براساس یک تحقیق تازه

از هر 10 بزرگسال آمریکایی 3 نفر دین ندارند/ عدم اعتقاد به یک دین در جامعه آمریکایی درحال افزایش است

براساس یک تحقیق تازه، میزان خداناباوری و عدم اعتقاد به یک دین در جامعه آمریکایی درحال افزایش است.

از هر 10 بزرگسال آمریکایی 3 نفر دین ندارند/ عدم اعتقاد به یک دین در جامعه آمریکایی درحال افزایش است

آکسیوش نوشت: براساس تحقیق آسوشیتدپرس و موسسه نورک (اینجا) از هر 10 بزرگسال آمریکایی 3 نفر می‌گویند هیچ وابستگی مذهبی ندارند. حدود نیمی از آنها خود را ملحد یا «آگنوستیک» معرفی می کنند و نیمی دیگر می گویند دین آنها «هیچ چیز خاصی» نیست.

دوری از مذهب در میان بزرگسالان جوان‌تر حتی شدیدتر است، به طوری که 43 درصد از آمریکایی‌های 18 تا 29 ساله در پاسخ به این سوال که از کدام دین پیروی می‌کنند، گزینه «هیچ‌کدام» را انتخاب می‌کنند. این رقم به افراد بالای 60 سال که می‌رسد تنها 20 درصد است.

براساس این گزارش، عدم اعتقاد به دین در برخی نقاط دنیا نیز شیوع پیدا کرده است. در ژاپن، 70 درصد مردم می گویند که احساسات غیر مذهبی دارند. نزدیک به 80 درصد از ایتالیایی ها می گویند که کاتولیک هستند. اما بیشتر آن را به عنوان یک سنت می‌دانند و کمتر از 20 درصد به صورت هفتگی در جلسات کلیسا شرکت می‌کنند. اسرائیل، رژیمی با حدود 7 میلیون یهودی، به طور قابل توجهی غیر مذهبی است: فقط 33 درصد از صهیونیست‌ها گفتند که عبادت مذهبی «سنتی» را انجام می دهند. این دلیلی بر این است که در سال های اخیر درگیری بین اسرائیلی های سکولار با فوق مذهبی‌ها افزایش یافته است.

گفتنی است طبق مرکز تحقیقاتی پیو، مذهب سازمان‌یافته هنوز اعتقاد بسیاری از آمریکایی‌ها است به طوریکه دو سوم بزرگسالان آمریکایی مسیحی هستند؛ با این حال این رقم در دهه 1990 میلادی 90 درصد بود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    2

    از مردم ایران بگو ..مردم را از دین گریزان کرده اید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چرت نگو

  • ناشناس
    1

    مثلا ما که دین داریم جهان فتح کردیم ،ول کنید کی دین دارد کی ندارد والا امریکایی جهان اولا .درست زندگی کردن و شرف داشتن مهم،انسانیت

  • ناشناس
    1

    یک آمار هم از ایران بگیرید بد نیست.چون ظاهرا در ایران هم نسبت به قبل این آمار بی دینی رو به ازدیاد است!

  • همرزم هادی
    2

    دین یعنی اخلاق والسلام

  • ناشناس
    0

    اولا شما از کجا می دانید دوما حالا که شما دیندارید چه گلی سر ملت زدید همان به اصطلاح بی دینها بهترن بعدا چرا شما مسلمونها می روید و خودتون کشورهای بی دین و افتخار و غرور می کنند و می کنید بچه های ازگلتان بعدا انسانیت مهم است زندگی و مردم کشورهای بی دین نگاه کن خاک بر سر بهشت نبوده .

  • ناشناس
    0

    دینی که بیشتر دادهای آن ساخته و پرداخته ذهن تمام ناتوان بشری است که تمام وجود او برای رشد و ادامه زندگی به خارج از خود نیاز دارد سراسر چنین دینی اسیر تامین کنندگان این نیاز است و هرگز در داده های خود نمی تواند مستقل از این نیاز داده تکامل یافته ای را بعنوان ارزش بی نقص عرضه کند و آفرینندگان چنین دینی در دادهایی که با نام دین و مذهب به همنوعان خود عرضه می کنند دانسته یا ندانسته همیشه اسیر گردونه تامین کنندگان نیازهای خود هستند!!!
    منبع دین ارزشمند کامل باید همیشه کاملا بی نیاز و منبع بی جایگزین تامین همه نیازها باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها