نت‌بلاکس: اینترنت ایران پس از ۲۴ ساعت وارد فاز بازگشت شده/ سطح فیلترینگ همچنان سنگین است

میزان دسترسی نسبت به دیشب تغییری نکرده و روی ۸۶ درصد مانده است.

نت‌بلاکس: اینترنت ایران پس از ۲۴ ساعت وارد فاز بازگشت شده/ سطح فیلترینگ همچنان سنگین است

نت‌بلاکس اعلام کرد اینترنت ایران اکنون ۲۴ ساعت است وارد مرحله بازگشت تدریجی شده، اما هم‌زمان محدودیت‌های تازه‌ای روی پیام‌رسان‌ها و فروشگاه‌های اپلیکیشن اعمال شده که به گفته این نهاد، نسبت به دوره پیش از دی‌ماه شدیدتر است.

 این نهاد ناظر بر اختلالات اینترنتی نوشته محدودیت‌های جدیدی روی پیام‌رسان‌ها و اپ‌استور و گوگل‌پلی اعمال شده که نسبت به وضعیت پیش از دی‌ماه گسترده‌تر شده‌اند. نت‌بلاکس همچنین تاکید کرده مطالبه اینترنت آزاد و باز، موضوعی فراتر از شکاف‌های سیاسی است و باید شنیده شود. البته میزان دسترسی نسبت به دیشب تغییری نکرده و روی ۸۶ درصد مانده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می‌شود که نت‌بلاکس با انتشار پیامی با عنوان «خوش بازگشتی ایران» از افزایش اتصال اینترنت ایران خبر داده بود. این نهاد آن زمان اعلام کرد بخشی از شبکه‌های موبایل و سایر مسیرهای ارتباطی دوباره به اینترنت جهانی متصل شده‌اند، اما فیلترینگ همچنان برقرار است و برخی کاربران هنوز آفلاین هستند.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تدریجی اینترنت، دسترسی به برخی سرویس‌ها همچنان پایدار و یکسان نیست. برای مثال، کاربران برخی اپراتورها هنوز بدون ابزارهای دور زدن محدودیت امکان دسترسی به سرویس‌هایی مانند گوگل‌پلی را ندارند.

نت‌بلاکس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود واتس‌اپ اکنون در ایران محدود شده و دسترسی به آن نیازمند استفاده از ابزارهای عبور از فیلترینگ است؛ موضوعی که نشان می‌دهد بازگشت اتصال اینترنت الزاماً به معنای بازگشت اینترنت به وضعیت عادی پیشین نیست.

photo_2026-05-27_15-56-06

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • ناشناس

    چت جی تی چرا باز نمیزارن

  • لیبرال

    نت بلاکسِ عزیز، فراموش نمی‌کنیم که صدای ما بودی💛

  • ناشناس

    هیچی باز نمیشه
    زحمت کشیده پزشکیان 😪

  • ناشناس

    سر کارمون گذاشتن

  • ناشناس

    فیلتر شکن هم وصل نمیشه

  • ناشناس

    همون اینترنت پرو رو بفروشید به همه ،
    این رو می‌خوام چکار هیچی باز نمیشه!
    سر این فیلترنت سپاه قشون راه اندازی کرده ؟
    بیخیال بابا نمی‌خواهیم واسه خودتون پرچمی ها

  • ناشناس

    اینترنت بدون فیلتر حق ملت نود میلیون نفر است

  • ناشناس

    قبل از مثلاٌ بازگشایی خیلی بهتر بود به خدا

  • بدبخت

    بابا این اینترنت کوفتی چیه که باز نمیکنن؟ 💔 اگر باز نمیکنن حداقل دروغ نگن به مردم مرسی

  • مهدی

    رسما هیچ فرقی با نود روز جنگ نکرده یعنی کامل قطعه

  • مهدی

    هیچ تغییری نکرده کاملا قطعه مردمو مسخره کردن رسما

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه با این باز کردنتون منتم میزارن سر مردم

  • ناشناس

    ازکلمه فیلترنت استفادهکنی بهتره

  • ناشناس

    فقط دروغ من از دیروز پرس و جو کردم هیچکدوم از اطرافیان نت ندارند

  • ناشناس

    هر کی گفت وصل کردیم گوه خورده
    هیچ چیز باز نیست
    با این سرعت افتضاح و فیلترینگ شدید اگر فیلترشکنی کار کنه شاید بتکنی گوگل پلی رو بعد ۵ دقیقه باز کنی

    نظرات شما -
    • ناشناس

      اون رو که هر روز آقایون دارن میخورن

  • ناشناس

    خوبه! همینطور با شدت از مردم بترسید! …

  • ناشناس

    دوستان حاشيه سازي نكنيد وصله فيلترشكنم كار ميكنه

  • ناشناس

    عزیز من اینترنت رو باز کنند، سودی که از قطعی اینترنت میبرند قطع میشه...
    فعلا که دارن مردم رو بدبخت میکنن

  • ناشناس

    کدوم وصل شدن، کدوم برگشت ...فقط دارن مردم رو عذاب میدن...مردم این خشم رو به موقع سرتون خالی خواهند کرد

  • ناشناس

    هیچی باز نیست و هیچ اپلیکیشنی هم کار نمیکنه
    سرعت اینترنت هم بسیار ضعیف و اذیت کننده است
    صبر مردم رو امتحان نکنین....

  • مصطفی معصومی

    سلام اینترنت بدتر شده
    فقط اذیت وآزار

  • ناشناس

    مثل قبل مزخرف

  • ناشناس

    خدا مردم آزارها رو لعنت کنه

  • ناشناس

    اصلا وصل نشده هیچ اپی بالا نمیاد رسما دارن دروغ میگن،

  • مهدی

    از خدا بی‌خبرند خون اونها رنگی تر از ماست آقای پزشکیان دمت گرم خوب از ما تشکر کردی این بود آزادی عمل و حرف....

  • ناشناس

    دوستان دروغ نگید وصله فیلترشکن کار میکنه

  • تاسیان

    از چی میترسین که همه جا رو فیلتر کردین؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس

      اسم فیلترشکنت چیه ؟

  • من با نت همراه اول کالاف دیوتی بازی میکنم. پینگ من ۶۰ تا ۷۰.گوگل پلی هم واس من باز میشه.