وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با شبکه سعودی «العربیة»:

رژیم ایران مذهب سالارهای شیطانی هستند که قصد نابودی ملت آمریکا و اسرائیل را دارند

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد که نظام ایران متشکل از «مذهب‌سالارهای شیطانی» است که هدف آنها نابودی آمریکا و اسرائیل است.

رژیم ایران مذهب سالارهای شیطانی هستند که قصد نابودی ملت آمریکا و اسرائیل را دارند

«مایک پامپئو» که با شبکه خبری العربیه سعودی صحبت می‌کرد، از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه تعامل با کشورهای غرب آسیا انتقاد کرد.

پامپئو در این مصاحبه گفت: «ما می‌دانیم رژیم ایران کیست. آنها مذهب سالارهای شیطانی هستند که قصد نابودی ملت آمریکا و اسرائیل را دارند».

رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در این مصاحبه با اشاره به رویکرد دولت کنونی آمریکا در مذاکره با ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای، اضافه کرد: «ما نباید با آنها مذاکره کنیم که در ازای وعده‌ای زودگذر برای کُند کردن برنامه غنی‌سازی و برنامه تسلیحاتی، چه میزان پول بدهیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ما می‌دانیم که آنها (ایران) نخستین بار درباره تاریخچه برنامه (هسته‌ای) دروغ گفتند. اینکه چرا ما باید با کسانی مذاکره کنیم که درباره برنامه هسته‌ای‌شان دروغ گفته‌اند را متوجه نمی‌شوم».

وی در پاسخ به قطعنامه‌ای که اخیرا توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران منتشر شده، گفت که این قطعنامه خوب بوده و باید ماه‌ها پیش منتشر می‌شده است.

پامپئو خواستار به کارگیری مکانیزمی شد تا اطمینان حاصل شود که ایران به پایبندی به NPT‌ بازگردد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «NPT معاهده بین‌المللی مهمی بوده که هدف آن جلوگیری از انتشار تسلیحات هسته‌ای و فناوری تسلیحات است تا همکاری برای استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به پیش برده و در نهایت به هدف خلع سلاح هسته‌ای کامل دست یابد».

وی اضافه کرد: «این درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست این در باره NPT است،‌ توافقنامه‌ای که ایران موافقت کرده که به آن پایبند باشد و آمریکا نیز از آن خارج نشده است».

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حالی مدعی نقض NPT توسط ایران شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هیچگونه گزارشی درباره نقض این معاهده توسط ایران منتشر نکرده است.

معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی در سال 1968 امضا شد و در سال 1970 اجرایی شد و در سال 1995 به صورت نامحدود تمدید شد.

این معاهده بین‌المللی را 191 کشور از جمله 5 کشور دارای تسلیحات هسته‌ای (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) امضا کرده‌اند. رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، همچنان از امضای این پیمان بین‌المللی خودداری می‌کند. این رژیم بیش از 100 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود داشته و بر اساس گزارش‌ها مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت 200 بمب اتمی دیگر را نیز دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه مصاحبه با العربیه اضافه کرد: «ایران خروج از برجام را به عنوان یک دستاویز استفاده می‌کنند. (اما) ان‌پی‌تی همچنان پابرجاست. ایران قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نقض می‌کند و اکنون این مسئله مشخص شده که روسیه و چین از امضای آن خودداری می‌کنند که همین موضوع درباره جهت‌گیری برنامه تسلیحاتی ایران بسیار گویاست».

شبکه خبری العربیه زمانی که از پامپئو درباره عملیات نظامی جایگرین دولت بایدن درباره مجبور کردن ایران برای اجرای تعهداتش پرسید، از پاسخ به این سوال خودداری کرد.

وی گفت: «من نمی‌خواهم خیلی در این باره صحبت کنم. من مدیر سیا بودم و سپس وزیر خارجه شدم. بهتر است که من در مورد بخش نظامی این موضوع نظری ندهم».

پامپئو افزود: «این منطقی است که آمریکا، ظرفیت نظامی آمریکا و دوستان، متحدان و شرکای ما در منطقه این اطمینان را حاصل کنند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

وی مدعی شد که اجازه دادن بروز چنین اتفاقی بسیار خطرناک بوده و آمریکا باید هر اقدام ضروری اتخاذ کند تا اطمینان حاصل پیدا کند که چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. پامپئو گفت که اگر وی در دولت آمریکا بود دادن پول به ایران را متوقف می‌کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ایران همچنان در حال تامین مالی حزب‌الله بوده و همچنان به حماس پرداخت می‌کند. آنها همچنان در حال تعامل با گروه‌های تروریستی در سرتاسر جهان هستند. ما می‌توانیم مانع از منابع (درآمدی) آنها شویم. آنها به انجام تحقیقات و به آزمایش موشک‌ها می‌پردازند. آنها همچنان برنامه تسلیحاتی خود را به پیش می‌برند».

پامپئو اضافه کرد: «من به شما درباره این موضوع اطمینان می‌دهم، هر دلاری که به رژیم ایران می‌رود، نه تنها زمان کافی برای دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بلکه ظرفیت ساخت آن را نیز تسریع می‌بخشد».

من به شما درباره این موضوع اطمینان می‌دهم، هر دلاری که به رژیم ایران می‌رود، نه تنها زمان کافی برای دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بلکه ظرفیت ساخت آن را نیز تسریع می‌بخشد

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت زمانی که وی بخشی از دولت ترامپ بوده آنها در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار داشته و ایران از 96 میلیارد دلار ذخایر ارزی به 4 میلیارد دلار رسیده بود.

پامپئو گفت: «کارزار تحریم‌ها فقط چند ماه بود که شروع شده بود، شما به یاد می‌آورید که ما (دولت ترامپ) تا دو سال نخست دولت در برجام بودیم. ما حداکثر تحریم‌ها را در حدود دو سال اعمال کردیم. ما بعد از خروج از برجام به برخی شرکت‌ها معافیت دادیم و برای آنها دوره‌های کاهش معاملات با تهران در نظر گرفتیم بنابراین خود تحریم‌ها برای حدود 17 مورد برقرار شده بود».

وزیر خارجه سابق آمریکا درباره رویکرد دولت کنونی آمریکا و اینکه آیا قادر خواهد بود تا تاثیر مطلوب برای جلوگیری از بلندپروازی‌های ایران داشته باشد، گفت: «ما دولتی در آمریکا نداریم که آمادگی پیدا کردن پاسخی برای این سوال داشته باشد».

وی افزود: «نخستین گام این است که نباید تنها به اعمال تحریم‌ها بپردازیم بلکه باید همان کاری را انجام دهیم که برای 18 ماه پایانی انجام دادیم. این تحریم‌ها باید همه جا و همیشه علیه حزب کمونیست چین، علیه روسیه و علیه تمام کسانی که در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها هستند، اجرا شود».

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: «اگر تحریم‌ها به شدت اعمال و اجرا می‌شد، ایران در موقعیت بسیار سختی قرار می‌گرفت».

وی همچنین افزود که ادعا شده ممکن است که تولید ناخالص داخلی ایران طی سال جاری بسیار سریعتر از آمریکا رشد کند». پامپئو مدعی شد که دولت ترامپ دوره‌های اقتصادی جهنمی در ایران به وجود آورده بود.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ترور سردار سلیمانی و حمایت وی از طرح ترور گفت: «خیلی‌ها به ما می‌گفتند که اگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شوید، جنگ روی می‌دهد، هشدارهای زیادی هم وجود داشت که اگر آمریکا سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، جنگ روی خواهد داد. هشداری وجود داشت که اگر به ژنرال سلیمانی حمله کنید جنگی رخ خواهد داد. ما از بین این ها یک یا دو کار را انجام ندادیم. ما هر سه کار را انجام دادیم و هیچ جنگی روی نداد».

پامپئو اضافه کرد: «ژنرال سلیمانی در حال طراحی برای کشتن پانصد آمریکایی دیگر بود ما این فرصت را داشتیم که این طرح را خنثی کنیم و آن را انجام دادیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «ما این فرصت را داشتیم تا یک حمله قریب الوقوع به منابع، منافع و نیروهای آمریکایی را متوقف کنیم و رئیس جمهور تصمیم گرفت این کار را انجام دهد».

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید ایران به انتقام گرفتن از عاملان ترور سردار سلیمانی گفت: «اولین بار از توییتر متوجه تهدید ایران برای ترور خودم شدم. این شیوه کار ایران در تمام دنیاست. آنها (با این تهدیدات) تلاش می‌کنند رهبران بعدی آمریکا را متقاعد کنند که آنطوری که مایک پامپئو رفتار کرد، شما نکنید. با ما خوب باشید و به ما سخت نگیرید اجازه دهید برنامه هسته‌ای‌مان را توسعه داده و ما هم جان شما را تهدید نمی‌کنیم. این پیامی است که آیت‌الله و جانشین سلیمانی و رئیسی به دنیا می‌فرستد. آنها به رهبران تمام دنیا می‌فرستند که خیلی مراقب باشید که چطور با ما رفتار می‌کنید در غیر این صورت شما را می‌کُشیم به همین دلیل است که باید از دادن منابعی که به ایران اجازه می‌دهد در جهان وحشت پراکنی کند، خودداری شود».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی حاکی است هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شد.

او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: « این را دیدیم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن)، (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 115
  • بابک
    40

    پامپئو حق دارد ، وقتی میخواهیم کاخ سفید را حسینه کنیم پس قبل آن باید ملت آمریکا را نابود کنیم

    نظرات شما -
    • ن
      13

      متاسفانه با مطرح کردن دشمنان خیالی ، پشت پرده جیب ملت رو خالی میکنن ,این سیاست نقص نداره و تا الان هم موفق بوده

    • بهنام
      37

      زررررررررررررررررررررررررررررت

    • 🗒
      0

      خاک بر سر ابلهانی که این شیطان گفتن ها را ادامه دهند و دو ملت را به جان هم بیاندازند ، ان شاءالله خداوند نابودشان کند و شرشان را از روی مردم بیچاره زودتر کم کند .

    • به بابک
      0

      ملت آمریکا چه تفاوتی با ملت روسیه و چین دارند ، همه جا انسان خوب و بد هست ، یعنی پروردگار متعال قدر امثال شما ، نعوذبالله نمیداند که ملت آمریکا را نابود کند .

  • ناشناس
    20

    شما حریف شیطان نمی شوید فقط ملت ایران بدبخت ميشند

    نظرات شما -
    • به بهنام
      3

      بهنام جان بسیجی مزدور

  • فاطمه
    105

    شما آمریکایی ها هم شیاطین دموکراسی سالار نما
    هستید....

    نظرات شما -
    • به فاطمه
      38

      فاطمه خانم ساندیس زیاد نخور تا نترکی بسیجی مزدور

    • بفاطمه
      7

      اتفاقاً درست گفته افکارواعمال شما جماعت بانام دین خدا، هرجا بکارگرفته شود جزتباهی ثمری ندارد نمونه آشکار ایران

    • ندا
      14

      به ساندس خوردن باید افتخار کرد
      از تو خود تحقیر خیلی با شرف تر است

    • امیر
      2

      آخر این شیطان خطاب کردن ها به کجا خواهد رسید به جز بدبختی مردم و سربازان بیچاره دو طرف درگیر و ویرانی های شدید خود خواسته ، یک زلزله مصیبت به قدر کافی دارد ، به جای ویرانی جنگ ، جلوی افزایش ادامه دار قیمتها که به مسابقه بین ایرانیها تبدیل شده را بگیریم که قیمت طلا در جهان ۱/۵ برابر شده ولی ایران بسیار متاسفانه ۱۵ برابر شده ، چرا ؟ شما ارزش پول ملی عمان ، قطر ، را با پول ملی ایران مقایسه کنید ؟ فایده این شیطان شیطان ها گفتند چه بوده است ؟

    • به ندا
      5

      ندا خانم ماهی دومیلیارد حقوق میگیری دستت روشده لعنت بر خودت پدرو مادرت ساندیس خور بسیجی مزدور

  • iraj soltani
    42

    شیطان بزرگ و تنها بکار گیرنده ی بمب اتم و کشتار مردم دو شهر ژاپن، به جنگ با اسلام برخاسته و رهبران دینی را شیطان می خواند. می خواهند چراغی را که خدا روشن کرده با دهان خود خاموش کنند. ایران اتمی وعده ی الهی و غیر قابل برگشت است. به ترور بزذلانه ی سردار دلاور شهید سلیمانی می بالید، در حالی که فرماندهان شما از ترس مواجهه با او خودشان را خراب می کردند.

    نظرات شما -
    • ب iraj
      1

      مُهمل نگو این حرف تونمونه ای ازاندیشه وکردارتان است که باوقاحت بخدانسبت میدهید کجای قران اسمی ازایران است وخدا کجا گفته که بانامش برمردم ظلم وآنهاراچپاول کنید

    • ناشناس
      5

      بدبخت اگه آمریکا اون دوتا بمب اتم رو نزده بود که الان روسیه و انگلیس کشورت رو تکه و پاره کرده بودن.بی سواد برو تاریخ بخون که الان کشورت و پایان جنگ جهانی دوم رو مدیون آمریکا هستی

    • امیر
      2

      آقای ایرج سلطانی ، انتقام شهید سلیمانی را از خود ترامپ و پمپئو ها باید بگیری یا از همه مردم آمریکا ؟ دو ملت را که نباید به جان هم بیاندازیم

    • iraj soltani
      0

      درود بر امیر خان، من بدنبال جنگ نیستم. ولی بجز مردم آمریکا بقیه ی دنیا هم انسانند. امیدوارم همه ی طرف ها به صلح پایدار و توسعه ی فرهنگی و اقتصادی متمرکز شوند.

    • iraj soltani
      1

      شما تابع چه تفکر فاسدی هستید ای مزدوران خارج نشین وطن فروش؟ یکی انداختن بمب اتم به سر مردم بی گناه را منطقی و به نفع مردم جهان می داند، یکی بسیجی های عاشق را که بدون دستمزد پیکار می کنند مزدور می خواند، یکی می گوید در قرآن به ایران اشاره نشده، ابله من هم می دانم اشاره نشده، منظور من وعده ی پیروزی مستضعفین بر مستکبرینه. این شمائید که سعی می کنید همه چیز رو وارونه جلوه بدید. البته برای شما مهم تر از هر چیزی پوله، وطن و ناموس نیست که براحتی از آن بگذرید.

    • amir
      0

      درود بر آقا ایرج ، ولی تا جایی که بنده میدانم در جنگ جهانی دوم پس از شکست هیتلر ، امپراطور و ارتش ژاپن در جنگ با چین بسیار سرسخت بوده اند که ترومن احمق و ملعون برای پایان جنگ و کمک به چین از بمب اتم بر سر مردم بیگناه استفاده کرده که خودش هم گور به گور شده ، فقط حساب ترومن ملعون و ترامپ و پمپئوصفت ها را از بایدن جدا کنیم ، به جای کشور شیطان ، پمپئو شیطان گفتن بهتر نیست ؟

    • amir
      0

      درود بر شرفت آقای ایرج خان بخاطر این جمله که همه مردم دنیا انسانند. امیدوارم همه ی طرف ها به صلح پایدار و توسعه ی فرهنگی و اقتصادی متمرکز شوند. کاش ما ایرانیها همدیگر را مزدور و منافق و امثال آن دیگر نخوانیم همدیگر را تا میتوانیم دوست خطاب نمائیم .

    • iraj soltani
      0

      سلام امیر خان، من با شما کاملا موافقم.

    • amir
      0

      دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۰۹:۰۱
      سلام امیر خان، من با شما کاملا موافقم.
      سلام و درود فراوان بر شما برادرم آقاایرج

  • تاریخ
    8

    اگر اینها میخواستند آمریکا را نابود کنند در منطقه صلح آمیز با همسایگان زندگی میکردندامروزه خاورمیانه با 43 سال پیش از نطر فلاکت قابل قیاس نیست به ایران نگاه کنید سرباز بی سروپا در خیابان به بازنشستگان مو سفید و عصا در دست و به معلمان خود هم رحم نمیکند .کشورهای قدرتمند غرب و شرق ممنون حکومت جمهوری هستند که بازا بزرگی باسم خاورمیانه در بغل ایشان نهاده است.

  • عهههه خخخخخ
    16

    قابل توجه پمپئو: در اینکه ایران و ایرانی جماعت دارای چه تاریخچه درخشان و فر هنگی؛ ادبی؛ اخلاقی،اجتماعی و سیاسی و نظامی و معنوی و اقتصادی است...؛ نه تو و نه اساتید شیطانی ات و نه تمام آباء و اجدا د ات که بیشتر از چند صد سال پیشینه تاریخی ندارید! هرگز نمی توانید؛ به این عظمت پی ببرید. فرهنگ ایرانی ریشه در گفتارنیک، کردار نیک و دارد. شیطنت مورد نظر تو در خون و رگ؛ مسلک و کردار هیچ ایرانی پیدا نمی شود. اما حال که خلق و خو ی شما و امثال شما آدم و مظلوم کشی است. و به اینگونه جنایات افتخار می کنید. و چون ضربتی زده اید. پس باید ضربتی نو ش جان کنید. و این قاعده به ایرانی و سنی و شیعه و... ربطی ندارد.و اگر مرد هستید و از کرده خود پشیمان نیستید،باید پای غلطی که کرده اید؛ بایستید.تا به وقتش با دریافت ضربتی آنچنانی انتقام الهی با دستان و بازو ان مردان و زنان آزادخواه جهان بر شما وارد گردد. و یا اگر پشیمان هستید. این جسارت و مردانی را داشته باشید. که به جنایت خود اعتراف کرده و ...الخ...( هر چند ژن شما و امثال تان به این حرفها نمی خورد.پس فعلا به دنبال خرید و تامین سوراخ موش باشید. تا ببینیم. چی میشه...) به هر حال باید منتظر انتقام باشی و راه فراری نداری....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اصلا درمورد ايران و ایرانی صحبت نکرده،بی خودی آب رو گل الودنکن تابخاي ماهی بگیری،کوچولو

  • خودم
    50

    مرگ بر امریکا
    مرگ بر استعمار
    مرگ بر تحربم جهنمی امریکا و استکبار
    مرگ بر استعمارگران داخلی
    مرگ بر ظلم و تبعیض
    مرگ بر انگلیس و فرانسه
    زنده باد ایران و ایرانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      زنده باد همه جهان .
      برقرار باد دوستی . مهربانی. صداقت . صمیمیت.

    • به خودم
      9

      خودم مرگ بر خودت بسیجی مزدور

    • ناشناس
      2

      نترکی

    • محمد
      2

      خودم ....خودتی!

  • ناشناس
    3

    تا اول مردم داخل را نابود کنند بعدش میان سراغ شما ها

  • خودم
    4

    همه دعا کنیم خدا از شر شیطان در امان باشیم.

    نظرات شما -
    • به خودم
      4

      خودم شیطان اصلی خودتی نه آمریکا بسیجی مزدور

  • محسن
    6

    یه مقدار پیچیده شده..(آیا عربستان پمپئو رو تطمیع کرده که این صحبت ها رو بکنه؟( همانطور که سازمان مجاهدین به بولتون پول میداد) و یا این که دقیقا برعکس،، پمپئو با این صحبت ها داره برای تخریب شروع تعامل ایران و عربستان تلاش میکنه؟آیا بحث استعفای معاون وزارت خارجه ( با توجه به نزدیکی ایشون به آقای جلیلی) نشان از خروج سیاست خارجی آقای رئیسی از سخت گیریهای قبلی و رفتن به سمت یک جور آسان گیری برای رسیدن به توافق برجام است؟ اگر این هست پس موضع گیری های شدید و جدید امثال علم الهدی علیه برجام
    و تحلیل عجیب بعضی ها مبنی بر این که اتفاقا استعفای احتمالی آقای باقری کنی به خاطر بمبست احیای برجام هست صورت گرفته ،، پس این دیگه چه جور تحلیلی هست؟....به نظرم اینجا دیگه فقط باید اطلاعاتی باشی تا واقعیت رو بفهمی..وگرنه از این داده های متناقض و مبهم، تحلیل نزدیک به واقعیت در نمیاد.. عباس عبدی و مطهری چند وقت پیش این رو به درستی گفتند( البته انصافا شریعتمداری هم گفت ) که روند مذاکرات به مردم گفته شود که حداقل دارید در آنجا چه میکنید...البته یک بحث دیگه هم وجود داشته که اگر ایران و امریکا به طور مخفیانه یا غیرعلنی بحث کنند معمولا ( به خاطر عدم وجود واکنشهای جهت دار رسانه های کاملا مختلف) بر روی مذاکرات تاثیر منفی گذاشته نمیشود..و البته باز بحث دیگر تجربه تلخ مسکوت بودن همه چیز مثلا در قرارداد لاریجانی و سولانا بودکه اگر رسانه ها مطلع میشدند، با فضاسازی درست اجازه به هم زدن اون رو به احمدی نژاد نمیدادند.. برای همین توی فضای مه آلود نمیشه چیزی رو به درستی دید..حداقل من که چیزی نمیبینم..شما میبینی؟:)

  • ناشناس
    6

    به شیطان توهین نکن

  • ایمان
    31

    جالبه که یه عدم ای ایرانی هم استقبال کردن ازین صحبت این نکبت!!!
    بابا درسته مشکلات هست ولی موندم چرا با آمریکا همراهی میکنن
    مطمین باش دست آمریکا به شیعه و ایرانی جماعت برسه سر تک تک مونو گوش تا گوش میبره و بماند با نسل ایرانی چه میکنه جای گفتنش نیست ...
    من قید شکممو میتونم بزنم ولی دست درازی به ناموس ایرانی!؟؟؟هیهات من ذله

    نظرات شما -
    • 2

      موندی که چرا مردم با دشمن خارجی......
      بعد خودت میگی مشکلات هست ولی......
      تاریخ بخون.
      ایرانی هر بار که در برابر دشمن خارجی مثل امروز بوده.!!!!!!!
      دلش خون بوده از داخلی‌ها.
      داخلی‌هایی که به خاطر منافع زودگذرشان روزگار مردم رو سیاه کردن.
      اما در زمانهایی که دولت با مردم همدل بوده!!!!
      زمان جنگ ایران و عراق رو مرور کن.
      همه مردم‌در مقابل دشمن خارجی متحد بودن.
      چون اگر بود برای همه بود . و اگر نبود برای هیچکی نبود.
      یه عده نمیخوردن تا به مرز ترکیدن.برسن.
      یه عده گرسنه. و شرمنده خانواده هاشون.
      آقازاده های نکبت زاده نداشتیم.
      همه تقریبا مثل هم بودن.

    • به ایمان
      5

      ایمان جان بازم پیدات شد بسیجی مزدور کاسب تحریم ایمان لبنانی

    • ایمان
      8

      بازم تو پیدا شد مردک کاسب برجام مفت خور

    • به ایمان
      1

      ایمان خودت مفتخوری بسیجی مزدور لعنت برخودت پدرو مادرت ساندیس خور لبنانی

    • به ایمان
      1

      خودت مفتخوری ایمان انشالله زندگیت سیاه بشه زندگی مردمو سیاه کردی مزدوز تواین ۴۳ سال لبنانی

    • به به ایمان
      0

      بازم ساندیس شرف داره به تفاله های رجوی چون تو

  • نظرگو
    7

    حرف ها عالی و روشن کننده

  • رضا..
    5

    جنگ و دشمنی بیهوده 40 ساله با کشوری همچون آمریکا که تحریم های یک طرفه اش بر علیه ایران باعث می‌شود کل دنیا از جمله روسیه و چین هم از ترس مجازات های اقتصادی در ارتباط با ایران محدودیت قائل شوند ولی سوال اینه چرا باید کشوری که می‌خواهد و یا بهتر است بگوییم با این شعار که مردمش را به لحاظ مادی و معنوی ترقی دهد و در دنیا نمونه باشد باید با این سیاست غلط کشور و ملت را چهار دهه درگیر جنگ و تحریم و فشار و استرس و نابودی سرمایه ها و نفوس و..... کند؟ چه زمان این داستان انزوای جهانی و تحریم و فشار تمام می‌شود؟؟

    نظرات شما -
    • وریا
      20

      برای تو ومغز کوچیک تو بیهوده است
      برای بقیه این جوری نیست
      آمریکا ۴۳ ساله داره به ما ظلم میکنه مرگ بر زورگو
      چرا نمیگی آمریگا از آن سر دنیا از ما چکار داره
      چرا نمیزاره ما هم زندگی خودمان را کنیم
      پس لطفا شما هم بیهوده تحلیل نکن

    • مژگان
      18

      آمریکا آبروی وحیثیت انسانیت را برده
      آمریکا فکر میکنه هنوز می تونه بتازه ولی کور خوانده
      آمریکا تمام دنیا را به کثافت کشیده
      هر جا کشوری فقیر ویا مظلوم ویا دردکشیده است
      پای آمریکا در میان است
      آمریکا ننگت باد

    • به وریا
      2

      وریا جان دستت با حرام خوران است بسیجی مزدور

    • به وریا
      4

      وریا جان مزدور ماهی دومیلیارد حقوق میگیری دستت روشده بچه هات خارجن کم چرت و پرت بگو شریک جرم دولتی

    • ناشناس
      3

      ماموریت از شیطان بزرگ برای تصاحب موقعیت و قدرت نا منتظر و نگهداری ان با شیوه های شیطانی!

    • رضا به وریا
      0

      آیا اذعان میکنید اشغال سفارت آمریکا و گروگان گرفتن 444 روزه دیپلمات‌های آمریکایی اشتباه بود؟ آیا قبول ندارید سیاست ما در قبال تهدیدات عراق و روابط ما با کشور عراق و اعلام رسمی کمک به شیعیان عراق برای سرنگونی حزب بعث اشتباه بود و باعث شد شرایط تجاوز صدام به ایران مهیا گردد.گمان نمیکنم کسی از سیاست استعماری آمریکا دفاع کند ولی چرا مسئولین سیاسی کشور از روز اول شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آنها و نابودی اسرائیل علنا جار می‌زدند.بعد از جنگ هم مسابقه مسئولین برای غارت بیت المال و فرستادن اهل و عیال به کانادا و اروپا و رانت خواری و فامیل بازی و... همه و همه باعث وضع موجود شد. چرا مثل دایی جان ناپلئون همه چیز را به گردن آمریکا می‌اندازید. بی قانونی و دروغ و رانت و ربوی بودن بانک‌ها و سو « مدیریت هم کار آمریکاست. حنای شما دیگه رنگ نداره

  • ناشناس
    5

    با شما اتفاقن کار ندارند...فقط شعار می دهند...اما اراده عجیبی برای نابودی ایران و ایرانی دارند

  • 3

    والا اینها فقط منافع ملی، اقتصاد، آینده و فرهنگ ایران را لگد مال کردند...اولین قربانیان آنها ما هستیم

  • داوود
    5

    چی شده این روزا خبر فوری کلا اخبار آمریکا و اسراییل و ... منتشر میکنه در حالیکه در مورد اوضاع گرانی کم تر اطلاعات منتشر میشه

  • ناشناس
    12

    دم آمریکا گرم

  • مریم
    18

    پمپئو بهتره .... نخوری.
    انگار داری پاتو از گلیمت زیادی دراز می کنی ابله کرگدن.
    مردک لیبرال افراطی که با جاهلین مدرن سعودی همنوا شده.
    خلایق هرچه لایق.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مریم چیزی احتیاج داری !

  • وطن
    12

    نفرمایید شکسته نفسی نکنید شما که سالهاست خشونت سالار و تروریست سالار هستید و با نقاب جذاب دموکراسی و حقوق بشر و ... استمرار پیدا نمودید .خون شهیدان و آه آدمهای بی گناه و جوانان و مردم ایران دامن شماها روخواهد گرفت شک نکنید .

  • ۹۹
    23

    خاک بر سر نفهمتان که هنوز ایران را نشناختید ایران اهل منطق هست

  • شهروز
    19

    به امید مرگ تو ترامپ

  • محمودلو
    10

    شما‌آنقدر‌درمانده‌شده‌اید‌در‌مقابل‌روس‌ها‌به‌التماس‌افتاده‌اید.

  • Rthgdd
    14

    خفه شو پمپاژ کننده حرف های مزخرف ...

  • امیر
    7

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه!

  • 4

    دستگیری مزدور آمریکایی در اوکراین + فیلم

  • هموطن
    6

    بیخیال اینا مارم داغون کردن ، یه ملت ناامید و اقتصادی داغون با کل دنیا هم که سرشاخ ایم

    نظرات شما -
    • 6

      در اینکه امریکا شیطان بزرگ است کوچکتریت تردید نیست.اما طرف مقابلش هم خدایی اشتباها یک کار درست انجام نداده است و نمی دهد!

  • ناشناس
    24

    به امید خدا نگران نباش سپاه هر لحظه برای نابودی تو آماده است بزودی خواهیم دید سپاه قدرتمند ایران چطور تلافی میکنه حتی تو خونه خودتم راحت نمیتونی بخوابی از ترس سپاه مطمعن باش یه روزی دست سپاه گشته میشه انشالله 👌🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤❤❤❤

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      2

      جناب ناشناس خودت ماهی دومیلیارد حقوق میگیری دستت روشده

  • ناشناس
    10

    ببینید چقدر مسخره کردن دنیارو این آمریکاییا، ۵۰ ساله تمام اقصی نقاط دنیا رو با جنگهای احمقانه نابود کردند و میلیونها انسان رو به کشتن دادند، اونوقت ادای صلح طلب بودن رو درمیارن و ایران رو محکوم به تمام چیزایی میکنند که خودشون در ۵۰ سال گذشته باهمه دنیا کردند نه فقط با دو کشور، آخه چقدر مخاطبهای خودشون رو این غربیها احمق فرض کردند؟؟؟ همون مخاطبینی که طرفداران نظام رو به ساده انگاری متهم میکردند، الان خودشون از یه بچه ۵ ساله هم ساده ترن، عجب افتضاحیه.

  • امید
    2

    این چه توقعی هست که سردار یک مملکتو به عمد بکشی ولی خودت کشته نشی،اگه خیلی به خودتون مطمئنین بیاین توی دادگاه بین المللی جواب پس بدین نه توی رسانه ای که از خودتونه اراجیف ببافی،تابلویه که این عوضیا باید محاکمه بشن

  • لیلا زحمتکش
    12

    ایران باید بگه هروقت اسراییل اومد توNPT
    ما هم دران می مانیم
    دیگر اینکه اصلا صلاح اتمی برای موازنه قوا لازم داریم همانطور که اسراییل داره
    اصلا مگر ما مستعمره شما هستیم برای چی باید به شما جواب بدیم
    در ضمن منتظر انتقام سردار سلیمانی هم باش واون دهان گشادت رو ببند

  • عبدالله
    2

    بزودی اجل معلق ویا پهبادی سرگردان جانت را خواهد گرفت پس در انتطار مرگ بمان که تحقق این وعده خیلی دور نیست . هر چند کابوس مرگ به مراتب بدتر از مرگ است که فعلا دچار خود وخانواده ات شده است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      واقعا عبدالهی!

  • فاطمه
    7

    به البانی نشین شیاد و روسیاه : ۱۰ سال برای صدام مزدوری وجاسوسی ونوکری کردید عاقبت تان شد تبعید وزندگی در سوله های ذلت در البانی !؟ حالا هم از نوکری سعودی واسرائیل وامریکا جز ذلت ونفرت ملت ایران نصیب دیگری نخواهید داشت مفلوک های بی خبر از دنیا . از مریم اشتراکی چه خبر ؟

    نظرات شما -
    • به فاطمه
      2

      فاطمه خانم ما آلبانی نشین نیستیم بسیجی مزدور کاسب تحریم یک روزی میاد هرچی حقوق بهت دادن باید پس بدی لعنت بر خودت پدرو مادرت ساندیس خور این پولا حرام حرام یک روزی تو گلوت خفت میکنه

    • به فاطمه
      2

      فاطمه کیلو چند بسیجی مزدور مرفه بی درد شکمت سیره این حرفارو میزنی خودت ایرانی نیستی لبنانی

    • ناشناس
      2

      فاطمه خانم به چیزی احتیاج مبرم داری!!!

    • بفاطمه
      1

      حرف مفت ووقاحت رابلدیدهرکی غیرنظرشماها گفت درمقابل.کلمه ی خائن وآلبانی نشین رااتراوش میکنید

  • جلال آل احمد
    2

    شکم مردم رو سیر کنید مث سگ و گربه بزنید سر و کله هم

  • حسین یوسفی
    1

    چقدر زبل در این جمله شمارو توصیف کرده

  • اسرا
    2

    ایران قصد نابودی مردم امریکا واسرائیل را ندارد ایران به دنبال کشن گرگ های قاتلی و جنایتکاری چون تو وسران رژیم کودک کش اسرائیل است

  • شش
    3

    نمیخواد بخونید کامنتارو....جولان آلبانی دوستان گرامی خودش نشون میده برای این پست جیره خوبی دریافت کردن ظاهرا ، ماهم که بی بروبرگرد آخوند زاده ایم

  • ناشناس
    0

    همان اشتباه همشیگی بی اثر کردن یارانه (حقوق عموم ملت از ثروت ملی)، با یارانه ثایت و تورم بالا، مکانیزم نئولیبرالی سرمایه داری جهانی القاء شده به کشورهای مستعد مثل ایران، برای ایجاد شکاف طبقاتی و کسترش فقر و در نهایت فروپاشی کشورها! یارنه بخصوص کشوری مثل ایران که بخش مهمی ثورت نهادهای عمومی در حقیقت اموال ملت هستند مانند نفت و... باید براساس نرخ برابر روز با ارزها و طلا محاسبه و پرداخت شود. قطعا جلوی تورم میتوان گرفت اگر این معادله مفسده شیطان نئوالیبرالیستی گرفت.

  • محمد
    1

    حکومت ایران با اسراییل و امریکا دستشون تو یه کاسه س، تنها هدفشونم خالی کردن جیب مردم ایران و ثروت ایران است همین. وگرنه بچه ها ی تمام مسولین حکومت گرین کارت امریکا دارن.

  • ناشناس
    8

    لقب شیطان بزرگ مختص شماست

    نمیتونی با فرافکنی در بری.

    ان شاء الله بزودی سَقَط میشوی

  • محمد
    2

    امریکابایدبدانداگریک ایرانی بکشد دو امریکایی میمیرد

  • کاکو
    5

    فاطمه خانم
    من از طرف شما جواب میدهم
    ساندیس خوری وبسیجی بدن لیاقت می خواد
    حالا دوباره بیا نطق کن

    نظرات شما -
    • فاطمه
      8

      بسیار سپاسگزارم از لطف شما بزرگوار ! جواب دادن کار سختی نیست، اما باید بدونیم طرفمون چه کسی است؟؟؟ یک هموطن عزیز که تحت فشار های اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته و خواسته به نوعی خشم خود رو از کم کاری حکومتش نشون بده یا یک شخصیتی اجنبی که با هدف متلاشی کردن ملتها و چپاول ثروت آنها حرافی می‌کند؟؟
      انشالله مسوولین کشور،برای آسایش و رفاه مردم عزیزمان مسوولانه تر عمل کنند و ناراحتی مردم
      رو ناراحتی خودشون بدونند و رنجهای مردم رو رنج‌های خودشون...
      انشالله که خداوند ملت ایران رو از تمام گرفتاری ها
      و مصیبتها و همچنین از مکر و شرارت دشمنانش چه داخلی و چه خارجی نجات دهد.

    • به فاطمه
      7

      فاطمه خانم شریک جرم دولتی ماهی دومیلیارد حقوق میگیری دستت روشده خونه داری ماشین داری بچه هات خارجن

  • م
    4

    تروريست احمق تاريخ نحس كشورش و نخوانده اين حرفا فقط بدرد ي مشت احمق تر از خودت و تروريستايي مثل خودت ميخوره

  • ناشناس
    13

    مایک پامپئو غلط کرده با اجدادش . 80 میلیون ایرانی هرکدام سردار سلیمانی هستند البته خون سردار با عزتمان زمین نخواهد ماند و این را ثابت خواهیم کرد

  • ناشناس
    0

    اشتباه نکن هدفشون نابودی ایران وایرانی هستش به اسرائیل و امریکا فقط منافعشون رسیده طوری که اکثر کشورهای عربی که یه روزی دشمن اسرائیل بودن حالا رابطه رسمی برقرار کردن

  • اا
    0

    انشاالله همه با هم ...

  • ......
    6

    منافقینی که در خبر فوری به دفاع از اسرائیل و شیطان بزرگ قلم می زنند بدانند مردم انقلابی سر وقت شما تفاله ها نیز به وقتش خواهند آمد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به......... حرف مفت نزن

  • دولتمردان نظام جمهوری اسلامی 9 سال است که با دشمن یا شیطان در مورد صلح آمیز هسته ای همه جانبه همکاری می کنند.
    2

    دولتمردان نظام جمهوری اسلامی 9 سال است که با دشمن یا شیطان در مورد صلح آمیز هسته ای همه جانبه همکاری می کنند.

  • عادل
    4

    اخوندا با امریکایی ها هردو نظرشان نابودی ایران ما ملت خواب هستیم اینا چنگ زرگریه اخوند خود انگلیس امریکا اورده به قدرت واگر بخواد فوری بر میدارد

  • ناشناس
    6

    من ایرانی هستم خانم سلیمانی دروغ قاتلین یکی از بزرگترین مردان قهرمان ایران رو بر ملا کرده و قاتلین پدرش رو لطفا هرچه لایق خودتون و جدابادتون هست رو به به این خانم بزرگوار با الفاظی که در خانه برای خویشانتون استفاده میکنیدنسبت ندهید

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      2

      جنآب ناشناس خودت ایرانی نیستی لبنانی هستی

    • شبنم
      1

      جناب ناشناس عراقی هستن ، از برادران بزرگوار عراق

  • متین
    2

    پامپئو خیالت راحت اینا نمیتونن یه مرغ و تخم مرغ ملت خودشونو تامین کنن .بعدا بیان بجنگن

  • سوته دلان
    3

    شیطان از اخوند جماعت درس میاموزه

  • ناامید
    0

    فعلا این زندگی ما بود که با هزار امید و تخصص برای ازادانی میهن ،افسرده و خانه نشین و بیکار گشته ایم،شما ها با هم مشکلی ندارید!!!

  • داروغه ناتینگهام
    8

    هیچ کدام از ملل و مذاهب جهان لیاقت زنده بودن ندارند و باید به جهنم بروند
    بجز شیعیان

    نظرات شما -
    • به داروغه ناتینگهام
      1

      داروغه خودت لیاقت زنده موندن نداری تو این ۴۴ سال دزدی کردی خودت برو جهنم

  • فاطمه
    3

    به عزیزانی که با نام فاطمه پیام فرستادند.............
    من تنها دو بار ، یک بار در جواب به سخنان توهین آمیز وزیر خارجه آمریکا،
    و یک بار تشکر از هموطنی که از من دفاع کرده بودند پیام فرستادم و این سومین پیام من است
    عزیزان اینکه دیگران را آلبانی نشین یا بسیجی یا منافق یا مزدور خطاب کنیم زیبنده یک ایرانی متمدن و مسلمان نیست ... مخصوصا کسانی که عاشقانه به وطنشان عشق می‌ورزند....
    آیا نباید نخست از هموطنان عزیز خود دفاع کنیم؟؟؟؟
    وطن بدون هموطن چه معنایی دارد؟؟؟!
    یادمان باشد هر کس از حکومت انتقاد کرد منافق و خیانتکار نیست و برعکس هر کس دفاع کرد به قول شما بسیجی جیره خوار نیست و همیشه یادمان باشد همه ی انسان ها برای لذتهای دنیا جبهه گیری نمی‌کنند همانگونه که یاران امام حسین ع
    برای کسب مقام ،پول و زندگی لذت‌بخش دنیا، در صف امام حسین قرار نگرفتند بلکه تنها و تنها برای دفاع از اسلام تا آخرین لحظه پشت امام خود ماندند ...

    نظرات شما -
    • به فاطمه
      2

      دم از اسلام نزن خودت دزدی فاطمه خانم خدا داره ابروتو می‌بره چهره واقعیتو داره برملا میکنه

    • به فاطمه
      2

      فاطمه خانم وطن پرست هستی ولی وطنت ایران نیست وطنت لبنان خودت ایرانی نشین هستی

    • 🗒a.b
      0

      به فاطمه شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۱۸:۵۴
      درود بر شرفتان بانوی ایرانی
      باید صبور بود و زمان تفکر به بعضی اشخاص که ندانسته به دیگران توهین و افترا میگویند را داد ، از شما بخاطر جواب های تان سپاسگزارم ، خداوند متعال همیشه حفظ تان کند ان شاء الله ، فقط از شما بانوی ایرانی یک پرسش دارم آیا ما مردم ایران وقتی یک کشور را ۴۴ سال شیطان بگوئیم ، چطور میتوانیم انتظار داشته باشیم نمایندگان کنگره یا مجلس آن کشور به جای اسرائیل ، طرف ایران باشند .

  • ناشناس
    2

    یه زمانی بسیجی افتخار بود الان مزدور میگویند چه کردید با ملت ؟

  • محمد
    4

    درسته که آخوندها مملکت را با ندانم کاری یا مهره بودن روسیه به منجلاب کشاندند، ولی آمریکا هم ثابت کرده که دروغگوترین و موذی ترین سیاستها را دارد و به ظاهر آدم نما هستند، ما نه به آمریکا و نه به انگلیس و نه به روسیه دلخوشی نداریم، انشاالله نیروگاه هسته ای خواهیم داشت
    چون دنیا ثابت کرده، اگر مظلوم باشی، تیکه پاره و درمانده میشوی!!!!

  • ناشناس
    0

    شیطان حقیقی همین فردی است که درحال حاضر بدون محافظ قادر نیست جایی برود زیرا میداند میلیونها انسان که قلب تپنده آنان برای استقلال وسربلندی وعزت وشرفشان هرکاری که لازم باشد انجام میدهند وکشتن این فرد خبیث را ازنماز وروزه واجبتر میدانند وعزت خود را درنابودی این خبیث میدانند بنابرین خباثت افرادی مثل او برهیچ ملتی از ملیتهای مختلف جهان تحت ستم آمریکاییها پوشیده نیست .این بیچاره بدبخت تصور میکند که ایرانی باید او را بکشد نخیر پیش بینی شده که بدست عوامل خود آمریکا کشته خواهد شد. نادان با ملتی روبروی هستید که میلیونها انسان درپی کشتن شما هستند این رفتارهای کثیف وی که با همپیالگی عربستان قبل از ترور سردار ما در عربستان نطفه آن بسته شد برکسی پوشیده نیست ما ملت ایران اعتقاد داریم که دربرابر آمریکا چشم دربرابر چشم باید قرار گیرد هرگز کوتاه نخواهیم آمد ملت سلحشور ما تحمل حقارتهایی که صرفا درخودتان تبلور پیدا میکند تحمل نخواهیم کرد ۱۶ آذر را ایرانی هرگز نباید فراموش کند کودتای ۲۸ مرداد را نباید فراموش کند ده ها نفر زن ومرد مسافر درهواپیمای تجاری را نباید فراموش کند بله شما با این رفتارهای شیطانی تازه ما را شیطان میدانید پس بچرخ تا بچرخیم .جوجه ها را آخرپاییز میشمارند 😂😂😂😂😊

  • امید
    0

    منم از خیلی کارای مسئولان شاکیم ،منم یک کارگرم و به سختی زندگی میکنم،به چپ و راستی هم کاری ندارم ،اونوری هستی یا اینوری برا خودتی،فقط اینو میدونم یکی از قصد زدی باید بخوری مردانه هم بخوری،بعدش میخوام دنیا نباشه ،اگه قرار باشه قلدری باشه که تو محله م در خونه خودم یکی بزنه توی سرم و من چیزی نگم ،فرداش دوتا که میزنه هیچی ،باج هم میخواد،من باشم ترجیح میدم از جونم بگذرم ولی مادر طرفو به عزاش مینشونم،اگه عمدی نبود میگفتیم ولش کن،بی پدر و مادر حرومزاده با وقاحت نشسته تعریفم میکنه،صف تونو از یه عده مزد بگیر جدا کنین

  • ناشناس
    1

    این حرف دل ملت است

  • ناشناس
    0

    حرف حق جواب نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها