سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

عاملین حمله به کنسولگری ایران در بصره هنوز شناسایی نشدند/ مقامات عراقی باید پاسخگوی این تهاجم باشند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: عاملین حمله به کنسولگری ایران در بصره هنوز شناسایی نشدند و ما منتظر اعلام نظر مقامات عراقی درباره این موضوع هستیم.

عاملین حمله به کنسولگری ایران در بصره هنوز شناسایی نشدند/ مقامات عراقی باید پاسخگوی این تهاجم باشند

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حمله یک گروه به کنسولگری ایران در بصره و به آتش کشاندن آن اظهار کرد: طبق قواعد و قوانین بین‎المللی دولت عراق وظیفه تامین امنیت و محافظت از سفارت و کنسولگری ایران را برعهده دارد از این رو مقامات این کشور باید پاسخگوی حمله صورت گرفته باشند.

وی تصریح کرد:در شرایط فعلی بدون شک شناسایی آمران این تهاجم جز اولویت‎های اساسی است که باید مدنظر مقامات عراقی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت خارجه کشورمان نیز باید با اتخاذ روش‎های دیپلماتیک و رایزنی با همتایان خود در عراق خواهان شناسایی هرچه سریعترعاملان این تهاجم باشد.

نجفی خوشرودی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی موضوع حمله به کنسولگری ایران در بصره را با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده است که عامل حمله به کنسولگری بصره چه گروهی هستند تاکید کرد: مقامات عراقی هنوز درباره اینکه چه کسانی در طراحی و ساماندهی این حمله نقش داشتند اظهارنظری نکردند از این رو با توجه به این وضعیت باید منتظر انجام بررسی‎های بیشتر از سوی مسئولان کشورمان و مقامات عراقی باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها