هیجان و سلامتی با خرید اسکیت برد و اسکیت

اگر دوست دارید ورزشی هوازی انجام دهید و علاوه بر کالری سوزی، هیجانی بی نظیر همراه با حس رهایی را تجربه کنید، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما خرید اسکیت برد یا کفش اسکیت است.

هیجان و سلامتی با خرید اسکیت برد و اسکیت

اسکیت سواری ورزش آسانی است که شما به راحتی می توانید آموزش ببینید و از ورزش خود لذت ببرید. اسکیت، عضلات متنوعی از جمله پا، ران، باسن و کمر را تقویت می‌ کند، باعث تناسب اندام و از بین رفتن چربی های اضافی بدن هم می شود.

قصد دارید خودتان اسکیت سواری کنید یا برای فرزندتان آن را تهیه کنید؟ 

باید به عرضتان برسانیم که فرقی نمی‌ کند چند سال دارید و فارغ از هر سن و سال شما می توانید این ورزش را انجام دهید و تاثیرات این ورزش هوازی را مشاهده کنید.

خواندن این مطلب، نکات ضروریِ مربوط به خرید اسکیت برد و کفش اسکیت را برای شما بیان می کند و پس از آن می توانید خرید مناسبی داشته باشید.

پیش به سوی خرید کفش اسکیت

برای خریدن کفش اسکیت مناسب نکات مهمی حائز اهمیت است که بهتر است قبل از خرید، آگاهی کاملی از آن داشته باشید تا هنگام استفاده از اسکیت آسیب کمتری ببینید.

 از ویژگی های اسکیت، تنوع زیاد آن است که برای هر سن و سالی ساخته شده است. اسکیت دخترانه و پسرانه، بچه گانه و بزرگسال در طرح های مختلف و برندهای معتبر موجود است و با توجه به سلیقه تان یکی از آنها را انتخاب کنید.

اولین قدم در خرید کفش اسکیت مناسب

اولین نکته که لازم است در شروع اسکیت سواری رعایت کنید و در خرید آن شتاب زده عمل نکنید، انتخاب کفش اسکیت است.

سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد و مواد به کار رفته در ساخت آن آلومینیومی باشد تا از ضربه خوردن به مفاصل شما جلوگیری کند.

اگر می ‌خواهید برای کودک خود اسکیت دخترانه یا پسرانه تهیه کنید، توجه کنید که کفش اسکیت انتخابی ضربه گیر داشته باشد و کودک شما آسیب نبیند.

سسبیسبسی

سایز مناسب اسکیت دخترانه و پسرانه

بعد از آنکه کفش مناسب و با کیفیت از جنس مقاوم را انتخاب کردید، وقت آن است که سایز مناسب کفش اسکیت را انتخاب کنید. کفش انتخابی نباید بزرگتر و یا کوچکتر از سایز پای شما باشد. مناسب نبودن سایز کفش اسکیت باعث می شود هنگام اسکیت سواری تعادل نداشته باشید و زمین بخورید.

می توانید از کفش اسکیت هایی که قابلیت تغییر سایز دارند، استفاده کنید تا در صورت لزوم سایز آن را تغییر دهید. این قابلیت کفش برای اسکیت دخترانه و پسرانه برای کودک شما که در سن رشد است، بسیار مناسب است و چند سال می توانید از آن استفاده کنید.

کلیدهای دیگر در خرید اسکیت

اسکیتهای جدید با نام اینلاین (inline) شناخته می شوند و دارای یک ردیف چرخ هستند. برای خرید این نوع اسکیت عوامل زیر را در نظر بگیرید. سرعت این نوع اسکیت بیشتر از نوع قدیمی است و علاوه بر انتخاب درست اسکیت، به مهارت و تمرین بیشتری هم نیاز دارد.

  • برند اسکیت: سعی کنید اسکیتهایی با برند معروف را تهیه کنید. یکی از مشخصه های اسکیت خوب برند آن است. برندهای معروف همانند روسز و رولربلید هم برای اهداف آموزشی و هم برای بازیکنان حرفه ای اسکیت دارند.  
  • فریم کفش اسکیت: هنگام خرید اسکیت باید فریمی را انتخاب کنید که استحکام بالا و انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد. وزن فریم باید متعادل باشد و سنگین نباشد.
  • چرخ کفش اسکیت: یکی از مهم ترین بخش های کفش اسکیت، چرخ های آن است. هنگام انتخاب اسکیت دخترانه باید به جنس، قطر و ضخامت آن توجه کنید. چرخ های اسکیت معمولا از جنس پلاستیک سخت و مواد شیمیایی خاص ساخته می‌شود.

اگر سرعت بالا و مسیرهای سخت برای شما جذاب است، باید چرخ هایی با قطر بالا را انتخاب کنید. اگر می خواهید در مسیر صاف و هموار و یا در سالن اسکیت سواری کنید، می توانید از چرخ هایی با قطر پایین تر استفاده کنید. از عملکرد ترمز اسکیت هم اطمینان حاصل کنید.

  • جوراب اسکیت: جوراب اسکیت یکی از اجزایی است که در اسکیت سواری بسیار بااهمیت است. سعی کنید جوراب ضخیم و مقاومی را انتخاب کنید که قابلیت جدا شدن داشته باشد و بتوانید آن را پس از چند بار استفاده، بشویید.

تاریخچه اسکیت اینلاین

جیسون لوئیس در سال 1996 اولین کسی بود که با استفاده از اسکیت های اینلاین و برند رولربلید، تلاش کرد دور کره زمین را اسکیت سواری کند. اما در این سفر تصادفی داشت و هر دو پای او شکست. پس از آن در سال 2012 کیسی فیشر اولین زن و سریعترین فردی بود که سراسر ایالات متحده را اسکیت سواری کرد و در 47 روز این سفر را به پایان رساند و به این ترتیب اسکیت اینلاین معروف شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد.

راهنمای خرید اسکیت برد

اسکیت برد تخته ای چرخدار است و مانند کفش اسکیت، جوراب و تجهیزات ایمنی هم ندارد. اما با کمی تمرین و مهارت می توانید آن را تجربه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  • طول و عرضی مناسب برای اسکیت برد انتخاب کنید
  • نرمی، سختی، کوچکی و بزرگی چرخ های اسکیت برد توجه کنید
  • کیفیت بلبرینگ اهمیت زیادی در خرید اسکیت برد دارد
  • سایز کفش شما در عرض اسکیت برد تاثیری ندارد
  • بر خلاف اسکیت که برند در انتخاب آن نقش مهمی دارد، برند تاثیر زیادی در کیفیت اسکیت برد ندارد

سیسیبیب

چرا خرید اسکیت برد در این سالها بیشتر شده است؟

با انجام این ورزش، علاوه بر تقویت عضلات و تاثیر فیزیکی آن، ذهن و حافظه شما هم تقویت می شود. در حال حاضر یکی از محبوبترین ورزشها و سرگرمیها در ایران و جهان به شمار می رود. تاثیرات این ورزش بسیار بالاست. افزایش هماهنگی اعضای بدن، تقویت متابولیسم بدن، مناسب بودن قیمت و آزادی عمل بیشتر، از دلایلی است که به خرید اسکیت برد رونق بخشیده است.  

خرید اسکیت برد و اسکیت از وبسایت لوزی

حال که با خصوصیات اسکیت و اسکیت برد آشنا شدید و می دانید هرکدام چه ویژگی هایی دارند، متناسب با علاقه خود می توانید یکی از این دو وسیله ورزشی را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی لوزی به آدرس lozi.shop تمام وسایل ورزشی از جمله اسکیت دخترانه و پسرانه، اسکیت بچه گانه و بزرگسال، اسکیت برد و... را به همراه تجهیزات ایمنی تقدیم شما می کند و با ضمانت اصل بودن کالا این محصولات را به شما تحویل می دهد.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها