چطور از تهرانگردی بیشترین لذت را ببریم؟

تهران مرکز مبادلات و تصمیمات سیاسی کشور به حساب می‌آید و همه ما این را می‌دانیم؛ اما کمتر کسی در خصوص جاذبه‌های گردشگری تهران صحبت می‌کند.

چطور از تهرانگردی بیشترین لذت را ببریم؟

این در حالی است که می‌توانید از شهرهای دور و نزدیک برای دیدن پایتخت عازم تهران شوید و چند روزی را مهمان پایتخت باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آن روی سکه یک شهر شلوغ که قطب اقتصادی ایران است آشنا کنیم. به کوچه و پس کوچه‌های آن سری بزنیم و با تهران بیشتر آشنا شویم. 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تهران 

تهران آنقدر جاذبه گردشگری دارد که نمی‌توانید حتی تصور کنید. در این شهر شلوغ می‌توانید از جاهای دیدنی مختلف بازدید کنید. در این بخش شما را به‌صورت کلی با جاهای دیدنی تهران آشنا می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که جاذبه‌های گردشگری این شهر آنقدر متنوع و دوست‌داشتنی هستند که چند روزی را برای بازدید از تمام آن‌ها باید کنار بگذارید. 

جاهای دیدنی تاریخی تهران 

خب همان طور که تصور می‌کنید، قصد داریم تا برخی از بهترین جاهای دیدنی شهر را به شما معرفی کنیم که قدمت تاریخی دارند. 

در تهران چند کاخ موزه مختلف وجود دارند. این کاخ موزه‌ها آنقدر متنوع و دوست‌داشتنی هستند که بهتر است در یک تیتر تمام آن‌ها را معرفی کنیم. اول از همه کاخ موزه نیاوران را بهتر است در شمال شهر ببینید. بعد از آن همان طور که در شمال شهر قرار دارید، سری به کاخ سعدآباد بزنید. اگر گذرتان به جنوب تهران افتاد، سری به کاخ گلستان بزنید. این کاخ موزه‌ها مهم‌ترین کاخ‌ موزه‌های شهر هستند که در سفر به پایتخت حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید. 

بعد از آن نوبت به موزه‌های مختلف می‌رسد. از موزه زمان زعفرانیه تا موزه آبگینه سی تیر و موزه باغ فردوس خیابان ولیعصر، هر کدام از این موزه‌ها زیبایی خاص به خود را دارند و بد نیست تا در سفرتان به تهران از تمام آن‌ها دیدن کنید. در ضمن حتماً بازدید از موزه ملی ایران و موزه جواهرات را در برنامه خود قرار دهید. 

در نهایت هم می‌توانید به بافت قدیمی شهر و منطقه بازار سر بزنید. بازار تهران از سبزه میدان تا مولوی، از 15 خرداد تا عودلاجان، هر کدام زیبایی خاصی دارند. قدم زدن در این خیابان‌ها می‌تواند حالتان را جا بیاورد و بخشی خاص از تهران را تجربه کنید. 

جاهای دیدنی طبیعی تهران 

تهران جاهای دیدنی طبیعی بسیار دارد. در شرق تهران می‌توانید سری به پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان یا یاس فاطمی بزنید. در بخش غربی شهر نیز دریاچه و پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. همچنین بوستان‌های متعدد از بوستان نهج البلاغه تا بوستان پلیس و بوستان قیطریه، هر کدام زیبایی خاص به خود را دارند. برای تجربه طبیعت واقعی شهر نیز می‌توانید به مناطق کوهستانی همانند لواسانات و رودبار قصران بروید. این مناطق در تابستان آب‌وهوای خنکی دارند و شما را از گرمای پایتخت نجات می‌دهند. 

جاهای دیدنی تفریحی تهران 

آخ که جاذبه‌های تفریحی تهران بی‌نظیر هستند. در هر گوشه از شهر یک جاذبه تفریحی خاص و مثال‌زدنی وجود دارد. از انواع اتاق فرار تا پینتبال گرفته تا تفریحات مهیجی همانند شهر بازی ارم و سرزمین عجایب در این شهر وجود دارند. شما می‌توانید به پارک‌های آبی متعدد از جمله اوپارک یا پارک آبی آزادگان بروید یا سری به مجموعه ورزشی‌های بزرگ از جمله مجموعه انقلاب بزنید. در هر گوشه از شهر سینماهای بزرگی از جمله پردیس سینمایی آزادی و کوروش تهران فعالیت می‌کنند. پس هر ساعت شبانه‌روز در هر گوشه از شهر می‌توانید خودتان را به شکلی خاص سرگرم کنید. 

کافه‌گردی در تهران را فراموش نکنید 

1

کافه‌های تهران آنقدر زیبا هستند و محیط دوست‌داشتنی دارند که نمی‌توانید تصور کنید. در هر گوشه از شهر تهران یک کافه با دیزاین منحصر به خودش وجود دارد. اگر قصد کافه‌گردی در تهران را دارید، بهتر است سری به مرکز شهر و خیابان ویلا بزنید. در این محدوده کافه‌های دنج و قدیمی بسیاری وجود دارند. از کافه نادری که قدیمی‌ترین کافه تهران است تا کافه‌های امروزی و شیک ارزش دیدن دارند. این کافه‌های برای استراحت و کمی خوش‌گذرانی جان می‌دهند. اگر به‌دنبال یک کافه دنج در محدوده‌ای که حضور دارید می‌گردید، بهتر است لیست بهترین کافه ‌های تهران را بررسی نمایید. 

شکم‌گردی در پایتخت 

2

تهران با وجود آنکه شاید قدمت تاریخی چندانی نداشته باشد؛ اما می‌توانید غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را در آن میل کنید. غذاهای خاص به تهران بسیار کم و انگشت‌شمار هستند؛ اما شکم‌گردی در تهران می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. اول از همه اگر که به شکم‌گردی علاقه‌مند هستید، بهتر است به خیابان سی تیر بروید. در این خیابان دکه‌های بسیاری حضور دارند که انواع غذاهای خیابانی با کیفیت و قیمت مناسب را ارائه می‌دهند. باور کنید در تهران رستوران‌هایی وجود دارند که همانند یک قصر بزرگ شیک و لوکس هستند. اگر به‌دنبال بهترین رستوران های پایتخت هستید، بهتر است مقاله بهترین رستوران های تهران در سفرزون را بررسی کنید. در این مقاله لیستی کامل از بهترین رستوران‌های شهر را خواهید دید. البته مراقب اضافه وزن خود باشید! 

خب دوستان عزیز، به‌صورت سطحی با پایتخت و جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شدید. به یاد داشته باشید که تهران فراتر از چیزی که تصور می‌کنید است و می‌توانید مدت‌ها مشغول تهران‌گردی باشید. تهرانگردی در هر فصلی حال و هوای خاص به خود را دارد. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها