قیمت ۹۰ میلیونی تفنگ، معضل بزرگی برای تیزاندازان قم است

رئیس هیئت تیراندازی قم گفت: در تلاش هستیم برای بهبود آموزش همگانی تعدادی سالن تیراندازی دیگر را با رایزنی با ادارت دارای سالن تیراندازی و یا با وارد کردن بخش خصوصی مهیا کنیم تا دسترسی برای علاقه مندان آسان تر شود.

قیمت ۹۰ میلیونی تفنگ، معضل بزرگی برای تیزاندازان قم است

محمدجواد متقیان نژاد عنوان کرد: استان قم در تیراندازی جز۱۰ استان برتر کشور است و هم در بخش بانوان و هم آقایان ملی پوشان و بازیکنان حرفه ای مستعدی داریم و به صورت میانگین سه تا چهار بازیکن از قم در اردوهای تیم ملی حضور دارند، همچنین هیئت نیز در این چند سال اخیر عملکرد مناسبی از خود نشان داده است اما در بحث تجهیزات نسبت به استان های اطراف فقر بسیاری داریم.
وی افزود: با توجه به بروز شدن شیوه برگزاری مسابقات نیاز هست که بازیکنان با سیبل های الکتریکی کار کنند و در میان استان های منطقه تنها استانی هستیم که سیبل الکتریکی نداریم و برای برگزاری مسابقات رسمی به این تجهیزات نیاز داریم.

رئیس هیئت تیراندازی قم با تاکید بر اینکه مهم ترین دغدغه ما تهیه سیبل های الکتریکی است، اظهار کرد: تجهیز سالن های ورزشی به عهده اداره کل ورزش وجوانان است و بابت تهیه این سیبل ها قول هایی نیز داده شده است.
وی با بیان اینکه از نظر فضا و سالن شرایط خوبی داریم، تصریح کرد: در سال های گذشته شرایط مطلوبی برای آموزش عمومی نداشتیم؛ اما خوشبختانه با تغیر سالن به مکانی در شان ورزشکاران، برنامه هایی برای اموزش های عمومی تدوین شد اما با توجه به تعطیلی های زیادی که در سال جاری شاهد بودیم این امر محققق نشد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای بهبود آموزش همگانی تعدادی سالن تیراندازی دیگر را با رایزنی با ادارت دارای سالن تیراندازی و یا با وارد کردن بخش خصوصی مهیا کنیم تا دسترسی برای علاقه مندان آسان تر شود.
متقیان نژاد با اشاره براینکه لیگ کشوری از اواسط دی ماه آغاز می‌شود وتعطیل شدن سالن ها باعث کاهش آمادگی بازکنان می‌شود، بیان کرد: امیدواریم که امسال در لیگ برتر بانوان، هم در تفنگ بادی و هم تپانچه بادی حضور داشته باشیم و همچنین با توجه به اینکه امکان حضور بازیکنان نیمه حرفه ای در لیگ برتر وجود ندارد در لیگ دسته یک نیز تیمی را آماده کنیم.

وی بااشاره براینکه تیراندازی یک ورزش تجهیزات محور است، عنوان کرد: در مورد وسائل مصرفی مانند ساچمه به ورزشکاران کمک می‌شود؛ اما اگر بازیکنی بخواهد به صورت حرفه ای کار کند باید تجهیزات شخصی تهیه کند و هیئت نیز در شرایط مختلف کمک هایی مانند وام های کمک هزینه خرید تجهیزات پرداخت کرده است؛ اما متاسفانه قیمت تجهیزات چندین برابر شده است و قیمت سلاح از ۳۰ میلیون به ۹۰ میلیون رسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها