مصاحبه انگلیسی عجیب ۲ زن ایرانی در قطر که سوژه شد/ ویدئو

انتشار ویدئوهایی از مصاحبه عجیب دو هوادار زن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

مصاحبه انگلیسی عجیب ۲ زن ایرانی در قطر که سوژه شد/ ویدئو

در روزهای گذشته ویدئویی از مصاحبه ی یک زن ایرانی هوادار تیم ملی فوتبال کشورمان با خبرنگاری خارجی در قطر منتشر شد که در شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

این زن در مصاحبه ی خود می گوید در ایران آزادی وجود دارد و زنان و مردان از برابری کامل برخوردارند. در میانه ی صحبت های زن یکباره مردی از خارج کادر او را متهم به دروغگویی می کند. زن با خنده انکار می کند و سپس می گوید این افراد قصد ایجاد تفرقه میان ایرانی ها را دارند و در جبهه ی آمریکا و اسرائیل هستند.

کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص به عدم تسلط این زن به زبان انگلیسی و تلاش وی برای پاسخ دادن به زبان بیگانه واکنش نشان داده‌ اند.

پس از انتشار این ویدئو برخی کاربران مدعی شدند این زن فرح عبدی نام دارد و معاون مدیر کل وزارت ارشاد در بخش رسانه های خارجی است، ادعایی که تأیید نشده است.

حالا ویدئوی دیگری منتشر شده که نشان می دهد پس از تلاش های نافرجام او برای مصاحبه به زبان انگلیسی، زن ایرانی دیگری هم به کمکش آمده بود اما او هم به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی، جملات بی معنایی را به زبان آورده بود.

انگلیسی صحبت کردن این زن هم واکنش کاربران را به دنبال داشته است، به خصوص جایی که کلمه ی solve (به معنای حل کردن) را به اشتباه «اسلاو» تلفظ می کند.

برخی کاربران نیز مدعی شده اند این زن سارا مسعودی، دارای دکترای رسانه و از مدیران خبرگزاری فارس است. این ادعا نیز تأیید نشده است.

در روزهای گذشته انتقادات زیادی در خصوص افراد اعزام شده به قطر مطرح شد، چرا که در حالی که از اعزام خبرنگاران ورزشی خودداری شده، شاهد حضور قابل توجه برخی چهره های اصولگرا و دولتی و مجریان صدا و سیما در جام جهانی هستیم که ارتباطی با ورزش و فوتبال ندارند. وزارت ورزش هنوز درباره ی اینکه این افراد با چه هزینه‌ ای برای تماشای جام جهانی قطر فرستاده شده‌ اند، پاسخی ارائه نکرده است.

مصطفی وثوق‌ کیا از اصولگرایان فعال در حوزه فرهنگ، امیرحسین ثابتی مجری برنامه تلویزیونی «جهان‌ آرا»، محمدرضا شهبازی مجری برنامه تلویزیونی «پاورقی»، مهدی خانعلی‌ زاده مجری برنامه تلویزیونی سیاسی «بدون توقف»، حسین دارابی کارگردان اصولگرا، دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری در دوره زاکانی، علی رجبی مجری و برنامه‌ ساز سیاسی و … از جمله چهره‌ هایی هستند که به عنوان خبرنگار به قطر رفته‌ اند، در حالی که هیچ یک خبرنگار ورزشی نیستند.

بهروز عزیزی، فعال توییتری در انتقاد به اعزام چهره های غیر ورزشی به جام جهانی قطر نوشت:

افرادی مثل وحید ایمانی، دانیال معمار، علی رجبی، محمد نسیمی و عده دیگری از چهره های رسانه ای روانه جام جهانی قطر شده اند. سفری که تا آخر بازی سوم تیم ملی حدود ۴ هزار دلار هزینه خواهد داشت. این مطالبه وجود دارد که اسپانسر اعزام این افراد مشخص شود. البته اگر شخصی رفتن دمشون گرم.

 

امیرحسین ثابتی و محمدرضا شهبازی، مجریان صدا و سیما در جام جهانی قطر

مصطفی داننده نیز در مطلبی انتقادی در وبسایت خبری عصر ایران درباره ی سفر هیأت ۱۰۰ نفره ی ایرانی به قطر نوشت:

سینا کلهر معاون وزیر ورزش در توییتی به حضور اهالی رسانه در قطر اشاره کرد و نوشت:« ۱۰۰ خبرنگار، عکاس و مستند ساز با پیشنهاد وزارت ارشاد، فدراسیون فوتبال و حمایت وزارت ورزش، به قطر سفر کرده‌اند.

بسیاری از این خبرنگارها بر اساس تصاویری که در فضای مجازی از خود منتشر می‌کنند، هیچ ارتباطی با فوتبال ندارند.

تصمیمی است که گرفته شده و سردبیر، مجری و خبرنگار در قطر در حال تماشا و تشویق تیم ملی هستند اما در مورد این حضور چند نکته وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنم.

اول: دو وزارت‌خانه ارشاد و ورزش و البته فدراسیون فوتبال، باید اسامی این افراد را منتشر کنند. نام هر ۱۰۰ نفر، نوع فعالیت‌شان و رسانه‌ای که در آن حضور دارند، به صورت شفاف به مردم اعلام شود.

دوم: بعد از انتشار اسامی، دوستان لطف کنند و بگویند هزینه حضور گسترده این افراد در کشور دوست و همسایه چقدر شده است؟ بالاخره با قیمت امروز دلار و هزینه سنگین حضور در قطر باید مبلغ قابل توجهی خرج این سفر شده باشد. حالا دولت شعار شفاف بودن می‌دهد، روشن شدن زوایای سفر ۱۰۰ رسانه‌ای به قطر می‌تواند کمک بزرگی به قوه مجریه برای تحقق شعارش باشد.

سوم: در این نوع مسابقات، حضور اهالی رسانه به ویژه آنهایی که حوزه تخصصی‌شان فوتبال است، واجب است. آنها به وظیفه خود که خبررسانی از تیم ملی، حواشی و پوشش کنفرانس‌های خبری می‌پردازند. یک حضور حرفه‌ای که پازل جام جهانی را تکمیل می‌کند.

چهارم: حضور خیل مستندسازان و خبرنگاران غریب با حوزه ورزش، سوالی است که باید به آن جواب داده شود و باید دید آیا دیگر کشورهای حاضر در جام جهانی هم مستندسازان و سردبیران روزنامه‌های اجتماعی و سیاسی خود را راهی قطر کرده‌اند یا نه؟ گویا قرار است ایران، شاهنامه‌ای از قطر بسراید که این همه روایت‌گرا به کشور همسایه گسیل کرده است.

پنجم: بعد از جام جهانی، باید شاهد دستاوردهای این اهالی رسانه از قطر باشیم. سفر با پول مردم، حتما باید دستاوردی داشته باشد. اشتباه نگیرید منظورم نوشتن یک یادداشت و سرمقاله در روزنامه بعد از برگشت از دوحه با چمدان‌های سوغاتی نیست. منظور تاثیر فرهنگی جام جهانی بر مردم ایران است انتقال تجربیات یک کشور کوچک از نظر جغرافیایی که میزبان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بعد از المپیک است.

۱۰۰ نفر عدد قابل توجهی است. ما بعد از جام جهانی باید زیر رگبار اطلاعات این افراد از جام جهانی باشیم. تقریبا می‌شود سال بعد از با مستندهای ساخته شده از جام جهانی سرکرد.

ششم: اگر این افراد بعد از پایان مسابقات ایران در قطر به ایران برگشتند، و هیچ خبری از آنها نشد، بدانند که در برابر مردم مسئول هستند چون با پول آنها به این سفر رفته‌اند. مگر اینکه نهادهای مربوط بگویند این سفر با هزینه اسپانسری خاص انجام شده که آن بحث دیگری است.

این نکته را عرض کردم چون بسیاری از این افراد در روزهای گذشته نگران پولی بودن که در این سال‌ها برای رشد مهران مدیری و علی کریمی هزینه شده است.

هفتم: فعلا که دوستان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و از قطر بی‌فیلتر پست می‌گذارند تا مردم بعد از روشن کردن فیلتر شکن آنها را بخوانند.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • ناشناس
    111

    این مطالب که اینجا مطرح شد خیلی خاله زنک بود ارزش خوندن نداشت
    کی چی گفته،،، کی چی نگفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خیلی اونجا داره بهت خوش میگذره؟!!!

    • ناشناس
      1

      دارن میگن نوکر میفرستید لااقل کسی را بفرستید که دو زار بیارزه !

    • مفت خور
      1

      این همه خارج مفتی میرن از بیت المال ولی همشون انگلیسی در حد بچه های ابتدایی بلد نیستند

  • ناشناس
    1

    از ماست که بر ماست!

  • ناشناس
    10

    نوش جونشون منم جیره خور بودم الان داشتم اون وسط کیف میکردم و از بچه های تیم میلی فوتمال دفاع میکردم بزرگ ترین رانت ده حکومت است و بزرگترین رانت خوار جیره خوارانش و بزرگترین مدعی مبارزه با رانت هم همینا هستن

  • ناشناس
    2

    توقوطی لپ لپ بوده

  • ناشناس
    1

    عده ای گفته اند اینها با کدام پول رفته اند!خب تا وقتی به یک سمت غش کنید و موی دماغ کسی نشوید مهم نیست این پولها از کجا آمده و حتی خودشان هزینه را متقبل می شوند به شرطی که در مسیر آنها شنا کنید!ولی اگر بخواهید انتقادی یا اعتراضی کنید باید جوابگو باشید.

  • حرام خواری که شاخ و دم ندارد!
    3

    این جماعت به تنها چیزی که اعتقاد ندارند مال مردم خوری و حق الناس هستش چون قانون و شرع رو به نفع خودشون تفسیر می کنند لابد در این فقره هم می گویند کار فرهنگی برای حفظ نظام !!!
    ولی بدانند که اندازه ی سر سوزن مردم راضی نیستند به ولله قسم !!! گرچه بعید می دانیم به خدا و آخرت هم باور داشته باشند !!!

  • ناشناس
    0

    کاشکی واقعیت داشت ماجرای پینوکیو هر کی دروغ می گفت در لحظه مشخص می شد

  • ناشناس
    16

    جبهه امریکا و اسرائیل چقدر فعاله ، حداقل زبان انگلیسی رو تقویت کن که مسلط در مورد این جبهه های فعال و تساوی و برابری حقوق زنان و مردان و ... صحبت کنی با رسانه ها ، کاشکی نوجوانان و جوانان رو می فرستادی که هم تیم رو تشویق کنن هم دلبسته ی کشورشون بشن هم خیلی هاشون به زبان مسلط هستن

  • ناشناس
    2

    یک I can Not Speak English می گفتی و خودت را راحت می کردی.

  • دنیای‌عوضی
    0

    ‌اگر‌یه‌کمی‌‌خاکشیر‌‌‌یخ‌‌مال‌‌وتخم‌شربتی‌و
    ینجه‌‌کوهی‌‌میل‌‌کنند‌تسلط‌کامل‌به‌زبانهای
    خارجه‌‌پیدا‌میکنند

  • تلخک
    0

    دولت محرومین یه عده محروم رو فرستاده برای عشق و حال این کجاش بده

  • یه ایلامی
    2

    حرامه با پول ملت ایران رفتین

  • ناشناس
    1

    وقتی در حد ساده و پایه ای هم انگلیسی بلد نیستین، غلط میکنین از مرز خارج میشین

  • 1

    حرف های صد تا یک غاز.

  • ناشناس
    4

    خاله زنگ؟ازطرفداران دولت کم سواد چه انتظار داری

  • آریا
    0

    خدایاتوکجایی؟
    میدونم ....میشنوی.میبینی.وانتظارداری خودم سرنوشت خودم روتغییربدم ولی خدایاسخته
    بخودت قسم سخته
    کمکم کن
    خدایامیبینی به اسم دینت چ خبرءاینطرف
    خدایاظلم روریشه کن کن

    نظرات شما -
    • 2

      🤣😂

  • ناشناس
    0

    آدمهای خودشان را فرستادن اونجا با پول مفت و حق مردم اگزرراست میکن بزارن حقوق بشر به ایران بیاد اینها آدمهای خودشان هستند مردم هم می انند که اینها آدمهای خودشان هستند پول گرفتن تا این حرفها را بزنند پول مفت حق مردم فقر زده ایران را گرفتند مردم فقر زده زجر کشیده ایران

  • خخخ
    0

    اینا هر کدوم کلی خوش خدمتی کردن و حکومت هم فرستادشون پس اون مجری زنه صورت درازه تو تلوزیون رو چی میگی اول شد مدیر نمی دونم همینجوری داره پله های طرقی رو می جهه خخخ اما این زنه انگلیسیس قشنگ حرف می زد خخخ مخصوصا دومی که فکر می کرد الان تهشه می اسلا پرابلم با تاخیر و سکوت مجدد وی اسلاو پرابلم خخخخخخ

  • مندل
    0

    وقتی ریس جمهور تا پنجم خونده خوب این زنه حکم استادی داره پیشش خخخخخ

  • ناشناس
    23

    میدونی چرا حالت خوب نیست؟چون تو را با خودشون نبرده اند.اگه نگارنده این مقاله را برای سفر به جام جهانی دعوت کرده بودند اینطوری دلخور نمیشد😂

    نظرات شما -
    • من
      1

      خخخ می دونی تو چرا حالت خوبه ؟ چون داری از همین بیت المالی که اینا رو بردن می مکی و الان حقت می دونی اصلا با خودت می گی این مملکت یه بره ای بوده بزرگش کرده و حالا حقته از فراورده هاش بخوری در حالی که اگر بنا بر لیاقت باشه تو و امثالت آخریای صفید

  • ناشناس
    0

    تسلطشان به اقتصاد و سیاست و ... هم درحد همین زبان انگلیسی این دو تاست

  • ناشناس
    0

    چقدر هزینه کردن تو این همه با ول مفت بفرسن اینهارا بکن دشمن همین جاس دشمن اصلی مردم همین جاس یک مشت بی سواد بی فرهنگ دوزد غارتگردروغگ اختلاسکر بی رحم دروغگو همی جاس چه میکنند چه کردن با مملکت حق مردم و سفرهای مردم مریضها دعوا درو ندارن اونوقت چه هزینه میکنند که آدمهاشون بفرس قطر و آدم بخرن بعد میخوان مردم هم صداشون در نیاد احتراز نکنند خدا الهی تیشه به ریشه همتون بزنند یک ملت و یک دنیا از دست همتان راحت شن

  • ناشناس
    21

    حالا هر کی حجاب داشت بی سواد باید باشه یانه حق سفر کردن را ندارن
    بابا شما که ادعای دموکراسی دارید اینه دموکراسی هر چی به ضررتون شد میشه اخ خیلی بی منطقی هست این مدل دیدگاه

    نظرات شما -
    • ارش
      2

      فکر نکن مردم عادی مثله شما مواجب بگیرها میتونن راحت خودشونو به نفهمی بزنن.اصلن فکر نکن...

    • من
      2

      حرف حق سفر نیست حرف اینه با پولی که خرج اینا کردن از همون بنگلادشیا که اونجا گرفتن می گرفتن خیلی بیشتر می تونستن بگیرن تازه اونا انگلیسیشونم خوبه

  • ناشناس
    1

    بدبختی وقتی هست که یک نفر با مدرک دکترا نمی تونه انگلیسی حرف بزنه

  • مریم
    1

    واقعا چطوری دلتون میاد با پول ملت، ملتی که در حسرت خرید خونه، در فکر دادن جهیزیه ، ملتی که آخر برج ندارن اجاره خونه هاشون رو بدن، مردایی که شرمنده زن و بچه شون شدن
    چطوری دلتون میاد، با پول و حق اونایی که هر روز از سطل زباله دنبال غذا هستن، بچه هایی که به حای مدرسه، شیشه ماشین پاک میکنن، زنایی که مجبورن برای سرپناه، تن به هرکاری بدن..
    واقعا چجوری دلتون میاد؟!
    دلم میسوزه از نوشتن این متن و واقعا نمیتونم جلوی اشکم رو بگیرم
    خدارو خوش نمیاد ، وقتی ما حتی نمیتونیم چند متر تو شهر خودمون بخریم و توش زندگی کنیم
    شماها به راحتی برای خودتون و بچه هاتون ، هزینه میکنید
    جواب خدارو چی میخوایین بدین؟!

  • ناشناس
    1

    در گذشته های دور تلویزیون عراق فیلم ها را با زیر نویس انگلیسی پخش می کرد . این باعث شد که دختر 14 ساله به راحتی انگلیسی صحبت کند .

  • ناشناس
    1

    اینها همون بیسوادهایی هستن که از صدقه سر جمهوری اسلامی به یه نون و نوایی رسیدن

  • رسول
    2

    میگه برابری چه خنده دار حالا تو کشور خودت میتونی انقدر ازاد و راحت بری ورزشگاه فوتبال ببینی

  • ناشناس
    1

    مفت خورای جیره خوار

  • ناشناس
    1

    بی سوادها بدبخت چقدر پول گرفتین برید این دروغها رو بگید مردم و دنیا شماها را خوب ناختن

  • ناشناس
    0

    حداقل بیاید بخاطر اینکه ما از دیدن این فیلم ها خجالت نکشیم افرادی رو که به خارج مرزها برای هر برنامه ای که می فرستید الان تو دولت باشه سطح جامعه باشه فرقی نمی کنه کلاس های زبان برن زبان انگلیسی شون رو به روز کنن و .....که اگر ازشون سوالی پرسیدن یه جورایی حرف بزنن مسلط و سخنانشون رو جا بزنن که در جا باور کنن

  • حمیدرضا
    0

    بلاخره باید چهار نفر باشند که گلوشون پاره کنند.....!!!

  • جواد
    0

    IT IS A WINDOW

  • ایران سربلند
    0

    من که نه این خانم رو می شناسم، نه از ظاهرش خوشم اومد و نه حرف زدنش ( چه فارسی چه انگلیسی) درست درمون بود. کلا آبروی ایران و ایرانی رو می برند ( نه بخاطر حجابش)
    ولی فقط به نظر دهنده ها میخوام یه چیزی بگم؛
    مراقب باشیم از حرصمون از لجمون از نداریمون از بیسوادیمون از بی کفایتی خودمون از ... دچار تهمت زدن و دروغ گفتن و ترور شخصیت کردن و ... افراد نشیم.
    البته اگر به معاد و روز حساب و کتاب اعتقاد داریم.

  • خخخ
    0

    اسلو نشد پرابلمت که خخخخ وی اسلو پرابلم فک کنم یعنی ما این مشکلو می برین اسلواکی

  • ناشناس
    0

    دمش گرم کلی روحیم شاد شد😂

  • ناشناس
    1

    بلد نیستی حرف نزن دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها