معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان:

افزون بر ۸۰ درصد سهمیه ابلاغی سوادآموزی گیلان محقق شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون افزون بر ۸۰ درصد سهیمه ابلاغی برای پوشش دوره‌ های سه‌ گانه سوادآموزی در این استان محقق شده است.

افزون بر ۸۰ درصد سهمیه ابلاغی سوادآموزی گیلان محقق شد

سیروس محمدی روز دوشنبه با بیان اینکه حجم عملیات تحت پوشش در دوره های مختلف سوادآموزی در سال جاری هفت هزار و ۲۰۰ نفر اعلام شده، اظهار داشت: از این تعداد باید ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره تحکیم تحت پوشش قرار گیرند.

وی سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم سواد را از دوره های مختلف سوادآموزی عنوان و اضافه کرد: مدت آموزش دوره سوادآموزی "توسعه سواد" پنج ماه و حداقل ۴۰۰ ساعت است، مدرک این دوره معادل سوم ابتدایی است.

محمدی خاطر نشان کرد: مدت آموزش دوره انتقال "تعمیق سواد" برای هفت ماه به مدت حداقل ۶۰۰ ساعت و مدرک این دوره معادل ششم ابتدایی است و با اخذ مدرک این دوره می توانند در دوره متوسطه اول برای ادامه تحصیل ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در دوره تحکیم سواد نیز به منظور تعمیق و تثبیت سواد و جلوگیری از رجعت به بی سوادی تلاش می شود، افزود: مدت این دوره شش ماه به مدت ۲۰۰ ساعت است که ۷۰ ساعت به صورت حضوری و ۱۳۰ ساعت به صورت غیرحضوری است.

محمدی یادآور شد: مخاطب فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی گروه سنی ۴۹ - ۱۰ سال است و گروه های خاص از جمله مددجویان زندان ها، کشاورزان و نوغانداران نیز از مخاطبان هستند ضمن اینکه افراد بی سواد تا ۶۰ سال نیز می توانند در کلاس های سوادآموزی ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزشی در حوزه سوادآموزی به سه روش حضوری، تلفیقی و غیرحضوری برگزار می شود.

محمدی گفت : با توجه به اینکه تعداد سوادآموزان هر کلاس ۱۰ یا کمتر از این تعداد است، فعالیت های آموزشی می تواند به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اقداماتی شامل تهیه فیلم های کوتاه آموزشی توسط نفرات برتر جشنواره الگوهای تدریس برتر استانی، پیگیری مسایل آموزشی توسط آموزش دهندگان از طریق تماس تلفنی با توجه به تعداد پایین سوادآموزان هر کلاس، استفاده از آموزش دهندگان و سوادآموزان از بستر برنامه شاد و پخش فیلم های آموزشی لوح قلم از طریق صدا و سیما برنامه ریزی شده است.

بر اساسی آخرین آمار؛ ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ - ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری با رقم ۹۶.۳ درصد است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها