جزئیات کامل درگیری در مرز ایران و افغانستان/ مرزبانی به طالبان هشدار داد/ پل ابریشم مسدود شد/ /۲ مرزبان ایرانی به شهادت رسیدند/ فرمانده طالبان ایران را تهدید کرد: تهران را فتح می‌کنیم! /ویدئو

ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش هایی رخ داد که منجر به تبادل آتش شد.

جزئیات کامل درگیری در مرز ایران و افغانستان/ مرزبانی به طالبان هشدار داد/ پل ابریشم مسدود شد/ /۲ مرزبان ایرانی به شهادت رسیدند/ فرمانده طالبان ایران را تهدید کرد: تهران را فتح می‌کنیم! /ویدئو

به گزارش فارس به نقل از منابع آگاه، علت درگیری مشخص نیست و تا این لحظه درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. 

به گزارش تسنیم، جزییاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان افغانستان بدین ترتیب است: ۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است. 

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماسهایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

 پل ابریشم توسط ایران مسدود شد

در پی درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان افغانستان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز(شنبه) بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان در محل پاسگاه سوسولی شهرستان هیرمند درگیری رخ داده و در حال حاضر نیز درگیری بین طرفین ادامه دارد.

در پی این درگیری از  ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی پل ابریشم مسدود گردیده است.

جزئیات رسمی از درگیری در مرز ایران و افغانستان

مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان نوشت:

پیش از ظهر امروز مرزبانان هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر که منجر به تبادل آتش و درگیری مسلحانه گردید.

در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند.

مرزداران استان سیستان وبلوچستان با اقدامات عملیاتی و تشدید پوشش منطقه به حراست از مرزها پرداختند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: نیروهای طالبان بدون رعایت حسن همجواری اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار قاسم رضایی اظهارداشت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی ادامه داد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار "احمدرضا رادان"؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد " شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند".

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که " نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند".

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شروع تنش از سمت طالبان بود، نیروهای ما صرفا پاسخ داده‌اند

به گزارش ایلنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تنش میان نیروهای نظامی ایران و طالبان در مرز نیمروز گفت: تنشی که امروز ایجاد شد، عمدتا از سمت طالبان بوده است و نیروهای ما به رفتار متقابل پرداختند. شروع تنش از سمت طالبان بوده و نیروهای ما صرفا پاسخ داده‌اند. متاسفانه از زمان روی کارآمدن طالبان ما شاهد بعضی اقدامات غیرعقلانی و تنش‌های مرزی بوده‌ایم، عمده این مشکلات به عدم آشنایی مرزبانان و نیروهای طالبان که در مناطق مرزی مستقر هستند، بازمی‌گردد که با حدود مرزی و قوانین و پروتکل‌های مرزی خیلی آشنایی ندارند. 

وی افزود: طالبان با بسیاری از الزاماتی که به لحاظ قانونی منعی برای آن وجود ندارد و یا بسیاری از رفتارهایی که در عرف دیپلماتیک و یا قوانین مرزبانی رایج است، چالش پیدا می‌کند و گاهی اوقات در قبال نیروهای ما رفتارهای ایذائی انجام می‌دهد اما ایران با صبر، متانت و حوصله با رفتارهای طالبان برخورد کرده است. 

 رحیمی گفت: اخیراً در مناطق مرزی شرقی خودمان به خاطر امنیت خودمان برای اینکه بتوانیم کنترل بیشتری داشته باشیم در بعضی از مناطق احداث دیوارهای مرزی، سیم خاردار و ایجاد موانع در دستور کار ارتش ما قرار گرفته است، برای این‌که استحکامات مرزی داشته باشیم. طالبان در این خصوص علیرغم این‌که هفته پیش هیأت‌هایی از ما در کابل حضور داشتند (چه هیأت‌های دیپلماتیک، چه هیأت‌های نظامی، مرزبانی و ستاد کل نیروهای مسلح) و علیرغم قول مساعد و توافقات فی‌مابین بازهم رفتارهای ایذائی و چالشی انجام می‌دهد. مرزبانی ما این رفتارها را با صبر و متنانت پاسخ می‌دهد اما گاهی اوقات چاره‌ای جز پاسخ مرزی به ایجاد تنش نیست. اگر حمله‌ای به مرزبانی ما شود، نیروهای ما پاسخ می‌دهند.

ادعای سخنگوی وزارت کشور طالبان

سخنگوی وزارت کشور طالبان در پی درگیری نیروهای طالبان با مرزبانان ایران اعلام کرد که یک نفر از آنها و یک نفر از ما کشته شد.

عبدالنافع تکور در توئیتی نوشت: امروزدرمربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.

وی افزود: در جریان نبرد از هردو طرف یک یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می باشد. امارت اسلامی خواهان نبرد باهمسایه نیست.

گفتنی است که به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور نیرو‌های طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

شهادت ۲ مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.

نیروهای مرزبانی نیز متقابلاً اقدام به مقابله کرده که تاکنون از تلفات طرف مقابل آماری منتشر نشده است.

هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

طالبان: افغانستان خواهان نبرد با همسایه نیست/ گفتگو برای هرگونه مشکل یک راه‌حل معقول است

وزارت دفاع طالبان در پیامی گفت: امارت اسلامی افغانستان (حکومت سرپرست افغانستان) گفتگو و مذاکره را برای هر گونه مشکل یک راه معقول می‌داند و بهانه جوی برای جنگ و اقدامات منفی به نفع هیچ یک طرفین نیست.

افغانستان هیچ برنامه ای برای تنش در مرزهای خود با ایران ندارد

سید حسن مرتضوی معاون سفیر کشورمان در کابل گفت: پس از درگیری امروز در مرز دو کشور، ارتباط کامل با وزارت های دفاع و کشور افغانستان داشتیم و مسئولان این وزارتخانه ها بارها ضمن ابراز دوستی اعلام کردند: هیچ آمادگی و دستوری برای کوچک ترین تنش بین دو کشور، حکومت افغانستان ندارد .
مرتضوی افزود : سفارت کشورمان در کابل مرتب با مرزبانان و مسئولان محلی دو طرف تماس داشت و ارتباط آنها را با یکدیگر برقرار کرد.
قرار است هیاتی نیز فردا برای بررسی میدانی درگیری امروز در مرز دو کشور، عازم منطقه شود، گفته می شود؛ درگیری پس از آن شروع شده که عده ای از قاچاقچیان با منجنیق به سوی ایران مواد مخدر پرتاپ می کردند و مرزبانان کشورمان نیز به سمت قاچاقچیان تیراندازی می کنند که در این بین براساس یک سوتفاهم مرزبانان افغانستان نیز وارد درگیر می شوند با این حال ادعاهای دیگری هم درباره چگونگی آغاز درگیری وجود دارد.
حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده؛ پنج نفر در درگیری امروز از طرف افغانستان مجروح شده است.
معاون سفیر کشورمان با توجه به نقش رسانه های معاند برای آسیب زدن به روابط دو کشور ایران و افغانستان گفت : این درگیری کنترل و تمام شده است.
بلال کریمی معاون سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان نیز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در کابل درگیری امروز را درگیری محلی ناشی از یک سوءتفاهم عنوان کرد و گفت : مسئولان هر دو کشور بیدار و آگاه هستند و قطعا برای جلوگیری از تکرار سوءتفاهمات محلی راه حل نیز پیدا خواهند کرد.

افغانستان به دنبال درگیری با کشور های همسایه نیست

سخنگوی وزارت کشور طالبان در پیامی: در جریان درگیری امروز از هر دو طرف یک نفر کشته و تعداد زخمی شدند.
تکور گفته است: موضوع به بزرگان هردو طرف اطلاع داده شده و اکنون وضعیت تحت کنترل است.
سخگوی وزارت کشور افغانستان افزود: امارت اسلامی ( حکومت سرپرست افغانستان )خواهان درگیری با همسایه نیست.

این در حالی است که ساعتی قبل یکی از فرماندهان طالبان در  پیامی ویدئویی ایران را تهدید کرد.

فرمانده طالبان: اگر بزرگان امارات اسلامی اجازه دهند تهران را فتح می‌کنیم!

پیام عبدالحمید خراسانی از فرماندهان طالبان به ایران:

قدرت ما را امتحان نکنید شما در پشت پرده با غربی‌ها هستید ما مسلمانان واقعی هستیم

اگر بزرگان امارات اسلامی اجازه دهند تهران را فتح می‌کنیم !

تصویر شهیدی که امروز در اقدام تروریستی طالبان به شهادت رسید

تصویر شهید خالد پنجشیری که صبح امروز در اقدام تروریستی طالبان به شهادت رسید را مشاهده می‌کنید.

photo_2023-05-27_20-14-39

تصویری از سرباز ایرانی که توسط طالبان شهید شد

سرباز وظیفه "مهدی احمدی" که در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران در درگیری مسلحانه با نیروهای تحت امر طالبان در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به فیض شهادت نائل آمد.

گفتنی است شهید "محمد مهدی احمدی" مجرد و ساکن استان خراسان شمالی بود.

در درگیری طالبان با نیروهای مرزبانی ایران در مرز نیمروز یکی از مأموران مرزبانی به نام «محمدمهدی احمدی» به شهادت رسید و ۳ مأمور دیگر مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

T71Ri8hrNB92

hdw2HiboMm87

photo_2023-05-27_21-56-02

نفوذ طالبان تا عمق خاک ایران تایید شد

خبرگزاری دانشجو نفوذ طالبان تا برجک های پاسگاه مرزبانی را تایید کرد.

این تصاویر نشان می دهد که نیروهای متجاوز طالبان امروز برجک‌های پاسگاه مرزبانان ایرانی را احاطه کرده اند.

تلفات سنگین طالبان در درگیری امروز / افزایش تعداد کشته‌ها به ١٢ نفر

تلویزیون افغانستان اعلام کرد در درگیری امروز ١٢ نفر کشته و ٣۶ نفر زخمی شده‌اند

پیشتر فرماندهی فراجا کشورمان از تلفات سنگین طالبان خبر داده بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:‌ اوضاع در مرز ایران و افغانستان تحت کنترل است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به درگیری مرزی روز شنبه در مرز ایران و افغانستان گفت: اوضاع در مرز دو کشور تحت کنترل نیروهای مستقر در مرز و آرام است.

علیرضا مرحمتی در رابطه با آخرین وضعیت مرز ایران و افغانستان اظهار داشت: گفت‌ وگوهای مرزی بین مقامات محلی ایران و افغانستان انجام شد و دو طرف درباره ادامه گفت‌وگوها برای روشن شدن علت درگیری توافق کردند.

 

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 153
  • ناشناس
    17

    ببینم عرضه مقابله با این پاپتی ها بیخ گوشمون دارید یا فقط بلدین رجزخوانی کنید واسه ۲۰۰۰ کیلومتر اونطرف تر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      مقر فرماندهی طالب 2000 کیلومتر اونطرفتر است.

    • ناشناس
      4

      ناشناس 15:53
      سخنگوشان تا چند وقت پیش کیهان بود همین بیخ گوشمان و در زمان اشرف غنی رهبرانشان ازادانه در ایران مشغول کارشان بودند.

    • 116

      وقتمون را صرف این پاپتی های غارنشین نمی کنیم. ما اصل کار را 2000کیلومتر اونطرفتر باید بزنیم . تو که عرضه داری. و شعارت زن زندگی آزادی هست.آیا شعار دفاع از میهن را عرضه داری و اجازت می دهند که بدهی؟در شعارت نامی از وطن و مردانگی و غیرت و مقابله با دزدی اربابانت نبود.

    • ناشناس
      7

      وقتی طالبان با نمایش یک گالن چندلیتری آب به رئیس جمهورایران توهین میکند و مسئولان ایران هم هیچ کاری نمیکنندپس مطمئن باش جنگ با آمریکا واسرائیل فقط شبیه یک جوکه،همش ادعا داریم وهیچ چی نیستیم وگرنه حالاطالبان برای ماشاخ نمیشد

    • ناشناس
      2

      خداوکیلی این دفعه دیگه شعار ندین اگر تا یک هفته جواب دندان شکن ندید بعد دیگه باید یک جنگ راه بیا فته تو صف نانوایی‌ها مردم افغانیها و فحش میدن خدا بخیر بیاره

    • ناشناس
      1

      باز هم سرباز؟؟

    • حسین
      2

      این ها خوارج نهروان هستند. اصلا افغانی نیستند. چرا به این ها سفارت خانه دادید؟

    • علی
      1

      چرا چشم هاشون مثل افغانی ها کشیده نیست؟

  • Chegoara
    15

    چقدر ما دربدر و بدبخت شدیم که یه مشت پشمالوهای غار نشین،برامون زور میگند و تازه یه مشت افغانی داخل ایران بدون دادن مالیات دارند از یارانه آرد و نان و انرژی استفاده میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      115

      بدبخت مهاجر چکار داری

    • بلاگردان گارد
      7

      این افغانی های سرمایه های مسعولین هستند هروقت کارشون میلنگه به این هفت میلیون پناه میبرن

    • 11

      بدبخت مهاجر ؟؟؟؟؟؟؟
      همین افغانی ها باعث بی کاری جوانان ایرانی شده اند . دلسوزی برای هموطن خومون بکنیم .

    • 65

      مثل خودتون که می روید توی کشورهای غربی ومهاجر هستید.

    • 24

      طالبان را آمریکا طراحی و تجهیز و حمایت می کند تا به اسم اسلام برایش ترور کند و سربازان نیابتی آمریکا در شرق کشور جهت تامین منافع آمریکا هستند. درآمد سرشار آنها هم تولید مواد مخدر است. ایران که تحریم است.اجازه کاشت خشخاش را بدهد تا بتواند صادرات به کشورهای دیگر را برای مصارف دارویی داشته باشد.

    • 7

      به سربازان آمریکا و ناتو توهین نکن.ظاهر را ول کن باطن را بچسب.

  • رابی
    6

    جناب پروفسور رئیسی تحویل بگیر.اینها همون هایی هستند که با دسته گل سفارت افغانستان در تهران را تحویلشان دادی.

  • بی نام
    22

    بیچاره شدیم

  • حاعری
    5

    سلام عاقبت باج دادن به خونخاران نسل داعش بهتر از این نمی شود باز هم مسولین خواب زاده خواب باشند در صورتیکه طالبان کسیف ماه ها است نیروهای خود درا درخاک ایران پیاده کرده ومنتظر چراغ سبز هستند تا مانند کرم از زمین بیرون بیایند وآدم کشی شروع ع شود.

  • ناشناس
    9

    چاقو که دسته اش را نمی بره !!! 👳‍♂️

  • ناشناس
    5

    تا کی باید با این آشغالها مدارا کرد

  • ناشناس
    10

    آورین. بزنید همدیگه رو لت و پار کنید

  • ناشناس
    3

    اگه دردم یکی بودی چه بودی اگه غم اندکی بودی چه بودی

  • عباسی
    17

    این غربتیهای پاپتی باید نشوند سر جاشون . حتی شیعه های افغانی حاضر در ایران هم آماده جنگ با طالبان هستند .

    نظرات شما -
    • 18

      زا.ر.ر.رت! به خاطر فقر شدید یا گرانی افسار گسیخته یا قیمت سر به فلک کشیده مسکن مردم آماده جنگ با اینا هستن!؟ نه عامو جووون!! گذشت اون روزا که با نوای کاروان بچه های مردم رو میکشنوندین قتلگاه صدام حسین! این بار جنگی هم بشه از خودتون مایه خواهید گذاشت!

    • 6

      افغانی شیعه اگر می خواست جنگ بکنه کشور خودش رو رها نمی کرد بیاد ایران ، ناموس ایرانی را چشم چرانی کند . چند روز قبل افغانی تو مترو با چشماش داشت زن ایرانی را می خورد . بیرون مترو زدیم گوزش کردیم . اگه داخل مترو می زدیمش پلیس ما رو دستگیر می کرد . تو کشور خودمون غریبه ایم .

  • ناشناس
    13

    طالبان ۲۵ سال اینده را نخواهند دید

    نظرات شما -
    • ناصری
      0

      مثل اسرائیل

  • ناشناس
    46

    ماشاالله . بزنید تارو مارشون کنید نجس هارو
    اینجاست که رهبر باید بیاد حکم جهاد بده .

    نظرات شما -
    • 5

      آره تو هم بری بشینی کنج مسجد دعا کنی جوونهای مردم به فیض شهادت برسند

  • ناشناس
    5

    فناوری پیشرفته لب مرزی یا جان جوانان!؟

    نظرات شما -
    • 5

      فناوری منظور سرباز تفنگ بدست زیر افتاب سوزان کلافه شده ویه جرعه اب هم ندارد

    • 5

      مردم همیه سپر بلای اینها بودند
      حالا هم که توی اقتصاد به ته چاه افتادند دنبال جنگند تا فرصت کنند یه راه برای بقای خودشون پیدا کنند

  • ایرانی ولایی
    63

    بخداقسم فقط یک یک یادوموشک کرارهمه ای پاپتیهارو نابودمیکنه افرین برسپاه مقتدرکه طالبان ازترس سپاه خودشان خیس میکنند

  • ناشناس
    10

    اتباع افغاانی= داعش مار در آستین اینها رحم ندارند به خودشون هم رحم نمی کنند/ باید مثل روهینگیا هیها هرچه زودتر با کشت و کشتار از این سر زمین بیرونشان کنیم مسئولین بداننداینها یک تهدید ویک بحران و آتش زیر خاکستر برای ایران ایرانی و جوانان ای مملکت هستند ***

    نظرات شما -
    • ناشناس
      29

      اکثر افغانستانیهای مقیم ایران اشتراک زبانی و نژادی و حتی مذهبی با طالبان ندارند و خود قربانی آنها هستند

  • ناشناس
    4

    دو گروه تروریستی داعش خراسان و طالبان دیر یا زود به جنگ کشورهای همسایه شان می روند و مصلحت اندیشی و مدارا با این گروه ها فقط به ضرر همسایگانش هست/ افغانستان پس از فتح توسط همسایه هایش حداقل باید به سه کشور تجزیه شود تا اتفاقاتی که در این چهل سال برای اقوام این کشور با زبان های متفاوت و دین های متفاوت افتاد برای نسل بعدی نیفتد. افغانستان هیچ وقت هیچ وقت زیر یک پرچم واحد جمع نمی شوند. مهاجرین و مردم افغان هم الکی رجز نخانند تاریخ همه چیز را ثابت کرده. به فرزندان تان رحم کنید/ یا هر بخش از افغانستان تبدیل به استانی از کشوری بشوند که خود مردم افغانستان می خواهند

  • ناشناس
    6

    اخ جوون!

  • یعقوب لیث
    5

    یعنی تا کی مخاد توهین بشه به شرافت ایرانی. دیگ بخدا بسه تا کی آخه.چرا ایران حمله نمیکنه به همین بهانه سرزمینهای آبا واجدادیمون که شامل خراسان بزرگ تا کشمیر و از شمال تا آمودریا این زمین ها حق ایرانی هست،آب حق ایرانی هست. کل افغانستان اسیر 4 تا پشتون پاپتی شده

  • مغانلی
    15

    طالبان هیچ اصولی و قاعده نداره. آمریکا با اون همه تجهیزات پیشرفته فرار کرد. برای منو شما زندگی تو کوه و بی امکاناتی سخته ولی اونا زندگی عادیشون مث جنگ زده ها هست. ایران با طالبان وارد جنگ بشه خیلی براش هزینه بر میشه

    نظرات شما -
    • 1

      اون موقع امریکا در افغانستان بود. بله اشغال افعانستان سخت است. اما فکر نمی کنم برای باز کردن راه اب احتیاج به نیروی زمینی و اشغال کل افعانستان باشه

    • نگون بخت
      14

      حالا تو از ترس کاردست خودت ندی

  • شریعتمداری
    33

    طالبان نبودن یک گروه خودسر از سوی إصلاح طلبان و امریکا و غربگداها دستور گرفتند

    نظرات شما -
    • 8

      اصلاح طلبان !!!!؟؟؟؟؟؟
      چی میگی جوجه بسیجی ، برو خونتون مامانت نگرانه

    • 1

      بابا جان با زیرکی نظر شریعتمداری بلندگوی جناح راست رو نوشته.

  • امیر
    6

    به کل سیاست مداران. من در آغاز طالبان
    گفتم طالبان از آمریکا خطرناک‌تر است
    باز هم می گویم طالبان آن روزی که راه رفتن
    را یاد بگیرید وای به حال ایران
    خطر طالبان همانند خطر قوم مغول است
    ای بزرگان کشور طالبان را دست کم نگیرید

  • محمد
    5

    باید به این افغانیها یعنی همین پشتونها که کل افغانستان رو اسیر خودشون دارن یه درس ادب داد و سرزمینهای اجدادی که مال ایران بودن حق ایرانی هستن و الان در حق مردمش داره ظلم میشه این 100 ساله که از ایران جدا شده رو پس گرفت

  • ناشناس
    1

    چند خبر از گذشته: بعد از روی کار امدن طالبان، سلاحهایی که ارتش افغانستان به ایران فرستاده بود تا دست طالبان نیفتد، به طالبان تحویل داده شد، سد کمال‌خان افغانستان با سیمان ایرانی ساخته شده، سفارت افغانستان به طالبان داده شد و ........

    سوال: الان چه کسی باید پاسخگو باشد؟ ورارت خارجه که همانطور که گفته اند تصمیم گیر نیست و فقط مجری اوامر است.


    نظرات شما -
    • 12

      لیاقت مردم قدر نشناس ایران همینه!

  • ناشناس
    11

    بسیجی ها رو با چندین کامیون ساندیس بفرستید لب مرز .

    نظرات شما -
    • 4

      مُردم از خنده

    • ناشناس
      5

      تو فکر سوراخ موش هستند
      فکر میکنند الان مردم میرن
      و اینها بنام خود پیروزی را
      تمام و حال و هول در امریکا
      و اروپا با دلار فراوان میکنند

    • حقیقت
      4

      حرف حساب فقط این

    • ناشناس
      2

      شما اصلاح طلبهاي مدعي حالا اين گوي و اين ميدان بفرماييد برويد بجنگيد

  • خراسانی
    11

    درست است طالبان افغانستان از نظر اسلحه ضعیف اند ولی از نظر نیروی پیاده خیلی قوی هستند.ضمنا مهاجران افغانی مقیم ایران هرکدام مانند بمب ساعتی اند، که می توانند در داخل کشور برای مسئولین مشکل آفرین باشند.این حدی که نظر دادم کافی است.

    نظرات شما -
    • 3

      طالبان در هیچ جنگی کلاسیکی با پیاده نظام پیروز نشده( به جز مورد تسلیم خودخواسته اشرف غنی) و روششان چریکی- انتحاری و بمبگذاری و و مخفی شدن در میان مردم و خانه های روستایی بود. اینها اگه نیروهاشان را به صف ردیف کنند در بیابانهای مرزی کلا قتل عام می شوند.

  • ناشناس
    4

    توی محله بچه ای بود که از همسنهایش و حتی کوچکترها خیلی کتک می خورد ولی چون می خواست بگه زور داره می رفت به یک پسر بزرگتر که حال و حوصله زدن اینو نداشت بد و بیراه می گفت. شده حکایت بعضیها با طالبان و .... و آمریکا.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بله یک دلار از خسارات جنگو از عراق نگرفتیم، دریای خزر را از دست دادیم، آذربایجان و ترکیه برای ارس و مرزهایمان برنامه دارند ، ترکیه با سد سازیها یش حوزه ابریز خلیح فارس را رو به نابودی میبره، از طرف پاکستان هم جز ترور و ناامنی عایدی نداریم، امارات هم که ادعای ارضی به ما دارد، و ...............

  • ناشناس
    44

    سلام ایران سرزمین شیر دلانی هست که جلوی هر گونه هجوم را میگیرند چه افغانی چه آمریکایی این کشور رهبر دارد و این کشور نهضت دار اونم نهضت حسینی تا جون در بدن دارند از حق و ناموسشون دفاع میکنند در ضمن بسیجی هم نیستم مردم عادی عادی

  • ۶۴۴
    2

    طرفهای تبریز وآذرشهر ومراغه پرشده از افغانی با حقوق ۱۳ میلیونی دو برابر معلم تازه استخدام پول میگیرند

  • ناشناس
    1

    طالب یکهفته دیگه تهرانه
    عقبه ندارید دروغ بگید
    طالب میترسه الفرار میکنه
    خخخخخخخ

    نظرات شما -
    • 0

      نظامیان غرق در سیاست و مال
      دنیا شکم به اندازه مشک ۹۰ درصد
      هارت پورتی ده روز دوام نمیارن
      از طرفی مردم خشمگین و دنبال
      انتقام اوضاع خیطه

  • ناشناس
    5

    اسرائیل سوم شده طالبان ای وااای خداااا

  • ناشناس
    7

    ما مستاجرین حامی طالبان هستیم
    نزدیک مشهد برسید قیمت ملک
    میشه پشکل همه در حال الفرار

  • ازاد
    3

    چرا مماشات اخه چرا علت رو مسولین بگن من نوعی هم متوجه بشم جواب کلوخ سنگ است چنان درسی بهشان بدهید که هفت نسل بعدش هم فراموش نکنند

  • شریعتمداری
    21

    مطمئن باشید کار گروهک خودسر افغانی طرفدار اصلاح طلبان و رفسنجانی و غربگداها، برادران طالبان همچین کاری نمیکنن

  • ناشناس
    51

    ما دشمن مشترکمون صهیونیستها جنگ مسلمان با مسلمان امکان پذیر نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      خوب دور و برت را نگاه کن ببین دشمن واقعی ایران کیه ؟ دشمنی شما با اسراییل که نه مرز مشترک داریم نه خصومت تاریخی بر سر مسئله فلسطینه نه بر سر ایران.

    • 2

      راستی براداران مسلمان عراقی صد ها هزار نفر از جوانان این مملکت را کشتند یا اسراییلیها؟؟

    • ناشناس
      0

      دشمن دشمن من دوست منه

    • ناشناس
      6

      چی میگی جاهل این طالبان از صهیونیست ها واسه ما خطرناک ترند. نباید بهشون امان داد . الان جلوشونو نگیریم فردا دیگه نمیشه کاری کرد . الان زدن دونفر از مرزبانامون رو شهید کردند دریغ از اینکه یه خراش روی خودشون بیفته . ماهم که نشستیم ببینیم قواعد بین المللی چی میگه.
      اخه مگه این نادان ها ( طالبان) قواعد بین المللی میفهمن یعنی چی

  • ناشناس
    2

    طالبان 2500 سال آینده را نخواهد دید! خخخخخ!

  • ناشناس
    8

    جمع کن خودتو احمق
    تو کسی نیستی که بخوای ایران و تهدید کنی
    عرضشو داری سر هم وطنان عزیز افغانستانیتو تو کشور خودتون جمع کنید که بدبختا تو ایران پرسه میزنن

  • ناشناس
    2

    با این اوضاع بی شک جاسوسان طالبان که لباس اتباع خارجی در تهران شهرهای بزرگ مستقرند دست به کارهای احمقانه خواهند زد لازم است دستگاههای امنیتی در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری و اعدام این جانیان اقدام و مرز های شرقی را بسته و حداقل یک دوم افاغنه را به کشورشان برگرداند .خطر بیخ گوشمان ست

  • الف
    0

    اونها همه زبده و ورزیده و جنگجو و با انگیزه ....
    ما هم هر چه بچه و ناشی و آموزش ندیده و ناامید از زندگی و نظام و دولت به عنوان مرزبانی لب خط !!!

  • ناشناس
    2

    حسن همجواری یعنی چی میشه معنیش کنی دارن جوانان ما را شهید میکنن حسن همجواری معنی نداره به کی حسن همجواری واقعان خیلی اعصابم خورده که حسن همجوار ی می شنوم

  • ناشناس
    1

    شریعتمداری جان کجایی؟

  • ناشناس
    1

    اگه برای اسراییلی که بهش فحش می دید یا ترکیه یا ....این اتفاق می افتاد به تلافی کل نوار مرزی اونطرف را شخم می زد.

  • علی
    2

    برای اولین بار تو عمرم کفر کردم خدایا ببخشید ولی خیلی زورم میاد این ایام میبینم

  • ناشناس
    32

    دشمن اصلی طالبان نیستند: دشما اصلی کسانی هستن که پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی را به آتش کشاندن و الان گستاخی طالبان از آنجا نشات می گیردو خون مرزبان به گردن این خائنها هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      ساندیست مخمر داشته جفنگ می گی

  • ناشناس
    6

    قدر امریکا در افعانستان را ندانستیم هر انسانی قبول دارد که امریکا اسایش بسا بهتری برای ملت افغانستان به وجود اورده بود حال زندگی مردم افغانستان را قبل و بعد از طالبان مقایسه کنید افعانستان با طالبانش یک غده سرطانی در حال رشد در دنیای اسلام است

  • مسعود
    12

    بازی با دم شیر تاوان سختی داره

  • س د
    6

    طالبان سواد نداره از سلاح زور استفاده میکنه آشنایی با قوانین مرزبانی واداره مملکت هم نداره اینها از اجدادشان برمیگرده به اثر حجر فکر میکنن اون قدیماست به زور میشه حرفشون برونن.

  • ناشناس
    2

    روزنامه کیهان آقای شریتمداری بازهم طالبان راتطهیر کن عکس شهید راببینید جوان بیگناه خحالت بکش چه آرزوها وشوق زندگی

  • گمنام
    5

    بی همه چیز مطمئن باش پاش برسه خاک افغانستان رو توسرتون به توبره میکشیم تا از این خرافه گویی پشیمون بشی

  • 3

    ایران با عظمت کهنش به چه روزی افتاده یک مشت عقب مونده مثل میمون موهای خودشون اصلاح نمیکنن

  • 5

    فرق طالبان با میمون در چیست و صد البته میمون به انسانیت نزدیکتره

  • ناشناس
    7

    دو تا از این فرماندهان چسکی شون رو بکنید توی گونی بیارید ترتیبشون بدین در غیر اینصورت.....

  • ناشناس
    2

    کسی نیست بگه افغانستان هیچ غلطی نمیتواند بکند؟یا میترسین بگین

    نظرات شما -
    • 0

      گنده لات بازی برای اینها عادیه ولی اونجا که طرف به نظر ضعیفتر میاد بیشتر میترسند چون دیگه نمیتونن بهونه بیارن

  • ناشناس
    3

    مسیولین محترم زمانی که بخاطر سوریه و داعش و غیره فاطمیان و..‌‌ افغان را جمع کردید و مرز را هرز گذاشتید تا افغان ها بیاند بی رویه
    آب ایران را بی رویه مصرف کنند ، کار جوان های بیکار ایران را بگیرند و.... فکر نکردید بالاخره بیگانه اند و جدیدا طالبان طالبان است چه بگوید سنی است چه بگوید شیعه است .

  • علی
    3

    تو را هر کی دوست داری هیچی نگین بذاری با دیبلماسی هل کنند مگرنه تریاک باز گران میشه حالا دیگه خود دانید مگر نه ما با افغان ها کاری یا مبادله ای دیگ داریم

  • سیروان
    7

    بخدا من تعجب کردم از این خبر و‌ جنایت طالبان ، ما تو‌ سوریه 10 سال با تمام ابرقدرتهای جهان درگیر بودیم و موفق هم شدیم ، الان چطوری باید به این آدمهای وحشی و قاتل اجازه بدیم به مملکت و جان جوانهامون تجاوز بکنند....حاج قاسم عزیز قهرمان ایرانم کجایی که یادت بخیر...

  • 🐜
    4

    اتباع افغان هرچه سریعتر ازکشور بیرون کنید اگر حقیقتجو هستید

  • احد
    3

    شما طالبان خیلی کوچکیت فلا بروید شیرتان رابخورید مثل این که سرتان به تنتان اضافه زیادی است

  • سید
    5

    من منحیث یک اتباع افغانستان آماده هستم که باطالبان وحشی بجنگم طالب نه درک داره نه شعور نه انسانیت نه اسلامیت مردم افغانستان را به گروگان گرفته اند خداوند نابود کنه این قوم وحشی را

  • مسعود
    1

    درسی به این نمک نشناسی های عهد حجر داده بشه ، عبرت سایرین

  • علی نقی زاده
    13

    حضرت آقا اگر دستور بدن ما صبح زود اونجاییم .

  • arad
    2

    یعنی یک مرد بین مسؤلان ما پیدا نمیشه که جواب این گاو چرون رو بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    اون روز که با تیپا سربازمونو میزد و میبرد جوابشو میدادید الان جرات جفتک نداشت برا یه بار تا پنجاه کیلومتری روتو نقطه درگیری شخم بزنید تا ببینید دیگه از این غلطا نمیکنن

  • داریوش زارعی
    0

    چنان‌ مستم چنان مستم چنان مستم من امشب

  • ناشناس
    0

    شریعتمداری عقده ای کیهان بیا جواب بده اگر مردی که نیستی حرفهای قبلی خود را در مورد تطهیر طالبان توجیه و تفسیر نکن!

  • علی
    9

    ایران تلاویو و حیفا را می زند ازال صهیون داخلی و طالبان با هم خفه خون میگیرن.

  • ناشناس
    14

    سلام خسته نباشد بنده بهنوان یک سربا ز فدای رهبری اماده هستم که برای دفای کشور تا پدر طلبان را در بیاوریم

    نظرات شما -
    • 6

      ساقیتو عوض کنم موقع خماری
      هم همینو میگی

  • غیرت کجایید.
    9

    سپاه پاسداران. تو را بخدا دندان این طالبانی ها را بکشید .آنهم بدون آمپول .
    دیگه غلط بکنند و درس یاد بگیرند.

  • امیت
    1

    اگراین جنگ سالاران افغانی آدم بودند بیش از۵۰سال مردم خودرابفلاکت نمیکشیدند

  • ناشناس
    0

    دقت کنید کنار سمت راست تصویر
    سرباز نقش یک زن که حالت افسوسی داره بصورت طبیعی نمایان
    است حکایتش چیست

  • ناشناس
    3

    سلام درود بر خون پاک این شهید عزبز روحش شاد و یادش گرامی باد مرگ بر طالبان جنایت کار افغانستانی بیگانه را از ایران بیرون کنید اشغالگر داعشی باید انتقام خون شهید عزبز بگیرن جاسوس تو ایران جولان میدن همه با لباسهای افغانی امنیت نداریم،

  • ...
    1

    شروعی برای خاکی که انگستان از ما جدا کرد...

  • بی نشان
    0

    تطهیر طالبان در روزنامه کیهان شریعت مداری در سال 1400 و این هم متن منتشر شده از این روزنامه:
    روزنامه کیهان با اشاره به پیشروی‌های طالبان در سرمقاله خود نوشت: «در این پیشروی‌ها خبری از جنایت‌های هولناک، شبیه جنایات داعش در عراق نیست. طالبان حتی اعلام کرده کاری با شیعیان این کشور هم ندارد و تا لحظه تنظیم این گزارش نیز خبری درباره جنایت این گروه علیه شیعیان افغان لااقل مخابره نشده است. طبق این گزارش‌ها خبری از قتل‌عام غیرنظامیان بی‌گناه و تخریب خانه‌ها هم نیست و آنچه هست، صرفا درگیری با نیروهای مسلح دولتی است.»

  • عزیز
    0

    سلام برشهیدان.
    چراسربازان ۲ماه تعلیم دیده بی تجربه وجوان رادرلبه مرزهامی گذاریدآنهم باطالبان که سابقه وتجربه جنگ باآمریکارادارد.
    دلتان می آیداینچنین سربازان ماجوانمرگ شوند،خانواده هایشان عزادارشوندداغ بردلهاگذاشته شود.
    چرانیروهای دوران دیده رابااین پاپتیهای پشمالوی نمک بحرام مواجه نمی کنید.
    اگرقدرت اول منطقه ایم چراین پشمالوهای گدارانمی زنید.
    امروزغرورملی ایرانیهاشکسته شد.
    اینهمه موشک بارشی که داریم برای کیست،چرااین الواتهارانمی زنیدلت وپارکنید
    الان تصمیم دارندکل ایران رامانندزمان محمودغلزایی بگیرند.

  • هيچكس
    2

    بسیجی ها رو با چندین کامیون ساندیس بفرستید لب مرز .
    مردم از خنده
    هر كي هستي كه اينو نوشتي دمت گرم
    خيلي وقت بود از ته دل نخنديده بودم

  • ناشناس
    0

    بله اولین جنگ آب بدین شکل آغاز شد

  • ناشناس
    4

    انشالله به امید خدا دوتا همسایه هستیم مشکل بزودی حل بشه به امید تک خد🙏🙏🙏🇮🇷

  • ناشناس
    0

    هدف مردم از انقلاب ۵۷ رفع گرفتاریها و آبادانی مملکت خودشون بود، اما ج.ا به جای پاسخ به خواسته های ملت، به دنبال قدرت طلبی در منطقه و جهان بود ، برای مقابله با ج.ا داعش و طالبان شکل گرفت،و حالا حاکمیت به بن بست رسیده ، او نه در دل مردم محبوبیت و جایگاهی داره و نه در دنیا قدرت و نفوذی ، این موضوع رو خود ج.ا و نیز همسایگان ما که تا دیروز دست ج.ا تا آرنج در دهانشون بود، خیلی خوب فهمیده اند!

  • نبی
    1

    طالبان و مهاجرین افغان را بشوخی نگیرید باید فکری کرد هشدار اول داده شد

  • ناشناس
    1

    یکروزی صدام همینطوری فکرمیکرد و به ایران حمله کرد البته آن زمان ایران ضعیف و درگیرجنگ داخلی و جدایی طلبها و... بود. صدام خیلی ادعا داشت چون ارتش منظم ودولت نظامی داشت، حالا شما که ....
    تاریخ بخونید بیشتر اخبار دنبال کنید، مردم ایران و حضورشون...ازرسانه ها ببینید

  • ناشناس
    0

    بهتره طالبان از 40 کیلومتری مرز ها منع بشن تا دیگه مشکلی پیش نیاد. اگه قبول نکردن یه ضربه شصت لازمه. وگر نه از این به بعد همین اشه و همین کاسه

  • حسین جعفری
    0

    متأسفم ۴۰ سال نخبگان ایرانی به جامعه‌ای ایرانی درباره‌ی مهاجران اطلاع رسانی نکردند مردم هیچ تفاووت بین پشتونهای هم فکر طالبان و شیعیان که از ترس کشتن طالبان به ایران پناه آورده قایل نیستند شیعیان همان کسانی هستند که در دفاع مقدس و دفاع از حرم در کنار ایرانیان ایستادند ولی سنی ها در ایران تقدیر می شوند و نیروی انتظامی ظاهراً انهارا نمی شناسند شیعیان هزاره در افغانستان متهم به مزدوری ایران و در ایران متهم به افغانی افعی دستگیر و رد مرز می شوند

  • خدامراد شهریاری کردی
    2

    انشاا... که این فتنه هم تمام شود جنگ بین مسلمانان به نفع آمریکا و اسراییل است و به ضرر هر دو کشور است هر مسلمانی کشته شود چه ایرانی چه افغانستانی آنها شاد می شوند

  • حسن سلیمی
    1

    یعنی چه بر سر ایران اومده که این وحشی ها هم به ما زور میگن

  • ناشناس
    0

    این هم نتیجه حمایت از طالبان، جوانان مملکت رو به نابودی میکشید و خودتان در تهران در کاخ هایتان آرمیدید

  • ناشناس
    2

    taalebaan aknoon ham 10 milliom piyadeh nezaam dar khanehhayeman dara!

  • 2

    afanhaye dar iran dar khanehaye dar dadte saakhteman va ...va khanehayee keh seraydssr hastand, roodpi khane be rahh miandazad.😐😐

  • متین
    0

    ته تهش ی شعار به نماز جمعممون اضافه میشه .مرگ بر طالبان ...تازه اونم اگر جرات کنیم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      طالبان، خوارج نهروان.

  • 5

    ما به عنوان انسان ،توحش طالبان رو به مهاجران مظلوم افغانستان تعمیم نداده و نخواهیم داد، چونکه اونها زخم خورده ی طالبان هستن، در نظر داشته باشیم که چند میلیون ایرانی مهاجر در سراسر دنیا زندگی می کنن، ملت ایران و افغانستان مظلومترین ملتها در دنیا هستن

    نظرات شما -
    • ایرانی
      1

      تو هیچ کشوری ده میلیون مهاجر ایرانی نداریم

    • ایرانی
      1

      اینطوری که مهاجر افغانی داره وارد ایران میشه به زودی ایران میشه یکی از ولایتهای افغانستان!

  • ناشناس
    1

    ما خودمون توی تهران کار گیرمون نمیاد تهران شده پر از افغانی

  • پهبادهای ایران کجاست
    1

    پهبادهای ایران کجاست

    نظرات شما -
    • 0

      روسیه است

  • 1

    پس زبان درازی نکنید که از صحنه روزگار محو میشوید

  • 0

    پس انتقام خون جوون های کشته شدمون چی واسه اسرائیل هزار موشک میندازید توش چند تا از اونها رو هم بزنید سدهاش ن تخریب کنید

  • 1

    هر چقدر که در عراق قوی ظاهر شدیم ولی در افغانستان که زمانی به ایران تعلق داشت بسیار ضعیف عمل کردیم و پاکستان در حمایت از طالبان قوی بوده.

  • ح
    4

    برادران ایرانی من خود افغانی هستم وافتخار میکنم شیعه مرتضی علی هستم چرا دست پاگم کردید بجنگید مگه طالبان چند نفره. عروضه ندارید به ما صلاح بدید ما بجنگیم

  • ناشناس
    1

    ارنش و سپاه مقتدر ايران اين متجاوزان بي فرهنگ را پيشته كنند تا متجاوزان پا را از گليم خود درازتر ننمايند .

  • بهار
    0

    وقتی میارین تو کشور جلسه میگیرین وتو کشور پا باز کردن دیگه همینه تمام جونای ما باید شهید بشن حالا بیایین جواب خانواده ها بدین

    نظرات شما -
    • 1

      به عرب افغان خوارج نهروانی، سفارت ندهید.
      سفارتخانه مال مردم افغانستان است نه یک مشت غربتی فراری.

  • ناشناس
    1

    این شما نبودید ونیستید ونخواهید بود که با شوروی وبریتانیا ودگر اجنبی مبارزه کردید ان دلاورمردان جبهه مقاومت وفرزندان دلاورانی چون احمدشاه مسعود ودلاورمردان ایرانشهر وسرزمین پارس وخورشید بودند وهستند وباز خواهند بود وشما نسل همانهایی هستید که همیشه ساز تفرقه وجدایی ومزدوری اجنبی ونادانسته درخدمت اجنبی بودید ونیازی به دخالت نظامی ایران نیست فرزندان همان دلاورمردان شمارا بار دگر به حاشیه وسنگ لاخهایه کوهایه هندکش وتاشکن خواهند فرستاد

  • افغانستان و ایران برادر
    1

    من یک افغان پشتونم. و قتی جسد های جوانهای هر دو کشور را دیدم بی اختیار از چشمم اشک جاری شد. دو برادر دو همسایه دو هم فرهنگ خیلی افسوس به حال ما. کشور های ارپایی موانع مرزی را از بین بردند، یک پاسپورت، واحد پولی یکی، سیاست بیرونی یکی و...
    ما که ادعا مسلمان هم داریم این حالت ماست.
    هر دو کشور سرباز خود را شهید میگویند. خدا یا به مادر های رنجدیده ی هر دو کشور صبر بده. برادر های ایرانی افغان فحش کاری خوبی نیست برای حل مشکلات قدم اول اتحاد و احترام متقابل لازم است، به توهین یک دیگر و نفاق همه خو شبختی را و فرصت ها را از دست میدهیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب افغان پشتون. حرفهای این جماعت رو جدی نگیر. حال و روزشون رو داری می‌بینی. اجداد همینها در زمان حمله اعراب هم از این زرت‌وپرت‌ها و رجزخونیها زیاد کردند. اما الان فقط یک نگاه به اسمهاشون بنداز و خودت تا ته خط رو بخون😉

  • ناشناس
    1

    کجایند انهایی که در زمان حنله طالبان به افغانستان جشن گرفته بودند گویی که عروسی مادرشان است امروز فهمیدن که مادرشان را به عقد طالبان در آورده بودن

  • سید علی اف
    2

    چیزی نشده مساله را کش ندهید دو برادر کنک کاری کردن و امروز اشتی کردن ، طالبان برادران ما هستند سالها سال مهمان ما در مشهد بودن و باهم نان و نمک خوردیم

  • ناصری
    1

    اسلام از عربستان برخاست، پس از آن عراق ادعای اسلام واقعی کرد، مدتی هم ایران الان هم افغانستان ، انشالله کم کم مسلمانان واقع را در چین خواهیم دید

    نظرات شما -
    • رضایی
      1

      برو یکم مطالعه کن بی سواد.

  • سخن بزرگان
    1

    آنتن‌هایی که در مرز افغانستان هست، صدا که از ریشه‌های درخت که در آب‌جوش بگذارند، صدای هیاهو است.

  • بنده خدا
    2

    این شپش ها باید منقرض بشن

  • ناشناس
    3

    فرمانده بزرگ و عالی رتبه طالبان جناب ژنرال عبدالحمیدخان خراسانی،تهران را تهدید به اشغال کرد،،،اخه غضبیط بوگندو، تو و ایل وتبارت، و،هم پالکی های متعفن تر از خودت که،سالهای ساله توسط لشگرهای ساس وشپش تصرف شدین ، بهتره قبل از رجز خوندن برای قدرتمندترین ارتش منطقه و سرور و اقای خاورمیانه، اول خودتون رو از شر، ساس وکنه وشپش نجات بدین و دوم اینکه حیفه تاریخ نخونده اون مغز نخودیتون رو اکبند بفرستین زیرخاک،هرچقدر کشورهای استکباری دنیا مثل امریکا واروپا و منافقین و عوامل منطقه ای شون مثل صدام ومرتجعین مزدور و داعش و النصره و پژاک و هزارتا از این کوفت وزهر مار دیگه با ارتشهای کلاسیک وتا بن دندون مسلحشون تونستن غلطی بکنن، شما چورمنگهای غزبیط و بوگندوهای نکبت هم با دارودسته پاپتی تون هم میتونین. لااقل یه جو شرف وغیرت داشته باشین و بجای رجز خوندن ببایین چند وجب از خاک ایران رو تصرف کنید که جمهوری اسلامی هم یه بهانه ای داشته باشه تا نسلتون رو برداره.

  • ع م رلفیان
    1

    مراتامرز ببرید ویک تفنگ دوربرد دوربینداربدهید تا تگ تکشان رو راهی بهشت کنم راه بهشت ازمرزبلوچستان میگذرد

  • ناشناس
    0

    بیچاره سرباز ها میرن کشته میشن وهمچی ختم پیدا میکنه بیچاره خانواده سرباز ها اصلا این سرباز وظیفه ها نباشن مرزی وجود نداره اونا رو میکشن و طرفین باهم دوست میشن عجب عجب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها