حمله افراد مسلح به کلانتری در زاهدان/ استاندار سیستان و بلوچستان: ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح تاکنون

ظهر امروز افراد مسلح ناشناس به یک کلانتری در زاهدان حمله کردند و تا کنون 19 نفر کشته و ۲۱ نفر مجروح شدند.

حمله افراد مسلح به کلانتری در زاهدان/  استاندار سیستان و بلوچستان: ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح تاکنون

پورعلی، خبرنگار صدا و سیما در زاهدان در مصاحبه با شبکه خبر گفت: ظهر امروز تعدادی فرد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به کلانتری 16 زاهدان کردند.

 ماموران برای حفاظت از ساختمان پاسگاه مجبور شدند به حمله کنندگان تیراندازی کنند. بر اساس اخبار اولیه تعدادی از جمله مامورین انتظامی مجروح شده‌اند. هم اکنون اماکن و نیروی انتظامی وضعیت عادی دارند و مشکلی نیست.

ظهر امروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد. 

خبرگزاری فارس از کشته شدن شدن حداقل ۲ تن و زخمی شدن چند ده تن نفر در این تیراندازی خبر می‌دهد. یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شدند. 

در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام‌جم زاهدان نیز مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفت.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضدانقلاب بی‌توجه باشند. 

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

به گزارش ایرنا، شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: مردم عزیز و خداجو و فهیم شهرستان زاهدان به اطلاع شما می رسانیم؛

▫️افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محلهای تجمعی خودداری شود.

از شما مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان ، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید.

شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان

جزئیات بیشتری از حمله به کلانتری در زاهدان

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری  و عابران مجروح که به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

یک نمازگزار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تعدادی از نمازگزاران  بعد از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶  هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

مولوی عبدالحمید: وقایع امروز سیستان و بلوچستان دست عوامل نفوذی دشمن بوده است

به گزارش ایسنا، سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست تا به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند.

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان که ساعتی  بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان در شبکه استانی در پخش زنده با مردم سخن می‌گفت، افزود: شیعه و سنی در کنار هم سالهاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود.

عبدالحمید افزود: از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری 16 زاهدان حمله کردند که بر اساس اخبار اولیه تعدادی از عابرین و ماموران مجروح شدند که به دنبال آن شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه، مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

گشتزنی بالگردهای سپاه در آسمان زاهدان

خبرگزاری دانشجو با انتشار این ویدیو نوشت: گشتزنی بالگردهای سپاه در آسمان زاهدان جهت شناسایی عاملان تیراندازی امروز و درگیری با تحرکات احتمالی تروریست‌ها.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: به سه کلانتری در شهر زاهدان حمله شده / در حال حاضر وضعیت به سمت آرامش رفته

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درخصوص اتفاقات امروز شهر زاهدان گفت: تعدادی از این اشرار مسلح شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درخصوص اتفاقات امروز شهر زاهدان گفت: امروز عده‌ای از افراد مسلح در هنگام خروج نمازگزاران از مصلی شهر زاهدان به سمت نمازگزاران اقدام به تیراندازی کردند و سپس به کلانتری 16 زاهدان که در نزدیکی محل تیراندازی بود یورش بردند که بلافاصله با واکنش سریع مامورین مواجه و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

سردار احمدی با بیان اینکه تعداد آشوب‌گران به واسطه وجود جمعیت قابل شمارش نبود، افزود: در جریان این اتفاقات تعدادی از شهروندانی که در آن منطقه حضور داشتند کشته و زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد: در ادامه آشوب‌گران به 2 کلانتری دیگر نیز حمله کردند اما بیشترین خسارات به کلانتری 16 وارد شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد، گفت: تعدادی از این اشرار مسلح شناسایی و دستگیر شدند.

سردار احمدی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت به سمت آرامش رفته و مردم بزرگان و علما نیز همکاری خوبی داشته اند. از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم با پلیس و پرسنل دستگاه های امنیتی داشته باشند.

فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

به گزارش تسنیم، ساعاتی پیش جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی ‌کردند‌ که در ‌این حادثه سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید (بیشتر بخوانید).

ایرنا همچنین گزارش داد که سه نفر از نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه هم مجروح شدند.

 استاندار سیستان و بلوچستان: ۱۹ کشته و ۲۱ نفر مجروح در پی حمله تروریستی زاهدان

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با صدا و سیما گفت: تروریست‎های تجزیه طلب امروز بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله کردند و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند. مردم زاهدان از این افراد حمایت نکردند. نیروی انتظامی برخورد قاطع کردند. آرامش در زاهدان حاکم است. تعداد تلفات این حادثه ۱۹ کشته و ۲۰ مجروح هستند که تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است.

جیش‌الظلم مسئولیت حمله تروریستی در زاهدان را برعهده گرفت

منابع وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم اعلام کردند که این گروهک مسؤلیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را بر عهده گرفته است.

عبدالمجید ریگی از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم که عامل اقدامات تروریستی امروز در زاهدان بود به هلاکت رسید

فرماندار سراوان در گفت و‌گو با ایرنا: سو قصد به جان قاضی دادسرای شعبه دو سراوان توسط افراد مسلح  نافرجام ماند

سوءقصد به فرزند امام جمعه اهل سنت زاهدان صحت ندارد

به گزارش ایرنا، برخی اخبار منتشر شده مبنی بر سوءقصد به فرزند مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان صحت ندارد (بیشتر بخوانید).

دستگیری عوامل حمله تروریستی ظهر امروز در زاهدان

ایرنا نوشت: گرگیچ یکی از آشوبگران که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود در اعترافات خودش گفت: در مقابل کلانتری ۱۶تجمع کرده بودیم که به ناگاه یک ماشین پژو کنار ما ایستاد و به گفت و گو پرداخت.

وی ادامه داد: در خودرو پژو مقادیری سلاح وجود داشت که در بین مردم توزیع کرد که من نیز یک کلت کمری برداشتم. در مسیر برگشت بودیم که در خیابان دستگیر شدم

وی بیان کرد: این پژو دو عدد کلاش را در بین مردم توزیع کرد و بلافاصله صدای تیراندازی به سمت کلانتری آغاز شد که من ترسیدم و از محل فرار کردم.

photo_2022-09-30_23-34-14

تصویری از شهید سیدعلی موسوی مسئول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که امروز توسط تروریست‌ها در زاهدان به شهادت رسید.

حجم ویدیو: 12.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • سید حسن
    140

    این مولوی عبدالحمید هم انگار مرض داره همه جا تجاوز هست حالا تجاوز به یه دختر بلوچ انگار بلوچ از اسمون اومده اینقدر تعصب و بد دینی رو رها کنید جای این صحبتها در نماز جمعه نیست مولوی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      بعدش اعلام برائت می کنه.

    • ناشناس
      8


      دین برای شما فقط ابزار سلطه است الا آدمی که رهبر دینش گفته خلخال درآوردن از پای یک زن باعث دق مردان میشه نمیگه حالا به یه دختر تجاوز شده اتفاق خاصی نیفتاده!!! پس قرار چی بشه که غیرت نداشته شما تکان بخوره؟ فقط برای زینب هزار سال پیش گریه می کنید؟

  • ناشناس
    81

    فیلماش رو دیدم با سنگ حمله کردند فراخوان داده بودند و بعد از نماز جمعه حمله کردندچند تا ام نبودند جمعیت زیادی بود .تجاوز که چیز مهمی نیست اینهمه اشوب به پا کردن نداره حالا چه تجاوز از سمت یک فرمانده باشه چه از سمت افراد عادی باید میزاشتن مراجع قانونی خودشون رسیدگی میکردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فقط با این ادبیات میشه حرف دلمون رو بزنیم وگرنه خبرفوری منتشرشون نمیکنه .مدتیه روالش عوض شده و فقط حرفهای حکومت پسند سپاه سایبری رو منتشر میکنه ن حرف مردم رو...من از تمام کسانی که منفی دادند مچکرم و بدونید منم مث شما دلم خونه برای مظلومیت خودمون چه کرد چه ترک چه بلوچ چ ابادانی ووووو

    • مهساامینی
      1

      برای مظلومیت دختربلوچ

    • 1

      برای نوجوانان و جوانان پرپرشده وطنم

  • ناشناس
    17

    حق گرفتنی ست ن دادنی ...مردم بلوچ ق مظلومیتشون رو گرفتند

  • ناشناس
    5

    سلبریتی ها رو بفرستند این مناطق به جیش الظلمی ها و کوموله ها و غیره گل و دسته گل شربت و شیرینی بدهند...البته ایزی لایف هم حتما بپوشند...

  • قربان
    2

    برای آرام کردن اوضاع باید ارتش قدرت رو در دست بگیره و دولت موقت تشکیل بشه و انتخابات آزاد با شرکت همه گروه ها و احزاب برگزار بشه و دولت کارآمد سرکار بیاد

  • حاج سعید طوسی
    0

    شورای نگهبان و خبرگان رهبری چرا اظهار نظری نمی کنند.آقای جنتی و خاتمی و علم الهد که در تمام مسائل جامعه تبحر دارند و نظریه پرداز هستند.

  • 🐜
    0

    اینجا جنایت وجنایتکاران هم طبقه بندی میشوند.امان از دل مادرپدرودختربلوچ خداجان آبروی دشمنان داخلی ملت رابیشترازاین ببر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها