقتی کی‌روش بره جایگزینش قلعه نویی بشه..وقتی جای کریم باقری علی دایی خادم در ورزش نیست ...وقتی ایدولوژی جای علم و فناوری روز ورزش رو می گیره ...وقتی ساخت موکب و گنبد و بارو از ورزشگاه محل تخلیه هیجان جوانان ارج تر است ...شما یک لیست از ورزشکاران مهاجر تهیه کن ببین چراورزش رو به افول است

  • ناشناس
    5

    رشته های ورزشی خیلی هستند/ شما فقط فوتبال و والیبال و هندبال را می شناسی

    نظرات شما -
    • حسن علی منصور
      1

      بقیه ورزش ها خوب نتیجه گرفتند؟ بوکس و شمشیربازی و دو میدانی خوب بودن؟

  • محسن
    2

    تو بازی‌های ۲۰۱۰...چهارم شدیم...۲۰۱۴ پنجم شدیم...۲۰۱۸ ششم...ایندفه در بهترین حالت هشتم...کاملا پسرفت کردیم...مث سایر بخش های کشور

  • ناشناس
    2

    چرا!!!!! در چه موردی افول نکردیم که در ورزش نکنیم؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه چیمون به همه چیمون میاد ما مردم خودمون برای خودمون بد خواستیم تحمل پیشرفت و بزرگی رو نداشتیم که افول نصیبمون شده

  • ناشناس
    1

    بخاطر اینه که وزارت ورزش راه انداختن

  • معلم
    4

    چه چیزی درایران وضعیت خوبی دارد که یکی نیز ورزش باشد.همه چیز درایران ابزار دست یک عده ای بیسواد وبی تجربه است که فقط دنبال خواسته های احساسی وافراطی خودهستندوهرجا که بوی کباب می آید تلاش برای رسیدن به آنجا وتصاحب آن را دارند.وقتی درکاری عاقل ونخبه وکاردان نباشد بجز ویرانی هیچ افقی دیده نمی شود.

  • ناشناس
    2

    علت نام و تمام همه مصیبت ها از ورزش گرفته تا آموزش و درمان و اقتصاد سهمیه ای ها و استخدام و بکارگیری افراد مدرک دار فاقد بار و توان علمی و ظاهر ساز مثل دبیر و کردان و ..‌

  • ممد
    1

    وقتی به مردم پشت کنی تو هر زمینه ای شکست میخوری. هوادار و طرفدارت تو استادیوم ها مردم کشورت هستن هیچ کس دیگه ای برات تره خورد نمیکنه

  • ناشناس
    2

    متاسفانه کسی اون بالاها گوشش بدهکار این حرف ها و کامنت ها نیست!!!اگر حرفی یا انتقادی بکنی میگن گول فضای مجازی را خوردی! میگن معاندی! میگن عامل صهیونیستی! میگن از اون ور آبی ها پول گرفتی! میگن نوه جرج سوروسی! میگن میخواهی براندازی کنی! و .... اصلاً معلوم نیست توی این مملکت کی رئیسه؟ کی مرئوسه؟ مرز بین وطن پرستی وطن فروشی مبهم است!!!!! اما تا کی؟! تا فروپاشی و انحطاط کامل؟ کی باید از خودمون بپرسیم چکار کردیم برای این مملکت؟ افغانی ها آنقدر زیاد و رها شده میان توی مملکت! تا چند وقت دیکه به محله هل کرج باید یگیم حومه کابل! خلاصه این قصه سر دراز دارد

  • رحمان
    1

    کامنت ها را که نگاه کردم دیدم تمام گفتنی ها را هم میهنان گرامی گفتن ، فقط یه چیزی هم من اضافه کنم ، هدف دشمنان ایران همین بود که میهن ما را نابود کنن و به هدفشان رسیدن

  • مهدی
    1

    خیلی واضحه ، وقتی عده ای از باخت ایران خوشحال میشن و حتی بعضی ورزشکاران به عمد میربازندکه مثلاً اعلام مخالفت کرده باشند و عده ای رسانه و خبرنگار هم پول میگیرن برای سیاه نمایی ، همین میشه خب ، خیلی جای تعجب ندارد ، و همه هم اینو می‌دونن و براشونم مهم نیست کی چیکار می‌کنه هر کس عاقل باشه لگد به موفقیت خودش نمیزنه ولی قطعا دشمنی با کشورخودت ،به هر قیمتی که بهت داده باشند ، موفقیت نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها