ائمه جمعه باید به مسائل بخش و منطقه خود بپردازند

ائمه جمعه باید به مسائل بخش و منطقه خود بپردازند

به گزارش خبرفوری از قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور ائمه جمعه استان و استاندار قم برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جمعه باید به عواملی که مدنظر مقام معظم رهبری است توجه ویژه‌ای داشته و در خطبه‌های نماز جمعه به آن بپردازند، اما نباید از مسائل خاص منطقه خارج شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید به مسائل خاص منطقه و مرتبط بپردازند، افزود: ائمه جمعه نباید صرفاً به مسائلی که از تریبون کشور پخش می‌شود بپردازند، چرا که مردم به دنبال مسائل تکراری نبوده بلکه باید به مسائل مرتبط مربوطه پرداخته شود.

امام‌جمعه قم تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در منطقه را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در منطقه به میزان کارایی آن است، بنابراین شورای فرهنگ عمومی باید به‌ عنوان محل رجوع مردم و مطالبات فرهنگی شناخته شود.

وی پرداختن به مسائل اصلی در شورای فرهنگ عمومی را یکی از مسائل مهم دانست و ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل مربوط خود بپردازد چرا که مسائل متفرقه سبب توقع بیجا و دور شدن از مسائل اصلی خواهد شد.

سعیدی ادامه داد: انجام دادن کار عملی از سوی شورا منافاتی با اجرایی نبودن آن ندارد، از این‌رو مردم با انجام دادن کار عملی از سوی شورای فرهنگ عمومی به کارایی بودن آن پی خواهند برد.

امام‌جمعه قم به اهتمام ورزیدن حضور دستگاه‌های در جلسه شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: شایسته است دستگاه‌هایی که به جلسه شورا فرهنگ عمومی دعوت‌شده‌اند در جلسه حضور یابند چرا که ممکن است جلسه، تصمیمات یا مصوباتی را به دنبال داشته باشد، از این‌رو توصیه می‌شود تا نهادهای دعوت‌شده در جلسه، حضور داشته باشند.

وی کمک با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، ابزار کرد: اجرای فعالیت فرهنگی با کمک مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها