تشریفات شروع مجلس دوازدهم چقدر روی دست مردم خرج می‌گذارد؟

در یکی از این ردیف‌های بودجه، مجلس شورای اسلامی قرار دارد که مبلغ 200 میلیارد تومان بابت «هزینه‌های شروع دوره جدید مجلس» قرار است پرداخت شود. مجلس دوازدهم، اوایل خرداد ماه آینده افتتاح می‌شود.

تشریفات شروع مجلس دوازدهم چقدر روی دست مردم خرج می‌گذارد؟

 روزنامه اعتماد ارقام و اعداد جداول 9 و 12 بودجه 1403 را بررسی کرده است. 

 در بخشی از این گزارش آمده است: 

در جداول فرعی بودجه قرار گرفته‌اند؛ مانند جداول 1-7، 9 و 12.

پس از جدول شماره 7، جدولی آمده با نام «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره 7 دستگاه‌های اجرایی» که شماره این جدول 1-7 قید شده است.

در این جدول بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها بودجه‌هایی جدا از جدول 7 دارند که به این جدول منتقل شده‌اند. لازم به ذکر است که اعداد قید شده در گزارش، بر اساس لایحه تقدیمی دولت است و به دلیل عدم انتشار گزارش کمیسیون تلفیق، به تغییرات احتمالی دسترسی نبود.

در یکی از این ردیف‌ها، مجلس شورای اسلامی قرار دارد که مبلغ 200 میلیارد تومان بابت «هزینه‌های شروع دوره جدید مجلس» قرار است پرداخت شود. مجلس دوازدهم، اوایل خرداد ماه آینده افتتاح می‌شود

انتخابات مجلس دوازدهم، اسفند ماه پارسال برگزار شد، اما تکلیف 45 کرسی از 290 صندلی مجلس مشخص نشده است و اواخر اردیبهشت ماه جاری، دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

در جدول 1-7 برای برگزاری انتخابات 500 میلیارد تومان تخصیص یافته است؛ قاعدتا به سبب اینکه انتخابات دیگری در طول سال 1403 غیر از دور دوم مجلس شورای اسلامی برگزار نمی‌شود، این رقم باید مربوط به برگزاری این انتخابات باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 🐜
    0

    مورچه چیه که کله پاچه ش چی باشه نمایندگان مجلسی که با کمترین رأی وارد مجلس شده تشریفات ندارد باید مجلس عزاداری بپا کنند و زار زار گریه کنند!!!

  • ناشناس
    2

    مال خودشونه.
    خرج هم بزاره . باز هم از جیب خودشونه.
    اصولا ربطی به مردم نداره . که خرجش هم رو دست مردم باشه.
    وقتی با دهن کجی به مردم . حقوق نجومی دارن ‌.
    خوردو چن تا چندتا میگیرن.
    سکه طبق نوشته یکی از خبرهای خودتان که ساعاتی پیش پاک شد. ۱۴۰ تا میگیرن.
    پس برای مردم کار نمیکنن . که خرجش هم روی دست مردم باشد

  • جوجوله
    0

    نمایدگان همه راضی از حقوق فوق عالییییی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها