تأکید «چارچوب هماهنگی» بر لزوم آمادگی ملت عراق در برابر فتنه‌ ها

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق چهارشنبه شب در واکنش به تحولات منطقه سبز بغداد و یورش معترضان به صحن پارلمان، بیانیه ای صادر و بر لزوم هشیاری و داشتن آمادگی در برابر فتنه‌ها در عراق تأکید کرد.

تأکید «چارچوب هماهنگی» بر لزوم آمادگی ملت عراق در برابر فتنه‌ ها

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای که در واکنش به تحولات منطقه سبز بغداد و یورش معترضان به صحن پارلمان منتشر کرد، خطاب به ملت عراق گفت: پس از این که نیروهای چارچوب هماهنگی اقدامات عملی برای تشکیل دولت خدمات ملی را به پایان رساندند و به اتفاق آراء با معرفی یک شخصیت ملی معروف به کارآمدی و درستکاری خود موافقت کردند، از دیروز تحرکات و فراخوان‌های مشکوکی را که حاکی از هرج و مرج، دامن زدن به نزاع و اعتصاب بود، رصد کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: شتاب‌گیری حوادث امروز و ورود تظاهرکنندگان به منطقه ویژه حکومتی، هجوم به مجلس و نهادهای قانون اساسی و کوتاهی نیروهای ذی‌ربط در انجام وظیفه، شبهه‌ها را به شدت ایجاد می‌کند.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق افزود: بر این اساس، ما دولت موقت را به طور کامل مسئول امنیت و ایمنی ادارات دولتی و کارمندان آنها، نمایندگی‌های دیپلماتیک و املاک عمومی و خصوصی می‌دانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما خواستار آن هستیم که برای حفظ امنیت و نظم و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی، اقدامات قاطعانه ای انجام شود.

چارچوب هماهنگی در پایان بیانیه خود از مردم عراق خواست که نسبت به دسیسه‌های دشمنان هشیارتر عمل کنند و با هر فتنه‌ای که مردم و فرزندانشان هیزم آتش آن خواهند بود، مقابله کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فکر کنم بزرگترین فتنه برا عراقیها همین چار چوب باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها