سه گواهینامه سلامت برای محصولات کشاورزی کرمانشاه صادر شد

مدیرکل استاندارد کرمانشاه بااشاره به اینکه امسال صدور ۱۱ پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد، گفت: تاکنون برای سه محصول انجیر، گیلاس و آلبالوی استان گواهینامه صادر شده است.

سه گواهینامه سلامت برای محصولات کشاورزی کرمانشاه صادر شد

محمودرضا نیازی روز دوشنبه افزود: اداره کل استاندارد استان در سال گذشته به عنوان استان پیشرو، برای هشت سایت باغی و مزرعه بانوان کشاورز، پروانه صادر کرد و در سال جاری نیز صدور ۱۱ پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده در محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی، کدو آجیلی، بادام درختی، گردو و زعفران را در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون سه مورد از آنها صادر شده است.

وی افزود: این مجوزها نشان از انطباق آزمایش های انجام شده بر روی محصول، همچنین آزمون آب و خاک، مبارزه بیولوژیکی با آفات و بیماری‌ها صورت گرفته و در تمامی موارد، وجود مواد آلاینده از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات و مایکوتوکسین‌ها نیز کمتر از حدمجاز ذکر شده در استاندارد ملی است.
نیازی اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی و حمایت معاونت رییس جمهوری در امور زنان، به منظور ترویج فرهنگ استفاده از محصول سالم و گواهی شده، همچنین اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی، این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان از سال گذشته گام های مهمی در صدور پروانه های کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برداشته است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه تصریح کرد؛ از آنجایی که بانوان کارآفرین و تلاشگر روستایی نقش مهمی در بخش کشاورزی دارند این طرح باعث ارتقای سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ استاندارد و آموزش استانداردسازی محصولات کشاورزی در بین بانوان کشاورز می شود.
نیازی در پایان اظهارداشت: تلاش می کنیم با بکارگیری این استانداردها و همکاری دستگاه‌های ذیربط، ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان در جهت برندسازی و ارتقای کیفیت آنها گام برداریم.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها