یک سال تیمار حیوانات ، حکم فرد حیوان آزار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر در استان گیلان گفت: فرد حیوان آزار در رضوانشهر، به یک سال کار، حمایت و تیمار حیوانات محکوم شد.

یک سال تیمار حیوانات ، حکم فرد حیوان آزار

اکبر میغی امروز ۱۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فردی که در شهرستان رضوانشهر به حیوان آزاری اقدام کرده بود، اظهار کرد: این فرد پس از شناسایی و طرح شکایت و پیگیری‌های حقوقی به حکم جایگزین مبنی بر یک سال کار و حمایت و تیمار در قبال حیوانات با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محکوم شد.

 

وی با تقدیر از دستگاه قضا در راستای حمایت از محیط زیست، افزود: این فرد با انجام این عمل باعث ترویج خشونت و همچنین جریحه‌دار کردن اذهان عمومی از طریق شکنجه و آزار حیوان را فراهم کرد که پس از دریافت گزارش و مستندات مربوطه با انجام اقدامات حقوقی و طرح شکایت، فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر از تمام دوستداران حیات وحش و مردم طبیعت دوست و با فرهنگ شهرستان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

میغی با بیان اینکه حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی‌های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است، تصریح کرد: این امر موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، خاطرنشان کرد: هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌ گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آن‌ها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر افزود: طبق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم می‌شود و هرگونه تعدی مستوجب مسئولیت است.

میغی تاکید کرد: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را بر هم زده و وجدان عمومی را خدشه‌دار می‌کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • شهرام.ر
    2

    خدا کنه بعد از یکسال ، درس بگیره و ادم بشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      صنار بده آش
      به همین خیال باش

  • ناشناس
    1

    به نظر شما کسی که حیوان آزاری کنه میتونه تیمار دار خوبی برا حیوان باشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      طرف سادیسم داشته ‌و حالا بیشتر عقده‌ای‌ شده و در هر فرصتی حیوانات بدبخت را زجر میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها