بهلول، قاتل شیما آزاد شد/ پرونده جنجالی قتل دختر گمشده به ایستگاه پایانی رسید

بهلول مرد مسنی که دختر ۱۶ ساله ای به نام شیما را به قتل رسانده و جسدش را در حیاط خانه اش دفن کرده بود، از زندان آزاد شد.

بهلول، قاتل شیما آزاد شد/ پرونده جنجالی قتل دختر گمشده به ایستگاه پایانی رسید

شیما، دختر ۱۶ساله‌ای که همراه پدر و مادرخوانده‌اش در شرق تهران زندگی می‌کرد روز ۲۶مردادماه سال۹۸ از خانه خارج شد و دیگر برنگشت.

آن روز وقتی خبری از شیما نشد خانواده‌اش از پلیس کمک خواستند و در ادامه معلوم شد که دختر ۱۶ساله آخرین بار در ترمینال بیهقی دیده شده است. بررسی دوربین‌های ترمینال نشان می‌داد که او سوار یک خودروی پژو که راننده‌اش مردی مسن بود شده است.

بیشتر بدانید: جزئیات مجازات بهلول در قتل جنجالی شیما

ناگفته‌هایی از قتل دختر ۱۶ ساله در تهران

این مرد که بهلول نام دارد احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد دختر نوجوان را چند خیابان آن طرف‌تر پیاده کرده و از سرنوشت او بی‌اطلاع است.

در شرایطی که شیما سرنوشت مبهم و رازآلودی پیدا کرده بود، پدرخوانده‌اش همچنان به‌دنبال پیدا کردن ردی از او بود. وی حتم داشت که راننده پژو(بلهول) از سرنوشت دخترش با خبر است.

به همین دلیل درحالی‌که ۱۵‌ماه از مفقود شدن شیما می‌گذشت در فیلم کوتاهی از رئیس وقت قوه قضاییه درخواست کمک کرد و با دستور قاضی‌القضات رسیدگی به پرونده از سر گرفته و بهلول بار دیگر بازداشت شد.

او این بار اعتراف کرد که شیما را به قتل رسانده و جسد را در باغچه حیاط خانه صاحبخانه‌اش دفن کرده است. به این ترتیب مأموران راهی آنجا شدند و با پیدا شدن بقایای جسد شیما، اسرار ناپدید شدن دختر ۱۶ساله برملا شد

در جریان رسیدگی قضایی به این پرونده بود که معلوم شد پدر و مادر واقعی شیما در مشهد زندگی می‌کنند. آنها زمانی که دخترشان چند روز بیشتر نداشت سرپرستی او را به زن و شوهری که فرزندی نداشتند سپرده بودند. با این حال طبق قانون آنها اولیای دم شیما محسوب می‌شدند و حق شکایت و پیگیری پرونده را داشتند.

بهلول، قاتل شیما آزاد شد | پرونده جنجالی قتل دختر گمشده به ایستگاه پایانی رسید

با شناسایی این زن و شوهر، آنها از قاتل شکایت کردند و خواستار قصاص او شدند. مدتی بعد پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در نوبت رسیدگی قرار گرفت.

در شرایطی که قرار بود، بهلول به اتهام قتل شیما در دادگاه محاکمه شود، پدر و مادر واقعی شیما با دریافت دیه قاتل دخترشان را بخشیدند.

مادر واقعی شیما گفت: من دو مرتبه ازدواج کردم. از شوهر اولم ۵فرزند داشتم اما از او جدا شدم و دوباره ازدواج کردم. شیما که آن زمان اسمش را مریم گذاشته بودم از ازدواج دومم بود.

به‌جز او ما صاحب یک پسر هم شدیم. زمانی که من شیما را به دنیا آوردم اعتیاد داشتم.

یک روز به‌خاطر اعتیاد دستگیر شدم و من و بچه‌ام را به دادگاه بردند. وقتی می‌خواستند حکم بدهند من خواهش کردم که اجازه بدهند با برادرم تماس بگیرم تا بیاید بچه‌ام را ببرد.

آن زمان موبایل نداشتیم. برادرم به دادگاه آمد و من دختر ۱۰روزه‌ام را به او دادم. من حدود ۲۰روز زندان بودم و بعد آزاد شدم و برادرم گفت که دخترم را به یک خانواده سپرده است. شنیدم که آدم های خوبی هستند و بهتر می توانستند به دخترم برسند تا اینکه شنیدم او به قتل رسیده است.

بعد از اینکه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان اعلام گذشت کردند، بهلول از چوبه دار فاصله گرفت اما به لحاظ جنبه عمومی جرم و به اتهام آدم‌ربایی پای میز محاکمه رفت.

در حالی که ادله موجود در پرونده نشان می‌داد بهلول حدود ۲ ماه شیما را در خانه خود مخفی کرده و در این مدت اجازه بیرون رفتن به او نمی‌داده و همچنین شیما اجازه برقراری تماس هم نداشت؛ قضات دادگاه او را به تحمل ۸ سال حبس محکوم کردند.

بهلول پس از صدور این رای به حکم اعتراض کرد که پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات اعتراض وی را نپذیرفتند و مهر تایید بر حکم صادر شده زدند.

در این شرایط پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. بهلول اما در زندان نامه ای نوشت و در خواست عفو داد. او گفت که سنش بالا رفته و دچار بیماری های مختلف شده است.

درخواست عفو او پذیرفته شد و بهلول چند روز قبل از زندان آزاد شد.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • ناشناس
    1

    خاک کاهو تو روح پدر ومادر اون پدرومادر .

    نظرات شما -
    • امیر
      3

      به دستگاه غذا !!!! اعتمادی نیست
      از قیصرهای ایران تقاضا داریم حق این کفتار را کف دستش بگذارند

  • ناشناس
    2

    چه راحت آدم بکشی. تجاوز بکنی . بعد به بهانه بیماری بیای بیرون حال کنی.

    نظرات شما -
    • به کدامین گناه؟؟
      2

      چه مظلومانه دختران سرزمینم قربانی قوانین و فرهنگ عرب میشوند قتل و تجاوز و کتک و تفریح مسافران............!

  • ناشناس
    3

    تف به این بی عدالتی.

  • مددعی العموم
    3

    چقدر راحت خون یک بی گناه پایمال شد.
    یعنی با دادن پول می شود یک قاتل را دوباره در جامعه رها کرد؟
    حتی حبس ابد هم برایش در نظر نگرفتند که جرم دوباره تکرار نشود.
    البته این افرادی که رضایت دادند، اولیای دم نیستند چون یکبار فرزند خود را به پول فروخته اند و حق والدین را از خود سلب کرده اند و الان به یک دلال خون تبدیل شده اند و باید حاکمیت در جایگاه اولیای دم قراربگیرد.
    پس مدعی العموم چه کاره است؟
    قانون باید نقاط تاریک خود را برطرف سازد.

  • ناشناس
    12

    اسلام دین مهربانی آدم بکش پول بده ازاد میشی ، با پول بهشت هم میشه خرید

  • ناشناس
    4

    چرا عکس قاتل پست فطرت و کثیف شیما رو نشون نمیدین اما عکس خود شیما رو گذاشتین.....چرا باید درخواست عفو یه قاتل و جانی پذیرفته بشه و آزاد بشه و توجامعه راحت حضور پیدا کنه مسن شده و مریضه به درک اسفل السافلین ..سیستم قضایی باید اینها رو به اشد مجازات برسونه...عجب مملکت و قوانینی داریم بخدا

  • ali javadi
    3

    به این راحتی
    واقعا این قدر راحت همه چی تموم شد

  • همرزم هادی
    4

    اعلام گذشت مادر وپدرمعتاد وبی هویت چه ارزشی داردآن بخاطردیه پس زندگی تباه شده آن دختر نوجوان کجای عدالت دیده میشود امیدوارم حکم واقعی بعدازآزادی این حیوان به اجرا درآید

  • ناشناس
    3

    به همین راحتی یه قاتل ازاد شد . دو روز دیگه یه دختر بچه دیگه رو میگیره یه بلا سرش میاره اخرشم براش مرگه که عمر خودشو کرده . اینو باید دادگاه تبعید میکرد جزیره تنب کوچک بره اونجا کار کنه. نه اینکه ول بچرخه

  • لعف
    0

    فروختن بچه به همین راحتی با قوانین عهد بوق

  • ناشناس
    3

    ایران من. سرزمین سگهای رها شده و سنگهای بسته شده.

  • رضا
    2

    دو ماه دختر بیچاره را حبس کنی و بعد بکشی و راحت آزاد بشی!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند این انسان نما را ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      منظورت از انسان نما کیه قاتل یا قاضی

  • رابی
    3

    عجب عدالتی.
    دختربچه مردم را ربوده و چند ماه زندانی کرده و به او بارها تجاوز نموده و بعدا او را به قتل رسانده و با پرداخت پول به مادر معتاد دختر از اعدام رهایی یافته و احتمالا با دادن رشوه به مسئولان محترم نیز مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده که تا قبل از مردن چند دختربچه دیگر را نیز برباید و به قتل برساند.

  • سعید
    2

    قوانین اشتباه است. باید اصلاح شوند.فقط مردم را به جان هم میاندازید. چرا در این مملکت همه چیز با پول قابل خریداری است؟

  • 😑
    2

    واقعا این بشر رو باید خود دولت اعدامش میکرد آدم خطرناک زامبی که به ی بچه رحم نمیکنه باید سریع اعدام بشه نه اینکه راحت آزاد بشه واس خودش بچرخه عشق کنه فردا پس فردا ی بچه ی دیگه رو اینجوری میکنه مملکت گلو بلبل بهتر از این نمیشه

  • ناشناس
    1

    عجب....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    یعنی پدرومادری که بچه رابزرگ کردند اینجاهیچ کاره بودند عجب عدالتی

  • ناشناس
    1

    تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل... واقعا باعث تاسفه دو ماه دختر بیگناه را زندانی کرده تجاوز کرده و بعد کشته و خاکش کرده حالا پول داده ازاد شده... جان ادمها در مقابل پول

  • ناشناس
    1

    فرزندی که قربانی بی مسؤولیتی والدین خود می شود و در نهایت هم بدون اجرای قصاص نفس قاتل و با دریافت دیه توسط اولیای دم خون به زمین ریخته او شسته می شود!

  • رامین
    0

    زیر پوست جامعه امروز غده های چرکین زیاد اند و وقتی این غده ها سربرمی آورند اینچنین بر روی پوست جامعه می ترکند و چرک و عفونت خود را عیان می سازند...وای به حال کسانیکه این عفونت و چرک غده های زیرپوست جامعه پس از سرباز کردن بر سر و روی آنها پاشیده شده و مثل سمی مهلک آنها را مسموم میکنند...شیما یکی از همان کسانی است ک قربانی چنین غده ها و چرک و عفونت های بیرون زده از آن شده اند...زیر پوست جامعه امروز پراست از چنین غده هایی...

  • ناشناس
    1

    قلبم درد می‌کنه از خشم

  • حائری
    1

    جای تاسف قوه قضائیه راحت آدم کش ها را بدون قصاص آزاد می کند ورای شخص قاضی حکم صادر می کند چرا قصاص به نفس نشده؟ به اواجازه داده ایدتا دوباره یک جنایت دیگری مرتکب شود این چه قانونی است؟ حتی به شرع هم عمل نکردید.

  • ناشناس
    0

    اون پدرومادر بیشرف یه شماره حساب بدن دو برابر دیه بگیرند اما راضی نشوند یه قاتل بیشرف به این راحتی ول بشه .

    نظرات شما -
    • پروانه
      0

      پدر و مادر حقیقی اونهایی بودند که دختر معصوم را بزرگ کردند و اون بهشون میگفت بابا و مامان ولی این عدالت اسلامیست!!! (اسلام اینها)که اونها هیچ به حساب بیان و هیچ خواسته ای نداشته باشند
      دوستان مدافع این قوه و قوه های دیگرتان
      بنازید به این همه دادگری !!!!!

    • پروانه
      1

      کسانی که این طور حکم میکنند روزگاری هم در این دنیا و هم دنیای جاودان محاکمه خواهند شد

  • ناشناس
    0

    جنبه عمومی مجازات این کمتر از اعدام نیست.

  • ناشناس
    0

    وامصیبتا وامصیبتا

  • ناشناس
    1

    همه چیمون به هم میاد

  • پروانه
    1

    آدم چی میشنوه تو این کشور
    خدایا !
    پس چطور به عده اندک خودشونو گول میزنن که دارن تو کشور عدالت ناب اسلامی و محمدی زندگی میکنند
    چه خواب گرانی !!!
    خدایا !!!??
    اینا چه جور قاضیها و دادستانها و دادگاه هایی هستند که جانیان. و دزدان را آزاد میگذارن
    و جوانکی را برای آتش زدن سطل زباله به دار میکشند
    قلبم تیر میکشه از این همه بیداد ...

  • ناشناس
    1

    برای قتل دیه پرداخت کرده به پدر و مادر معتاد تا بیشتر بکشند، برای ادم ربایی، تجاوز به عنف و زندانی کردن یک ادم چه مجازاتی شده؟ فقط ادم ربایی مجازات اعدام داره؟

  • ناشناس
    0

    آیا در این وضعیت میتوانیم اعتماد کنیم که فرزندانمان حتی سوار سرویس شوند؟
    اینطور حیوانات وحشی چرا باید در جامعه آزاد باشند؟
    عفو برای این حیوانات با چه منطقی ؟

  • ناشناس
    0

    خاک برسر اون معتاد کنن البته بیشتر از این نمیشه از یه معتاد توقع داشت برو بچه بیار بزرگ کن آخرش تو هیچوقت صاحب اون بچه نیستی بی عقلی کسی که بچه دار نمیشه فرزند دیگری رو به فرزندی بگیره

  • احمد صباگردی مقدم
    0

    عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مردم عزیز و مسئولین محترم ؛ خصوصا جناب آقای رئیسی ، ریاست محترم جمهوری و جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضائیه.
    واقعا بهلول ابوالح... کیست ؟
    عطف به اخبار منتشره از رسانه های معتبر داخلی، مبنی بر آزادی آدم ربا و قاتل سریالی ( بهلول ابوالح...) ؛ که با آن تعدد ارتکابات جرم آدم ربایی و قتل عمد ، که متاسفانه چندی پیش با پرداخت دیه ی یک میلیارد تومانی به پدر و مادر خونی معتاد و صیغه ای مقتول ( شیما صباگردی مقدم ) ، که از کابوس قصاص رها گشته بود ؛ پس از تشکیل دادگاه مقرر شد مدت هشت سال حبس از جنبه عمومی جرم آدم ربایی را در زندان بگذراند ؛ هم اکنون مطلع شدیم آن کفتار که هیچ ابایی از دستگاه انتظامی و قضایی نداشته ؛ در زمانی که حتی با قرار وثیقه آزاد بوده ؛ فرد دیگری را مشابه شیما ربوده و در منزلش محبوس نموده . آن کفتار بمحض مطلع شدن از تحت نظر و تعقیب بودن ، به زادگاه خود ( شهر کلیبر ) می‌رود و در آنجا مخفی می‌گردد. این در حالی است که دو روز پس از اغفال آن فرد گرفتار ( سمیرا ) و مخفی کردن آن توسط بهلول ، از داخل منزل با شکستن شیشه ها و ایجاد سر و صدا از مردم کمک می طلبد ؛ که خوشبختانه توسط پلیس کلانتری ۱۰۶ نامجو و حضور اکیپ آتش نشانی در محل مسکنی آن کفتار واقع در خیابان سبلان شمالی تهران نجات پیدا می‌کند. واقعا به عیر از ربودن و قتل شیما و ربودن سمیرا ، فریبا چه حرف های ناگفته را در مقر پلیس گفت ؟ هم اکنون ستاره کجاست ؟
    مردم عزیز ایران ؛ لطفا بخاطر حفط جان دیگر عزیزان مردم که از حیطه خطر ان کفتار در امان باشند ؛ نطرات خود را منعکس فرمایید تا شاید مسئولین قوه قضائیه و یا قاضی پرونده در این مورد خاص تجدید نطر کند . بنا به اذعان و اعتراف آن کفتار ، خودش را راننده ی اینترنتی معرفی نموده است . واقعا صحیح است که با این تعدد ارتکابات جرم آدم ربایی و قتل عمد ، آن کفتار صفت آزاد باشد ؟

  • سیما
    0

    کشتن یه طرف اینکه اون طفل معصوم رو دو ماه زندانی کنی بعد هر بلایی دوست داری سرش بیاری به بهانه اینکه سنت بالاست و مریضی از زندان بیایی بیرون اونوقت اپن دختر بی گناه رو کشتی پیر و مریض نبودی تف تو روت

  • رضا
    0

    پدر و مادر بیولوژیکی معتاد رضایت دادند و پول گرفتند!
    به این میگن بی عدالتی محض!
    قاتل از مرگ گریخت!
    با یک درخواست از زندان هم گریخت!

  • ali javadi
    0

    بهلول رو بندازید زندان

  • خس و خاشاک
    1

    کشور رو امن کردن برای مفسدین و دزدان و قاتلین

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر اون پدرومادر بیرحم بیچاره اون دختر که دنیاش تباه شد خدا می دونه چه زجری کشیده ای لعنت به شماهایی که در آزادشدن این قاتل دست داشتین

  • مهدی
    0

    یالان دنیا

  • ناشناس
    0

    فردا دختر اون یارو که تایید کرده عفوشو همین بلارو سرش بیاره این مریض بازم ۸ سال براش میبرن و بعد ازاد میکنن؟

  • جانباز جنگ تحمیلی
    0

    ازادی این شخص اگر راست باشد امنیت و سلامت جامعه را بشدت به مخاطره میندازد و اینجانب به عنوان یک شهروند و جانباز جنگ تحمیلی از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضای تجدید نظر دارم توکل به خداوند بزرگ

  • ناشناس
    0

    چه پدر و مادر لجنی!

  • ناشناس
    16

    نه به اعدام
    این چه قانون اشتباهیه اعدام
    جای پیرمردها در زندان نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وسط آب گل آلود ماهی نگیر
      نه به اعدام برای انسانهای بیگناهه که در زندانها اسیرند نه جانیان بالفطره
      درضمن مشخصه داری کنایه میزنی به مردم

    • محمد
      1

      این قاتل که پیرمرد معصوم نیست. یک حیوان وحشی و بی غل و زنجیر هست.

  • ناشناس
    0

    لعنت به این پدر و مادر مفنگی

  • ناشناس
    0

    وای به حال انسانیت...بخدا اگه عدالتی باشه اول باید اون بیشرفی که این جانی رو آزاد کرده اعدام بشه بعد اون پدر و مادر حیف نون دختر بیچاره .آخر سر هم باید یکاری با اون جانی بکنن که هزار بار بمیره و زنده بشه

  • ناشناس
    0

    ای خاک بر سر ما...

  • ناشناس
    0

    عجب یک چنین جانی بی‌رحمی راعفومیکنند،مغزانسان سوت میکشد ووجدانها را آزار میدهد،به کجامیرویم

  • ناشناس
    0

    چه قانون مسخره ای داریم ما.به درک که مریضه

  • محمدرضا
    0

    باید این حیوان رو داد بزنن تا در عبرتی باشه برا دیگران

  • محمدرضا
    0

    از پدر و مادر ناتنی تقاضا دارم یه پولی بدن و این حیوان رو توی زندان بکشن از پدر و مادر واقعی بی غیرت ابی گرم نمیشه

  • ناشناس
    1

    واقعا یه شکنجه گر وقابل رو به همین سادگی آزاد کردید واقعا خدا به داد برسه ما کجا زندگی میکنیم

  • ناشناس
    0

    دچار بیماریهای مختلف شده است.....
    خدا رو شکر
    معلومه عدالت قشنگ برقرار شده است 😂😂😁😁🤩🤩

  • ناشناس
    0

    برای این قوانین متحجرانه باید به کی پناه برد.......خدا از اون بالا تا پایینتون رو مورد عنایت قرار بده ....واستون نگذره

  • ناشناس
    0

    انشالله بعد از آزادی به اون دستهای کثیفش کرم بیافته .واقعا متاسف شدم .دلم برای پدرخوانده و مادرخوانده اش می سوزد هیچ حقی برای دفاع نداشتند.این قاتل سریالی خوش شانس چرا درست بازجویی نشده تکلیف یک گونی کفش زنانه و دخترانه تو خونه اش چی شد صاحب اون کفشا چی شدن پابرهنه فرار کردن مگه میشه ..به درک که سنش رفته بالا به درک که دچار بیماری شده زن و بچه مردم انسان نبودن انشالله که آب خوش از گلوش پایین نره .

  • منصوره
    0

    ای خدا آقا مون را برسون خسته شدیم از این بی عدالتی تا کی همچین حیوان هایی مثل آدمیزاد راه برند کسی بهشون چیزی نگههههه.........

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرشون که آزاد کردن

  • محمدرضا
    0

    اگر به این صورت شده است باید تا آخر عمرش تحت نظر پلیس باشد و خود را به کلانتری محل معرفی کند تا دیگر خطایی از او سر نزند باید احساس ناامنی را به او چشاند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد