آغاز آموزش حکمرانی روستایی به 2600 بخشدار، دهیار و روحانی کشور

به میزبانی بخشداری کهریزک و با حضور معاون وزیر کشور، آموزش حکمرانی روستایی به بیش از 2600 بخشدار و دهیار و روحانی در روستاهای کشور در شهرستان ری به مدت 4 روز آغاز شد.

آغاز آموزش حکمرانی روستایی به 2600 بخشدار، دهیار و روحانی کشور

دوره آموزشی و تخصصی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری برای نخستین بار در کشور به محوریت و میزبانی بخش کهریزک (بخشداری کهریزک) از توابع فرمانداری شهرستان ری کار خود را به مدت 4 روز (26 تا 29 آذرماه) آغاز کرد.

در نخستین روز از این دوره مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، حمیدملانوری معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، معاونین استاندار تهران، سجاد انوشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سردار مجید بکایی جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا بعوان سخرانان روز اول دوره سخن گفتند.

این دوره در بخش های تسهیلگری، بهداشت و محیط زیست، مهاجرت معکوس، تعاونی های روستا، سرمایه اجتماعی، امور حقوقی روستا، اصول و مبانی تسهیلگری، توانمند سازی روستائیان، تولید فراورده های دامی روستا، زنان روستا، مدیریت منابع آب روستا، کتب درسی کودکان و نوجوانان روستایی، مسجد و روحانیت، ظرفیت گردشگری روستا و منابع مالی روستا سخنرانی، آموزش تخصصی و کارشناسی یا کارگاهی خواهد داشت.

 

امین بابایی بخشدار کهریزک در نخستین روز از این مراسم که به صورت آن لاین از طریق فضای مجازی پخش می شد گفت: 538 روستا در استان تهران داریم که جمعیت روستائیان استان بیش از 815 هزار نفر است و تعداد 470 دهیاری فعال داریم. همچنین تعداد روستاهایی که در آن انتخابات شوراهای روستا برگزار شد 490 روستا می باشد که تعداد اعضای شورای روستاها 1663 نفر است. که تعداد روستای بالای 5000 نفر آن 101 روستا می باشد.

2

بخشدار کهریزک اظهار کرد: شهرستان ری با 2206 کیلومتر مربع با 5 بخش و 6 شهرداری با 720 هزار نفر جمعیت است که بیش از 230 هزار نفر آن را جمعیت روستایی را تشکیل می دهد.

حمید زمانی فرماندار شهرستان ری هم درابتدای این دوره آموزشی گفت: وضعیت شهرستان ری و کیفیت روستاها به نحوی است که به شدت به آموزش نیاز داریم چراکه موجب هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی می شود. برای همین برگزاری چنین دوره ای بسیار حائز اهمیت است و باید ادامه داشته باشد. در در پایان باید بگویم که باید برای آموزش عرق بریزید که منابع مالی و عمر و جانی هدر نرود.

 

حمیدملانوری معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در این مراسم گفت: این دوره آموزشی و حرفه ای در هر استان یک شهرستان را درگیر کرده و تعداد 77 بخشدار، 2196 دهیاری و 344 روحانی مساجد در روستا به صورت تخصصی آموزش می بینند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: از اهداف اصلی انقلاب اسلامی رفع استضعاف و فقر از سراسر کشور و به ویژه در مناطق کم برخوردار است که این دوره‌های آموزشی نیز با همین هدف برگزار می‌شود‌.

ملانوری ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شعار "از مردم و برای مردم" رسالت افزایش همکاری مردم در پیشرفت قریب به 37 هزار و 800 دهیاری و شورای روستا در کشور شکل گرفته و منجر به حرکت جهادی و انقلابی برای رفع این مظلومیت شده است اما تسهیلات و دستگاه‌های خدمات رسان به روستاها امکانات خوبی را ارائه داده و 95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای باعث افزایش درک برای ادامه خدمات‌رسانی و پیشرفت در مسیر رشد شد و از سال 60 و 61 شاهد برابری جمعیت روستاها و برخی شهرها بودیم که این موضوع باعث تبدیل برخی روستاها به شهر شد.

3

پس از سخنرانی ملانوری جلسه تا ساعت 14 با سخنرانی کارشناسان و سایر میهمانان ادامه داشت.

بر اساس این گزارش این اقدام به میزبانی حمیدزمانی فرماندار شهرستان ری و امین بابایی بخشدار کهریزک برگزار شد. (عکس از سید هادی کسایی زاده)

منبع: جامعه خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها