نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

نماینده بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با نسبت دادن اعمال محدودیت‌های اینترنت به جریانی در دولت و مجلس گفت: به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دین‌دار نگه دارند، محدودیت‌های اینترنت را اعمال می‌کنند.

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

محمد باقری بنابی با انتقاد از فروش فیلترشکن گفت: «پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملاً ۹۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با فروش فیلترشکن‌ها به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند، گفت: «مردم هم باید بدانند سود فروش فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود».

او اعمال محدودیت‌های اینترنت را به جریانی در دولت و مجلس نسبت داد: «در ایران اسلامی برای اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکردیم، جریانی به دنبال کنترل اینترنت و سرعت آن است. این جریان در حال حاضر در دولت و مجلس حضور دارد و به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دین‌دار نگه دارند، این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند».

باقری بنابی ادامه داد: «ما به وزیر ارتباطات تذکر داده و تذکر خواهیم داد. خصوصاً در مجلس دوازدهم اولین سؤال ما از وزیر ارتباطات درباره برنامه‌هایش برای سرعت اینترنت کشور خواهد بود. چراکه وضعیت اینترنت در کشورهایی مثل عراق، افغانستان و پاکستان به‌مراتب از ما بهتر است».

«یکی از سؤالات محوری ما [از وزیر ارتباطات] دربارهٔ فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود. ما با فیلترینگ به مردم یاد دادیم که علاوه بر فضای مجازی، در جاهای دیگر هم می‌توانید خلاف کنید.«

نماینده بناب تأسیس دفاتر و مراکز پلتفرم‌های خارجی را در داخل کشور ناممکن دانست و تأکید کرد: «با توجه به تحریم‌ها امکان انجام دادن این کار وجود ندارد و هیچ‌وقت این اتفاق نخواهد افتاد و باید تجدیدنظری در سیاست‌ها اعمال شود».

از اوایل پاییز ۱۴۰۱، وقتی اینستاگرام، واتس‌اپ و مجموعه‌ای از پلتفرم‌های دیگر فیلتر شدند، بازار فروش VPNها رونق گرفت. در آن زمان غلامرضا نوری قزلجه، نماینده دیگر مجلس با انتقاد از این وضع گفته بود: «فیلتر شدن پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام جز اینکه بازار را برای فروش فیلترشکن‌ها و VPNها باز کند، کاری نمی‌کند.»

مرداد پارسال هم از مجلس خبر رسید که طرحی برای تحقیق و تفحص بر این بازار در جریان است. در آن زمان جواد نیکبین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در حرف‌هایی مشابه گفته‌های امروزِ نماینده بناب گفته بود که باید مشخص شود «چه کسی و چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند».

منبع: زومیت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    همه ما خلاف روازشماها اموختیم احتکاردروغ ربادزدی

  • ناشناس
    0

    امان ازرفیق بد

  • ناشناس
    0

    کشور دزد باز شده نت می گیرد تا می آیند چیزی دانلود کنی قطع میشه بعد‌وصل میشه نت تمام شده

  • خون جیگر
    1

    واقعا شماها لایق هیچ فحشی نیستید از حرومزادگی ...

  • ناشناس
    0

    حاج آقا فکر کنم شما اشتباه میکنید.
    مردم با خریدن فیلتر شکن به شما یاد دادن که میتونید از آب هم کره بگیرید.
    یعنی مردم خیلی چیزها به شما یاد دادن که خودتون تو خواب هم نمی‌دیدید.
    اگه کشورهای دیگه هم مردمی به این شریفی داشتند . غم نداشتند

  • 🐜
    0

    حاجی چرا ب پیشانی خودت رحم نکردی؟؟؟ می‌خواستی خودتو ب مردم ثابت کنی؟؟؟ خداوند متعال در قلب هاست نه روی پیشانی ها!!!

  • ناشناس
    0

    شما خلاف میکنید که مردم کلی داده هایشان بعضاً آنجا ذخیره می کنند چون هارد چند میلیونه بعد بیهماهنگی با مردم یه باره قطع می کنید

  • ناشناس
    0

    کباب بناب در اردبیل هم مشهوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها