نجفی در گفت و گو با خبرفوری:

تصميم آمريكا برای اعمال تحريم‎های جديد عليه ايران جدی است/ پيشنهاد ترامپ برای مذاكره نمايشی است

سخنگوی كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی پيشنهاد ترامپ برای مذاكره با ايران را يك حركت نمايشی دانست كه امكان عملی شدن آنها وجود ندارد.

تصميم آمريكا برای اعمال تحريم‎های جديد عليه ايران جدی است/ پيشنهاد ترامپ برای مذاكره نمايشی است

علي نجفی خوشرودی سخنگوی كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سياسی سايت خبر فوری درباره تحريم‌های جديد آمريكا عليه ايران كه قرار است از 13 مرداد اجرايی شود اظهاركرد: به نظربنده تصميم آمريكا براي اعمال تحريم‌های جديد عليه ايران جدی است و با توجه به رويكردهای ترامپ درقبال كشورمان اجرايی خواهد شد.

وی تصريح كرد: اظهارات شب گذشته ترامپ برای مذاكره با ايران يك تاكتيك و نمايش است تا هزينه‌ سنگينی را كه آمريكا درباره خروج از برجام درافكارعمومي داده است به نحوی جبران شود.

سخنگوی كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامي با بيان اينكه آمريكا در حال حاضر به دليل خروج از برجام به عنوان كشور ناقض تعهدات بين‌المللی در جهان شناخته می‌شود خاطرنشان كرد: ترامپ در واقع با پيشنهاد مذاكره با آمريكا در راستای اتخاذ سياست فرار به جلو وارد عمل شده است و درصدد است با اين پيشنهاد به دنيا اثبات كند كه ايران كشور اهل مذاكره و گفت وگو نيست.

نجفی خوشرودی با اشاره به اظهارات وزيرخارجه آمريكا بعد از سخنان ترامپ مبنی بر اينكه آمريكا تحت شرايطي حاضر به گفت وگو با ايران است اظهاركرد: اصل سياست آمريكا درقبال ايران برخلاف منافع و امنيت ملی كشورمان است.

وی درباره اينكه برخی از كارشناسان داخلی كشورمان پيشنهاد مذاكره ترامپ با ايران را سبب بهبود وضعيت اقتصادی كشور می‌دانند اظهاركرد: ما هميشه اعلام كرديم اهل مذاكره هستيم و اين موضوع در اسناد بالادستی كشورمان و مواضع مقامات بلندمرتبه كشورمان وجود دارد اما ما يك اصولی داريم كه توسط مقام معظم رهبری به صورت خلاصه در سه اصل حكمت،عزت و مصلحت تبيين شده است ازاين رو اگر اين اصول ما تامين شود دليلی ندارد مذاكره نكنيم.

سخنگوی كميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه ايران ليست بلندبالايي از عدم تحقق مطالبات آمريكا درقبال ايران در اختيار دارد تاكيد كرد: دست ما درقبال آمريكا باتوجه به وجود اسناد و مدارك از كودتای 28 مرداد تا به امروز كه با خروج آمريكا از برجام گره خورده پر است از اين رو بدون شك امكان مذاكره ميان ايران و آمريكا در شرايط امروز و باتوجه به نوع نگاه ترامپ به ايران منطقی نيست و قطعا تنها آمريكايی‎ها درصدند از اين طريق به اهداف مدنظر خود دست پيدا كنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سالار
    0

    ملت رافیلم نکنیدتحریمها بابک زنجانیهای پرورش خواهنددادوملتی خفه وبیچاره خودتون روگول نزنید ملت دیگر گول نمی خورند.درسیاستهای اصلی تجدیدنظرکنیدما درمقابل امریکا مورچه هم نیستیم وقتی یک کشورصنعتی اروپایی درمقابل آمریکا لنگ می اندازدمرگ برآمریکای ما چه تاثیری براودارد.واقع بین باشیم

    نظرات شما -
    • سید
      0

      با عزت میمریم تن به ذلت نمیدیم.امریکا امثال شما فیل فرض کردن

  • سید علی
    0

    همین آمریکا و تمام قدرت های جهانی هیچوقت طرفدار ملت ما نبوده اند و نیستند و وظیفه شان به تخت نشان دن دیکتاتورها مانند محمد رضا شاه به جای حکومت مردمی مانند مصدق است که این ماه مرداد بیانگر این واقعیت است . میتوان در مقابل امریکا ایستاد آن هم با صداقت مسولین در مقابل مردم و بومی کردن اقتصاد و بها دادن به جوانان این مرز و بوم . ما نباید احساس ضعف و ذلت در مقابل بیگانگان داشته باشیم . این نیز بگذرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها