نخستین واکنش‌ها به فیلم افتتاحیه‌/ یک کمدی با بازی لئا سدو، در زمینه‌ی هوش مصنوعی

هفتادوهفتمین فستیوال فیلم کن، امروز با نمایش فیلم The Second Act/ Le Deuxième acte/ پرده‌ی دوم آغاز شد.

نخستین واکنش‌ها به فیلم افتتاحیه‌/ یک کمدی با بازی لئا سدو، در زمینه‌ی هوش مصنوعی

این فیلم توسط کوئنتان دوپیو، فیلم‌ساز پنجاه‌ساله‌ی فرانسوی، نوشته، فیلم‌برداری، تدوین و کارگردانی شده است‌. در این فیلم کمدی ۸۰ دقیقه‌‌ای بازیگرانی چون لئا سیدو، ونسان لندون، رافائل کنر و لوئی گرل حضور دارند. 

و حالا در سرویس سینمای‌جهان کافه‌سینما، به مانند همیشه مجموعه‌ای از اولین نظر منتقدان دربا‌ره‌ی این فیلم را برای شما تدارک دیده‌ایم: 

پیتر بردشاو در گاردین، از پنج، سه ستاره به این فیلم داده و آن را یک کمدی متای دوست‌داشتنی درباره‌ی زندگی خصوصی بازیگران می‌داند و می‌نویسد: تم کمیک‌ای که در این فیلم جریان دارد درباره‌ی این است که اساسا بازی کردن در فیلم‌‌ها، چیزی احمقانه است: تظاهر کردن به آدم‌های ساختگی در داستان‌های ساختگی، آن هم وقتی در دنیا، مشکلات مهمی وجود دارد که بزرگسالان باید با آن رو‌به‌رو شوند. 

جردن مینتزر در هالیوود ریپورتر در یادداشتی مثبت نوشته: احتمالاً قوی‌ترین فیلم دوپیو است و قطعا اولین فیلم اوست که می‌تواند جنجال‌هایی را به وجود آورد. نه تنها فیلم‌نامه‌اش هوشمندانه است، بلکه فیلم‌برداری که چهار ترکینگ شات/ برداشت ردیابانه‌ی طولانی و حماسی دارد، و تدوین که زمان‌بندی شوخی‌ها را خیلی خوب از آب درآورده، استادانه انجام شده است. این واقعیت که دوپیو همه‌ی این کارها را به تنهایی انجام داده، قطعا شایسته تقدیر است.

رابی‌ کالین در تلگراف، از پنج، چهار ستاره به این فیلم داده است: تازه‌ترین فیلم کوئنتان دوپیو که درباره‌ی ساخت یک فیلم هوش مصنوعی است، شروعی سورئالیستی و لذت بخش برای فستیوال فیلم کن است.

بن کرل در  ایندی وایر به فیلم B- داده و دوپیو را یک گروه‌ سینمایی تک‌نفره می‌داند که به طرز ماهرانه‌ای نگاه‌اش تغییر کرده و لحن‌اش نرم‌تر شده است و با وجود این‌که روش‌هایش به مانند قبل باقی‌مانده، اما اهداف و دیدگاه‌اش تغییر یافته‌است.

استفانی بنبری در ددلاین نوشته است: در واقع این فیلم وقتی به سمت پیچ نهایی‌اش می‌رود، شروع به افت می‌کند. از طرفی به نظر می‌رسد برخی از فیلم های قبلی‌اش، پیش از پایان طبیعی‌‌اش متوقف می‌شود. این دو مساله نشان می‌دهد دوپیو گاهی قبل از این‌که کارش را به پایان برساند، از موضوع خودش خسته شده است. شاید او باید به نوشتن فیلم‌نامه توجه بیشتری می‌کرد، شاید باید زمان بیشتری را به تدوین اختصاص می‌داد. اما( این سوال پیش می‌آید که) اگر نتیجه‌ی کار همیشه صیقلی(عالی) نباشد، اهمیتی دارد؟ دوپیو ممکن است هرگز یک فیلم شاهکار نسازد، اما سرگرمی‌های بی‌نظیر و وحشیانه‌اش غیرقابل مقاومت هستند.

در ادامه تصاویری از مراسم فرش‌قرمز این فیلم را در بخش گالری تصاویر  مشاهده می‌کنید:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: کافه سینما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد